1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 487  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311272002  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۰۹:۰۹
    ۱۳۸۳/۱۱/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

حضور فيلم كوتاه در جشنواره بيست و سوم فيلم فجر

كيارش اسدي زاده: در جشنواره شاهد فيلم هاي كوتاه برتر بوديم

حضور فيلمسازان جوان در جشنواره فيلم فجر، نگاه دقيق تر و معتبرتري را به آنها معطوف مي كند و فيلمسازان در جامعه هنري شناخته مي شوند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «كيارش اسدي زاده», كارگران فيلم كوتاه «اين قصه را من تعريف مي كنم», درباره حضور فيلم كوتاه در جشنواره فجر گفت: از آنجايي كه فيلم كوتاه بازار ندارد و مخاطب عام امكان ديدنش را كمتر پيدا مي كند، جشنواره مي تواند فرصتي باشد تا فيلم كوتاه با مخاطب عام و تخصصي برخورد نزديك تري داشته باشد.
    وي افزود: كمتر جشنواره اي وجود دارد كه فيلم كوتاه با موضوع آزاد در آن شركت كند. از اين حيث جشنواره فجر با در نظر گرفتن اين نكته، راه را براي علاقمندان به فيلم كوتاه هموار مي كند.
    «اسدي زاده» برخورد مخاطب با فيلم هاي كوتاه حاضر در جشنواره بيست و سوم را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: من نگران اين بودم كه فيلم كوتاه در حاشيه فيلم هاي بلند داستاني قرار بگيرد و استقبال چنداني از آن نشود. اما ديدم كه مخاطبان استقبال بسيار خوبي از فيلم ها كردند و سالن ها پر مي شد.
    وي در ادامه سخنانش افزود: در كل فيلم هاي حاضر در جشنواره امسال, فيلم هاي خوبي بودند و به جرات مي توانم بگويم پنج فيلم برتر در اين جشنواره حضور داشتند كه با داوري درست سنجيده انتخاب شدند.
    «اسدي زاده» درباره تفاوت هاي فيلم كوتاه و بلند و نگرش نسبت به آن گفت: متاسفانه فيلم كوتاه مقدمه اي بر فيلم بلند حساب مي شود و اغلب سازندگان فيلم كوتاه در پي ساخت فيلم بلند هستند. در حاليكه فيلم كوتاه فرم خاصي از فيلمسازان را مي طلبد و به لحاظ فضا، داستان و فرم سينمايي با فيلم بلند اختلاف فاحشي دارد. اگر بخواهيم با معيارهاي فيلم كوتاه، فيلم بلند بسازيم، عاقبت فيلم بلند, معلوم نيست چه خواهد شد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com