1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 524  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۳/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138403160113  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۳۵:۱۶
    ۱۳۸۴/۰۳/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

«حقه بازان» در فيلمخانه

برنامه نهم از دوره پنجاه و پنجم جلسات اكران فيلمخانه ملي ايران به «حقه بازان» «مارسل كارنه» رسيد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي سمعي وبصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، برنامه نهم از دوره پنجاه و پنجم اكران فيلم، فيلمخانه ملي ايران با اكران «حقه بازان» به كارگرداني «مارسل كارنه» محصول 1958 فرانسه دنبال مي شود.
     برپايه اين خبر، در فيلم سينمايي «حقه بازان» بازيگراني چون: ژاك شاريه، پاسكال پتي، ژان پل بلموندو، به ايفاي نقش مي پردازند.
     گفتني است، اين فيلم ساخته سال هايي است كه «رنج و مرگ» موضوع بسياري از فيلم هاي فرانسوي بود و «حقه بازان» درماندگي عمومي را كه از وقوع جنگ به وجود آمده بود و نيز مصائب بعد از آن را بازتاب مي دهد. فيلم واگو كننده احساس زندگي نيز هست. دانشجويي پاريسي با اعضاي گروهي كه قوانين اجتماعي و اخلاقي را انكار مي كنند، آشنا شده و با دختري از اعضاي همان گروه طرح دوستي و سپس علاقه مي ريزد، اما عشق رومانتيك آن دو با اختلاف، فرافكني و دسيسه چيني ساير اعضاي گروه، فرجامي اندوه بار مي يابد.
     كارنامه سينمايي «مارسل كارنه» را مي توان چنين تقسيم بندي كرد: در 1928 فعاليت سينمايي خود را با عنوان دستيار ژرژ پرنيال در فيلمبرداري «آقايان جديد» ساخته «ژاك فدر» آغاز كرد و سال 1929 دستيار «رنه كلر» در فيلم «زير بام پاي پاريس» شد و در فاصله سال هاي 1928 تا 1935 به ساختن فيلم هاي كوتاه مستند، فيلم تبليغاتي و نوشتن نقد و مقاله سينمايي مشغول بود و پس از دستياري «ژاك فدر» در فيلم هاي بازي بزرگ (1933)، پانسيون ميموزا (1934) و جشن قهرماني (1935)، فيلم سينمايي نخست خود را با نام «ژني» (1936) كارگرداني كرد.
     «مارسل كارنه» در پايان دهه 1930 و آغاز دهه 1940 با همكاري ژاك پره ور (شاعر فيلمنامه نويس) به مقام والايي در سينماي فرانسه رسيد. نتيجه اين همكاري فيلم هاي: «درام مضحك»، «بندر مه آلود» و «روز برمي آيد» بود كه جزو شاخص ترين نمونه هاي مكتب «رئاليسم شاعرانه» سينماي فرانسه به حساب مي آيند.
     مشخصات فيلم حقه بازان: كارگردان: مارسل كارنه، فيلمنامه نويس ها: ژاك كارنه، ژاك سيگور، فيلمبردار: لكود رنوار، بازيگران: ژاك شاريه، پاسكال پتي، آندوره آپاريسي، ژان پل بلموندو، محصول سيلور فيلفر (فرانسه) 1958 و سياه و سفيد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com