1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 504  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402110104  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۲:۲۱
    ۱۳۸۴/۰۲/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

كارگردان سينما:

سينماي ايران به پيچيدگي و روايت چند لايه نياز دارد

«سادگي» و «پرهيز از پيچيدگي» در سينماي ايران به يك ايدئولوژي تبديل شده و براي تنوع نياز است كه اين ديدگاه از سوي كارگردانان تغيير داده شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «ماني حقيقي» كارگردان سينما در حاشيه برپايي جشنواره سوم جهاني فيلم كوتاه اصفهان با بيان اين مطلب گفت: ترسيدن و هراسيدن از برخورد چند لايه با يك مضمون مهمترين عامل رويكرد كارگردانان به «سادگي» در بين ساخته هاي آنان است.
     وي تصريح كرد: ايدئولوژي ساده نگاه كردن، متأسفانه در بين كارگردانان جوان نيز رسوخ كرده و ساده ترين طرح ها و آسان ترين بيان، دست مايه ساخت فيلم كوتاه و بلند قرار مي گيرد. وي به خالي بودن فيلم ها از عنصر هيجان اشاره كرد و گفت: كارگردانان با ريسك استفاده از عنصر هيجان در فيلم هاي خود مي توانند بابي را براي جذب مخاطب بيشتر باز كنند.
     داور بخش داستاني جشنواره فيلم اصفهان افزود: پرهيز از «ساده انگاري»، «سهل انگاري» و «شعارمحوري» مهمترين نكته اي است كه كارگردانان بايد به آن توجه بيشتري كنند. «حقيقي»، به فيلم هاي شركت كننده در بخش داستاني جشنواره سوم فيلم كوتاه اصفهان اشاره كرد و گفت: ساده انگاري و نگاه ساده كارگردانان جوان به موضوعات، اصلي ترين مشكل هيأت داوران بخش داستاني بود.
     كارگردان فيلم «آبادان» در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سينماي جشنواره ا‌ي در ايران كارگردان محور شده است و كارگردان است كه تصميم ‌گيري نهايي را در مورد فيلم مي كند و در جشنواره ‌ها عمدتاً آنان مورد قدرداني قرار مي گيرند.
     وي، افزود: بقيه ‌عوامل فيلم در حاشيه قراردارند و تنها ايده اصلي كارگردان براي ساخت فيلم كافي به نظر مي رسد. وي تصريح كرد: تشويق عوامل تهيه يك فيلم مي تواند رويكرد كارگرداني محور در فستيوال هاي فيلم را تغيير دهد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com