1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 497  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311242006  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۰۴:۳۰
    ۱۳۸۳/۱۱/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

سينماي ايران يكي از پرافتخارترين سينماهاي جهان است

هنر سينما پس از انقلاب به جايگاه رفيعي در ايران و جهان دست پيدا كرده است و از اين حيث به عنوان يكي از پرافتخارترين سينماهاي جهان مطرح شده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، احمد مسجد جامعي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه جشنواره بيست و سوم فيلم فجر با اعلام اين مطلب گفت: موفقيت هاي سينماي ايران صرف نظر از امر مديريت در دو دهه گذشته، حاصل تلاش سينما گران، كارگردانان، بازيگران و مجموعه دست اندر كاران سينما و مخاطبان سينماي ايران است.
    وي افزود:سينماي كنوني ايران بر بسترهاي فرهنگي رشد مي كند و در اين مسير رسيدن به هنر ملي و قدسي را موردنظر قرار داده است.
    مسجد جامعي خاطر نشان كرد: مراد از هنر ديني و ملي پرداختن به شخصيت هاي ملي و ديني نيست اين هنر، انسان را از سطح واقع گرايي محض نجات مي بخشد و نگاه ارزشمند به لحظه لحظه هاي زندگي در آن تجلي دارد و اين سينما، سينماي موردنياز جهان امروز است كه اخلاق و معنويت را در بخشي از زندگي فردي و گروهي خود تعريف مي كند.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تأكيد بر اينكه جشنواره فيلم فجر نشانه اي از ظرفيت و توانايي جامعه ايراني در خلق آثار فرهنگي ارزشمند و متعالي است گفت: اين نكته اي است كه در فضاي بدبيني و ياس مورد غفلت قرار مي گيرد.
    مسجد جامعي خاطرنشان كرد: كاهش تصدي گري دولت امكان فعاليت بخش خصوصي را بيش از بيش فراهم ساخته است و با توجه به نيازهاي اين هنر و فضاي پيش روي سينما به رونق اين فضا چشم دوخته ايم و اميد به خلق آثار متعالي و برتر خواهيم داشت.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com