1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 516  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138401230109  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۱۳:۳۸
    ۱۳۸۴/۰۱/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

تماشاگران نانت «لاك پشت ها هم پرواز مي كنند» را برگزيدند

فيلم «لاك پشت ها هم پرواز مي كنند» به كارگرداني «بهمن قبادي» جايزه برترين فيلم منتخب مخاطبان جشنواره «فيلم نانت» فرانسه را از آن خود كرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري‌ها، فيلم «لاك پشت ها هم پرواز مي كنند» داستان بچه هايي است كه مصادف با حمله آمريكا به عراق در اردوگاه پناهندگان در عراق زندگي مي كنند. اين فيلم كه ماهيتي كردي دارد روز گذشته (11 آپريل) در مراسم اختتاميه با نمايش خود در شهر «كپنهاگ»، جايزه بهترين فيلم منتخب تماشاگران جشنواره «فيلم نانت» را به خود اختصاص داد.
     بهمن قبادي پيش از اين نيز موفقيت هاي زيادي بدست آورده است و تاكنون در حدود 20 جايزه داخلي و خارجي را از آن خود كرده است كه از آن جمله مي‌توان به تنديس طلايي جشنواره فيلم «سن سباستين» در سال گذشته اشاره كرد. اين فيلم با دريافت جوايز متعدد بين المللي عنوان پرافتخارترين مستند تاريخ ايران را نيز به خود اختصاص داده است.
     «قبادي» در سال 1377 با ساخت فيلم بلند «زماني براي مستي اسب ها» به جرگه فيلمسازان حرفه اي پيوست. گفته مي شود فيلم هاي بعدي اين فيلمساز ايراني در عراق، اتريش و ارمنستان ساخته خواهد شد.
     علاوه بر فيلم قبادي، فيلم «شيطان و دنيل جانستون» به كارگرداني «جف فيوايرزگ» محصول كشور آمريكا جايزه بهترين فيلم تلويزيوني اين جشنواره را كسب كرد. همچنين فيلم «پروانه ها» به كارگرداني «دنيلي آربيد» و محصول كشور لبنان كه داستان جنگ بيروت در سال 1983 از دريچه نگاه يك دختربچه 12 ساله است از سوي هيأت داوران اين دوره از جشنواره مورد تقدير و ستايش قرار گرفت.
     جشنواره «فيلم نانت» از دو روز قبل و با حضور 150 فيلم از 46 كشور جهان در دانمارك آغاز به كار كرد. ولي نمايش فيلم هاي شركت كننده در اين دوره از جشنواره تا هفدهم آوريل (28 فروردين) در شهرهاي مركزي آرهوس ، آلبورگ و اودنس ادامه خواهد يافت.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com