1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 480  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402080103  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۲۵:۳۴
    ۱۳۸۴/۰۲/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمدرضا شرف الدين:

ژانر دفاع مقدس، به منزله سينماي ملي كشور است

ژانر دفاع مقدس, به دليل زيرساخت معنوي خود بايد به منزله سينماي ملي كشور قلمداد شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از معاونت روابط عمومي و ارتباطات دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس، محمدرضا شرف الدين مدير انجمن سينمايي دفاع مقدس گفت: براي تداوم افكار انقلابي و ارزشي در سينما، لازم است كه سينماي دفاع مقدس، همچنان زنده و پويا به فعاليت هاي خود ادامه دهد.
     وي با اشاره به تأثيرات دوران دفاع مقدس در حوزه هاي گوناگون كشور يادآور شد: پس از دوران دفاع مقدس, جامعه ما با يك تحول اساسي در زمينه هاي مختلف روبرو شد و سينما نيز به عنوان مؤثرترين ابزار هنري از چنين تأثيري بي بهره نبود.
     شرف الدين در ادامه، ورود فيلمسازان صاحب انديشه در اين عرصه ‌را، عاملي براي ارتقاء سطح كمي و كيفي آثار دفاع مقدس دانست و در اين باره گفت: ورود سينماگران انديشمند كه داراي سوابق درخشان انقلابي و مبارزاتي در دوران دفاع مقدس بوده اند منجر به بوجود آمدن ژانر دفاع مقدس شد. ژانري كه تاكنون توانسته باعث گسترش افكار و انديشه هاي معنوي و انقلابي باشد.
     مدير انجمن سينماي دفاع مقدس، در بخش ديگري از صحبت هايش در خصوص حمايت از فيلمسازان در اين ژانر سينمايي افزود: اگر انجمن سينماي دفاع مقدس را به عنوان مركزي براي پشتيباني ابزاري از اين ژانر تلقي كنيم، سخت در اشتباه هستيم، چرا كه وظيفه اين انجمن, حمايت از توليد تفكر و انديشه فيلمسازان و همچنين برگزاري همايش ها، نظرسنجي ها براي هدايت انديشه ها در چنين ژانري است.
     شرف الدين, در پايان, يكي از راه هاي توليد انديشه و حمايت معنوي از فيلمسازان دفاع مقدس را، برگزاري جشنواره هايي چون دفاع مقدس دانست و در اين باره گفت: به عقيده من اين جشنواره در جهت دهي و حمايت از تفكرات ناب سينماي دفاع مقدس بسيار مؤثر است. علاوه بر اين فرصتي فراهم مي شود تا صاحبان انديشه، به ارائه آراء و نظرات خود و همچنين راهكارهاي مؤثر در اين زمينه بپردازند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com