1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 448  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311210101  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۴:۲۹
    ۱۳۸۳/۱۱/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

نگاهي كوتاه/6

سيمرغ هاي جشنواره بر فراز تالار وحدت آماده شدند

37 سيمرغ جشنواره بيست و سوم فيلم فجر كه ساخت آن از يك ماه قبل از آغاز جشنواره شروع شده بود، روز دوشنبه 19 بهمن ماه جاري مرحله مونتاژ فلز و كريستال را پشت سر گذاشت.

     سيمرغ جشنواره فيلم فجر كه براي اولين بار در سال 1362 بر اساس طرحي از «ابراهيم حقيقي» ساخته شد، طي سال هاي گذشته، خصوصاً دو سال اخير به لحاظ جنس، وزن و رعايت قواعد زيباشناسي با تغييرات بسياري همراه بوده است. جنس سيمرغي كه در مراسم اختتاميه اولين دوره هاي جشنواره فيلم فجر اهدا مي شد، در قسمت پايه از ورق برنز بود كه قابليت انعطاف زيادي داشت و اين رويه تا جشنواره ششم نيز ادامه داشت.
     بعد از اين دوره، شيوه ساخت پايه ها تغيير كرد، به اين شكل كه قالب پايه طراحي شده و برنز مذاب داخل آن ريخته شد، پايه هايي برنزي كه به اين شيوه ساخته مي شد، بعد از آب كاري با طلا صيقل لازم را بدست نمي آورد.
     در دو سال گذشته پايه سيمرغ هاي جشنواره فيلم فجر از شمش برنج ساخته شده است. ايده استفاده از اين فلز اولين بار توسط «اميراني» كه طي اين سالها مسئول هدايت كار ساخت سيمرغ هاي جشنواره فيلم فجر بوده است، مطرح شد. پايه هاي برنجي بعد از اينكه طرح و نوشته هاي موردنظر روي آن حك مي شود، با آب طلا پرداخت مي شوند.
     لازم به ذكر است، زماني كه پايه ها از جنس برنز بود، طرح و نوشته ها به طور جداگانه بر روي فلزي حك شده و روي پايه برنزي نصب مي شد. با انتخاب شمش برنج، وزن سيمرغ با احتساب كريستال آن به 4 كيلوگرم رسيد. اما تغيير ديگري كه در ساخت سيمرغ هاي جشنواره لحاظ شده است، استفاده از كريستال به جاي شيشه است. تا دو سال اخير از شيشه هاي 10 ميلي استفاده مي شد اما هم اكنون كريستال هاي تخت كه از كشور دبي خريداري شده جايگزين شيشه مي شوند و هم اكنون نيز هدايت ساخت سيمرغ ها بر عهده «علي سرايدار اصفهاني» است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com