1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 501  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311242004  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۹:۵۷
    ۱۳۸۳/۱۱/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

معاونت سينمايي وزارت ارشاد:

سينماي ايران رتبه يك رقمي توليد فيلم سينمايي در جهان را كسب كرد

سينماي پرتوليد ايران در مقايسه با ساير كشورهاي جهان با ياري خدا و دست  تواناي شما سينماگران در آينده اي نزديك رتبه  يك رقمي را در توليد فيلم سينمايي بين كشورهاي جهان كسب خواهد كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدمهدي حيدريان معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه جشنواره بيست و سوم فيلم فجر با اعلام اين خبر افزود: سينماي پرافتخار و معروف ايران در دنيا كه فقط در سال گذشته به دست 72 هنرمند فيلمساز 110 بار نام ايران را بر قله افتخارات فرهنگي و هنري حك كرد، مي رود تا اين افتخارات را استمرار بخشد و بر غناي آن بيفزايد.
    وي خاطر نشان كرد: اين سينما با عزمي راسخ مي رود تا با تجهيز خود به ابزار و ادوات و تقويت شناخت فرهنگي و ارزشي خود، جامعه جهاني، چشم، گوش و دل مخاطب جهاني را معطوف به خود كند.
    وي خاطر نشان كرد: سينما با قريب 9 ميليارد بيننده در سال مواجه است از اين رو، سينماي ما مستحق سهمي در خور شأن خود است كه بايد آن را طلب كند.
    حيدريان، با اشاره به اينكه سينما افكاري متعالي مي خواهد گفت: سينما امنيت خاطر براي صاحبان اين افكار را نياز دارد،  اهل سينما بايد متخصص باشد و متخصصان سينما امنيت شغلي مي خواهند بنابراين سهم ما هموار كردن مسير و عزم شما طي خستگي ناپذير راه است.
    وي ادامه داد: چشم به فراسوها، داشتن و غافل نماندن از درون، تحقيق و تدبيربيش از پيش اهل قلم حوزه سينما، برداشتن قفس از خيال و مهياي پروازكردن آن توسط مولفان و كارگردانان اين عرصه نيازهاي جبري اين افق نگاري است.
    حيدريان، با اعلام اينكه امسال سال سختي براي خانواده سينما بوده است، تصريح كرد: چهره خانواده سينما خسته تر از راهي است كه طي كرده، بخشي از آن حاصل عدم فهم و درك كامل ديگران از سينما است و بخش ديگر تاوان كم توجهي ناخواسته به شأن و مرتبه خود است.
    وي ادامه داد: ايران اسلامي صاحب سينماست ، اين را باور كنيم، به اين داشته افتخار كنيم و به آن بباليم، از آن حراست كنيم و از آن بهره  گيريم.
    عليرضا رضاداد، دبير جشنواره نيز در ادامه طي سخناني با اعلام اينكه تلاش2500 نفر از فرزندان هنرمند اين كشور به بار نشسته است، گفت: امسال سال پرفراز و فرود و پر رونقي براي سينماي ايران بود.
    وي افزود: جشنواره بيست و سوم فجر متفاوت از ساير دوره ها با برنامه ريزي مطلوب و كاري شايسته در خور دست اندركاران و هنرمندان اين دوره برگزار شد.
    رضاداد، در پايان گفت: اضافه كردن بخش سينماي معناگرا و سينماي آسيا اتفاق جديدي در ارتقاي سينماي ايران است كه باعث مطرح شدن سينماي كشورمان در سطح جهان و بين الملل مي شود.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com