1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 373  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱۲/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138312260020  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۳۲:۳۰
    ۱۳۸۳/۱۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

حيدريان، معاون امور سينمايي كشور:

تنوع توليد امسال راضي كننده بود

حركت امسال حوزه سينما نيز همچون گذشته، در راستاي برنامه پنج ساله بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدمهدي حيدريان ، معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آخرين روزهاي پاياني سال در پاسخ به اين پرسش كه چقدر به اهداف اوليه كه در ابتداي سال در حوزه معاونت براي سينماي ايران ترسيم كرده بود دست يافته است به ايسنا گفت: مكانيزه كردن سينماها از جمله اقدامات انجام شده است و هم اكنون نزديك به 40 سالن مكانيزه شده اند. بنابراين اكنون اطلاعات را به روز داريم و مي توانيم در اختيار سينماگران قرار دهيم و در بخش تخصصي كردن نيز،سازمان مصوبات پخش بين الملل و پخش هاي تخصصي و سازمانهاي توليد تصويب شده و همچنين در مجموع فكر مي كنم تنوع توليد امسال راضي كننده بود.
حيدريان افزود: در بخش تجهيزات و صنعتي كردن سينماي ايران به بخشي از اهداف ترسيم شده رسيده است اما همچنان اظهار اميدواري مي كند سال آينده قدمهاي بعدي را بلندتر برداشته شود به شرط اينكه حوزه سينما بتواند بودجه مناسبي را از دولت و مجلس بگيريد.
    « اواخر آذر ماه بود كه خبرهاي اميدوار كننده اي در خصوص اختصاص بودجه ريالي و دلاري به حوزه سينما منتشر شد اما بعضي خبرها همان موقع حاكي از به نتيجه رسيدن اين مسأله بود و در نهايت هم احمد مسجد جامعي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه جشنواره فجر در گفتگويي با ايسنا، خبر داد: كليات طرح وام 60 ميليون دلاري براي سينما تصويب شده است و بيان كرد كه اين قضيه جزو مصوبات دولت است و مراحل اجرايي خود را طي مي كند. وي اعلام كرد ما كليه نيازهايي كه سينماي ايران داشت را در قالب طرحي براي دولت برديم كه تقريبا با كليات آن موافقت شده است»
    محمدمهدي حيدريان دراين باره نيز به گفت: بخشي از آن بودجه را در مجلس احيا كرديم اما نسبت به انتظاري كه از دولت داشتيم خيلي در اينباره توجيه نيستيم، چون حوزه فرهنگ رشد داشته است اما بودجه وزارت فرهنگ متناسب با تورم رشد نداشته است.
وي ادامه داد: البته مجلس قدمهايي را برداشت و در درون بودجه ارشاد نيز جابه جايي هايي كرد كه سينما را از بودجه مناسبي بهره مند كند در حاليكه به نظرمن اين كار اصولي نبود چون خود وزارتخانه با كاهش بودجه مواجه است و اميدواريم به هر ترتيب دولت كمك كند تا مجبور نباشيم از بودجه كتاب يا بخشهاي ديگر براي سينما بزنيم و اين اضافه بودجه را از محل هاي ديگر تامين كنيم.
    حيدريان در پايان گفت: به هر حال در سالي كه گذشت مشغوليت هايي در سينماي ايران داشتيم كه وقت ما را براي كارهاي اصولي تر گرفت اما فكر مي كنم خود اين مشغوليتها هم بركتهايي براي معرفي وجه فرهنگي سينما به جامعه داشته است و ما اميدواريم سال آينده بتوانيم با آسودگي بيشتري از سرگرمي ها و مشغوليت هاي زايد، به خود برنامه ها برسيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com