1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 597  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310282011  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۱۶:۲۶
    ۱۳۸۳/۱۰/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

حسين مختاري:

با يك دوربين ديجيتال، نمي توان وارد جشنواره شد

در بخش «چشم واقعيت» (فيلم هاي مستند) تعداد 22 فيلم در بخش مسابقه و 2 فيلم در خارج از مسابقه انتخاب شده اند. هيأت انتخاب اين بخش شامل «مصطفي رزاق كريمي»، «حسين مختاري» و «محمود اربابي» بودند كه اين فيلم ها را برگزيدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «حسين مختاري» (عضو هيأت انتخاب) در گفتگو با خبرگزاري ايلنا درباره روش انتخاب فيلم هاي مستند گفت: معقوله مستند را ما از ديدگاه خود مستند بررسي كرديم و فيلم هاي بلند يا نيمه داستاني كه منظر مستند داشتند را نيز انتخاب كرديم.
    اما آنچه بيش از همه براي ما در انتخابات فيلم ها مهم بود، حضور يك فيلمساز مستند پشت دوربين بود. از اين منظر كه هر كس با داشتن يك دوربين ديجيتال، نمي تواند وارد جشنواره شود.
وي افزود: من به مسئولين هشدار مي دهم حالا كه سينماي مستند را از حاشيه بودن درآورده اند، بتوانند مفهوم واقعي مستند را عرضه كنند و به نوع نگرش فيلمسازان كه كم هم نيستند، توجه شود. ما معقوله آماتور را هم در نظر گرفتيم. اما آماتوري، نقطه شروع است و فيلم هاي ما بايد قابليت هايي داشته باشند كه درجهان عرضه شود.
«مختاري»، به محدوديت هاي موجود در عرصه انتخاب اشاره كرد و گفت: نگاه ما با تعاريفي كه هميشه براي مستند عنوان مي شود، مطابق بود. اما با توجه به محدوديت زماني كه جشنواره اعمال كرده بود، ساعات نمايش مشخصي براي فيلم ها وجود داشت و ما بايد بر طبق زمان موجود براي نمايش، فيلم ها را انتخاب كنيم. به همين خاطر قبول دارم كه فيلم هاي ديگري هم در عرصه مستند، قابليت پذيرش در جشنواره را داشتند اما نمي توانستيم آنها را در حوزه انتخاب خود قرار دهيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com