1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 479  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۴/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138404090000  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۶:۳۷
    ۱۳۸۴/۰۴/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

صداقت كريمي:

برپايي جشنواره فيلم كوتاه ديني «رويش» مي تواند مبناي كار پژوهشي باشد

رويكرد پژوهشي در مورد فيلم كوتاه ديني در جشنواره فيلم كوتاه «رويش» رويكردي جامعه شناختي و دو سويه است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «علي صداقت كريمي» در گفتگو با ستاد خبري اين جشنواره، با بيان اين مطلب افزود: آثار مخاطبان جشنواره يعني افرادي كه فيلم هاي خود را به عنوان فيلم ديني به جشنواره ارسال مي كنند، في نفسه مي تواند مبناي يك كار پژوهشي باشد تا بر اساس آنها بتوانيم به يك درك واقعي از برداشت فيلم سازان فيلم كوتاه نسبت به فيلم ديني برسيم. براي اين كار كليه فيلم هاي رسيده به جشنواره مورد تحليل محتواي علمي قرار خواهد گرفت.
    قائم مقام جشنواره سراسري فيلم كوتاه «رويش» تصريح كرد: در حال برنامه ريزي يك كار پيمايشي دامنه دار براي كيفيت سنجي افراد حاضر در جشنواره اعم از: فيلمساز، منتقد، مخاطب و ... در مورد سينماي ديني هستيم. از بطن اين پژوهش ها، شاخص هايي به دست مي آيد كه مبناي پژوهش هاي بعدي قرار خواهد گرفت كه بيشتر مبتني به بحث هاي آسيب شناسي است.
    وي، در رابطه با تأكيد نام جشنواره فيلم كوتاه ديني «رويش» به عنوان يك جشنواره و پژوهش گفت: ايده اوليه اين جشنواره از بطن پژوهش هايي كه در حوزه جامعه شناسي هنر در حوزه هنري خراسان رضوي در حال انجام بود، شكل گرفت و به همين دليل از همان ابتدا اين انگيزه پژوهشي در تمام مراحل تدوين طرح جشنواره انگيزه غالبي بوده و هست. البته بايد گفت براي تحقق جريان فيلمسازي با رويكرد ديني كه در واقع ايجاد يك جريان فرهنگي و هنري است، پرداختن چنين پژوهش هايي در گام هاي نخست ضروري است.
    صداقت كريمي، در پايان تصريح كرد: براي زمان برگزاري اين جشنواره نيز برنامه هاي علمي و آموزشي متنوعي در نظر گرفته شده است كه در آن سعي شده تا حد زيادي تعامل ميان هنرمندان، مخاطبان جشنواره و انديشمندان حوزه دين و سينما تقويت شود و فيلم هاي نمايش داده شده با حضور عوامل آن نقد و بررسي خواهند شد.
    بخش بين الملل يكي از بخش هاي اين جشنواره است كه به مرور فيلم هاي برجسته ديني كه در خارج از كشور ساخته شده پرداخته و آنها را مورد بررسي قرار خواهد داد.
    گفتني است، جشنواره نخست سراسري فيلم كوتاه ديني «رويش» به همت حوزه هنري نيمه دوم سال جاري در مشهد مقدس برگزار مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com