1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 511  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402190000  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۷:۱۳
    ۱۳۸۴/۰۲/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

رهبر قنبري، نويسنده و كارگردان: من مخالف تخصصي بودن موضوعات جشنواره اي هستم

    رهبر قنبري نويسنده و كارگردان فيلم هاي بلند و كوتاه ايران از سن 27 سالگي وارد عرصه سينما شد و تا سن 37 سالگي تعدادي فيلمنامه سينمايي و سريال هاي تلويزيوني را نوشت. پس از آن اولين فيلم كوتاه خود را با عنوان «صداي خاك» در سن 37 سالگي توليد كرده و در 35 فستيوال جهاني شركت كرد. قنبري بالغ بر 103 فيلم كوتاه داستاني و مستند، 3 فيلم سينمايي با نام هاي «پرنده باز كوچك»، «او» و «ساده دل» و 17 جايزه جهاني را در كارنامه خود دارد. قنبري هم اكنون مشغول ساخت فيلم سينمايي «آرزوها» است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري جشنواره فيلم كوتاه نگاه دوم، «قنبري» با بيان اين مطلب كه جشنواره اي با موضوع معضلات اجتماعي تا چه حد مي تواند موفق باشد، گفت: كاركرد فستيوال مي تواند تمايلات فيمابين آن باشد. ارتباط فيلمسازان با فيلم ها، موضوعات كارشناسان در رده هاي مختلف جامعه و در واقع شناخت بصري ايجاد كند و معضلات فرهنگي داخلي يك جامعه و قوميت را بررسي كند. فيلمسازان با طرح مسائل اجتماعي و به تصوير كشيدن آنها مي توانند به تحليل و بهينه سازي كارشناسان كمك كنند.
    قنبري در ادامه افزود: البته من مخالف تخصصي بودن موضوعات جشنواره كه فيلمسازان را از شهود مي اندازد هستم. كه به فيلمساز راه ورود به جشنواره را به هر شرطي نشان مي دهد چرا كه فيلمساز متخصص ورود به ميراث فرهنگي يا نظير آن مي كند. اگر اين شبيه به يك توطئه نباشد يك نا آگاهي است.
    كارگردان فيلم ساده دل ادامه داد: من از تجزيه به يك تركيب كلي مي رسم بايد جامعه شناسي، روان شناسي و هزار علم ديگر بدانم تا به حدي برسم كه به آن شهود مي گويند و اين بهترين است. در واقع فيلمساز نگاه تيزبين، منتقد و تحليل گر عالي قدر جامعه است در اثرش همه اجزا را دارد، ضمناً يك اثر هنري نيز خلق كرده است.
    كارگردان فيلم پرنده باز كوچك افزود: ما صداقت و پژوهش را در تعدادي از فيلم هاي حاضر در جشنواره «نگاه دوم» ديديم. جاي اميدواري است جشنواره دوم بهتر و ريزبين تر باشد.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com