1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 578  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402270003  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۶:۵۸
    ۱۳۸۴/۰۲/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

اعتراض به تعطيلي جشنواره سينماي دفاع مقدس

جشنواره را به زودي برگزار خواهيم كرد

محمدرضا شرف الدين (مدير عامل انجمن سينماي دفاع مقدس)، حبيب الله كاسه ساز (مسئول بخش سينماي دفاع مقدس در بنياد فارابي) و مجتبي فرآورده (قائم مقام دبير جشنواره دهم فيلم دفاع مقدس) با صدور بيانيه اي از تعطيلي جشنواره فيلم دفاع مقدس انتقاد كردند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در بخشي از اين بيانيه آمده است: هشت سال پايداري دفاع مقدس پشتوانه ملتي است كه اراده بر عزت و سربلندي الهي خود دارد. دفاع مقدس ميراث جانبازي ها و فداكاري هاي ملت سربلند و غيور ايران است و يكي از عرصه هاي فراگير فرهنگي اين حوزه، يعني سينماي دفاع مقدس و برگزاري جشنواره آن نيز دستاورد جامعه نجيب فرهنگي و هنري جمهوري اسلامي است.
    در ادامه اين بيانيه انتقاداتي نسبت به اعلام تعطيلي جشنواره در 5 بند مطرح شده است. صادركنندگان بيانيه اعلام تعطيلي دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس را خارج از وظايف اعلام كنندگان دانسته و اعلام كرده اند كه اين تعطيلي را بر نمي تابند. به نوشته آنها تجربه ثابت كرده است كه برگزاري جشنواره بيشتر از امكانات، نياز به مديريت، راهبري، توانايي و جذب امكانات دارد.
    در اين بيانيه تأكيد شده است كه كليه خواسته ها و موارد مورد نياز مسئولين جشنواره و حتي بيش از آن، به شهادت قائم مقام جشنواره فيلم دفاع مقدس و مسئول حوزه فيلم هاي انقلاب و دفاع مقدس بنياد سينمايي فارابي، تأمين شده بود، لذا اعلام عدم حمايت وزارت ارشاد از جشنواره فيلم دفاع مقدس درست نيست.
    اين بيانيه جشنوراه ملي فيلم هاي دفاع مقدس را ثمره بيست سال تلاش سينماگران دفاع مقدس و دلسوزان اين عرصه دانسته و آن را دستاوردي معرفي كرده كه موجب برداشته شدن گام هايي بزرگ در عرصه سينماي ايران شده است.
    در پايان اين بيانيه آمده است: ما خدمتگزاران عرصه اجرايي سينماي دفاع مقدس اجازه تعطيلي چنين جشنواره با عظمت و پرافتخاري را نخواهيم داد و به حول و قوه الهي در آتيه اي نزديك با اعلام شوراي سياستگذاري و ستاد برگزاري ، اين جشنواره را به بهترين نحو برگزار خواهيم كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com