1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 523  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۴/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138404070106  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۶:۱۲
    ۱۳۸۴/۰۴/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

آغاز جشنواره فيلم كودك و نوجوان در 7 مهر ماه

حضور 10 تا 20 فيلم خارجي بلند در جشنواره كودك و نوجوان دوره بيستم اصفهان قطعي شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «عليرضا رضاداد» به عنوان دبير جشنواره فيلم كودك و نوجوان اصفهان گفت‌: جشنواره بيستم فيلم كودك و نوجوان اصفهان 7 لغايت 12 مهرماه برگزار مي شود.
     «رضاداد» ادامه داد: مقررات جشنواره تا آخر هفته از سوي دفتر جشنواره در اختيار رسانه هاي گروهي قرار خواهد گرفت. وي افزود: تغييرات آنچناني در مقررات جشنواره، صورت نگرفته است؛ اما براساس ارزيابي كه از عملكرد در دوره هاي گذشته جشنواره داشتيم تغييرات در بخش مسابقه خواهيم داشت كه در مقررات اعلام خواهد شد.
     رضاداد با اشاره به برگزاري جشنواره بيستم گفت: پيش بيني هاي ويژه اي به مناسبت دوره بيستم برگزاري جشنواره، شامل چاپ مستندات بيست و پنج ساله سينماي كودك بعد از انقلاب و گزارش دوره هاي گذشته جشنواره انجام شده است.
     وي، از قطعي شدن حضور 10 تا 20 فيلم خارجي بلند در جشنواره بيستم فيلم كودك خبر داد كه متعاقباً اسامي آنها اعلام خواهد شد. «عليرضا رضاداد» افزود: از دوره نخست برگزاري جشنواره كودك، منابع مالي جشنواره، توسط اصفهان تأمين و با مشاركت بنياد فارابي برگزار مي شود و در سال هاي گذشته، تلاش كرديم تا كارهاي اجرايي كه در اصفهان و توسط نيروهاي منطقه مي تواند انجام شود به خود آنها واگذار شود. از سال قبل هم به مرور اين اتفاق افتاده است؛ از جمله كميته برنامه ريزي و هماهنگي در استان كه در جشنواره سال قبل تشكيل شد.
     وي خاطرنشان كرد: پس از اتمام جشنواره سال گذشته با اداره ارشاد اصفهان مكاتبه اي انجام داديم و اعلام آمادگي شد هر مقدار از فعاليت هاي جشنواره در اداره ارشاد اصفهان قابل انجام است از نظر ما قابل تفويض است.
     مدير عامل بنياد سينمايي فارابي و دبير جشنواره بيستم فيلم كودك و نوجوان اصفهان ادامه داد: مشكل سينماي كودك، در شرايط فعلي، مشكل نمايش است و اگرچه اقدامات خوبي انجام شده است؛ از جمله مي توانيم به تشكيل بخش تخصصي اشاره كنيم؛ ولي هنوز در وضعيت مطلوبي قرار نداريم.
     وي افزود: مشكل هم حمايت فارابي نيست، فارابي در توليد و پخش آماده هرگونه حمايت است و هرگونه حمايتي را انجام داده است؛ از جمله تأسيس بخش آبي سينماي كودك با حمايت فارابي واگذاري فيلم ها براي پخش به آنها شكل گرفت؛ اما مشكل اصلي سينماي كودك به مسائل و مشكلات ديگري مربوط مي شود؛ از جمله آموزش و پرورش كه هنوز ارتباط منطقي كه سينما انتظار دارد بين آموزش و پرورش و سانس هاي نمايش فيلم اتفاق نيفتاده است.
     رضاداد ادامه داد: به طور كلي در سينماي ايران در زمينه نظام دسترسي مخاطب به فيلم ها مشكل داريم. رضاداد در پايان گفت: البته ما بايد قدر دارايي هاي خودمان را خوب بدانيم. اجلاس «سيفژ» كه چند وقت گذشته در تهران برگزار شد اطلاعات ما را به يقين تبديل كرد كه اگر ما بهترين كشور در حفظ و احيا سينماي كودك نباشيم؛ اما جزو كشورهاي درجه يك هستيم. همه اعضا «سيفژ» تلاش هاي سينماگران كودك و نوجوان را براي نگه داشتن اين سينما ستودند و اين مطلبي بسيار مهم و باارزش است. 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com