1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 481  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310262002  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۱۷:۰۳
    ۱۳۸۳/۱۰/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

وزير ارشاد:

دولت براى پيشبرد طرح توسعه سينماى كشور سرمايه گذاري مي كند

به پيشنهاد اين وزارتخانه و تصويب هيأت دولت، 355 ميليارد ريال به علاوه  60 ميليون دلار ارز سرمايه گذارى جديد براى پيشبرد طرحهاى توسعه سينماى كشور، صورت مىگيرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، احمد مسجد جامعى وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى با بيان اين مطلب افزود: اين براى اولين بار در تاريخ سينماى کشور است که پيشنهادى در مورد اين هنر به تصويب هيأت دولت مىرسد.
    وى، هدف اين مصوبه را تقويت زيرساخت ها و زيربناهاى سينمايى کشور دانست و اظهار داشت: در صورت تخصيص اين اعتبار، سينماى کشور با جهشى چشمگير مواجه خواهد شد.
    وزير ارشاد با اشاره به ضرورت توجه به زيرساخت هاى سينمايى در کشور، افزود: دولت به اين مسأله واقف شده که راهکار ايجاد ثبات در حوزه سينما، تقويت زيرساخت ها و فراهم کردن امنيت سرمايه گذارى در کشور است .
    وى، درباره گزارش جامع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى در هيات وزيران با هدف «تبيين نقش و جايگاه سينما در دنياى معاصر، وضعيت سينما در ايران و فرصت ها و چالش هاى سينماى ايران در اوضاع کنونى»، گفت: در اين طرح بر تقويت بنيادهاى توليد و عرضه محصولات فرهنگى و هنرى و به طور خاص سينما براى جذب مخاطبان در برابر هجوم و نفوذ سينماى بيگانه و مخرب تأكيد شده است.
    به گفته مسجد جامعى، در طرح پيشنهادى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى به هيات وزيران، افزايش شمار توليدات سينمايى و ايجاد تنوع به منظور جذب مخاطب و ارتقاي معيارهاى تکنيکى و تجهيزاتى براى افزايش رقابت در عرصه هاى داخلى و بين المللى مورد توجه قرار گرفته است.
    وزير ارشاد تصريح کرد: از جمله اين اقدامات؛ تأسيس شهرک سينمايى مجهز و پيشرفته و جذب سرمايه هاى مادى و معنوى سينما به ايران، تقويت جايگاه بين المللى صنعت سينماى ايران و فراهم کردن امکان استفاده کشورهاى اسلامى از خدمات فنى فيلم و سينماى ايران است .
    وى اضافه کرد : در سال هاى اخير فقدان تمايل به استفاده از محصولات و امکانات غربى به ويژه آمريکايى در جوامع مسلمان رو به فزونى است، بنابراين در صورت تأمين اين نيازها از طرف جمهورى اسلامى، علاقه مندى زيادى براى  مراجعه و خريد خدمات فنى وجود دارد.
    در تصميم هيأت دولت در خصوص کمک به توسعه صنعت سينماى کشور، بر استفاده از صندوق ذخيره ارزى، پيش بينى اعتبار براى توسعه فناورى IT، ايجاد زيرساخت ها، احداث و تکميل تاسيسات زيربنايى شهرک سينمايى هشتگرد و سرمايه گذارى مستقيم دولت در توليد پنج فيلم سينمايى تأكيد شده است.
    مسجد جامعى گفت: طبق اين تصميم ، 326 ميليارد ريال براى تکميل زيرساخت و تأسيسات زيربنايى شهرک سينمايى هشتگرد، سرمايه گذارى مستقيم در توليد پنج فيلم سينمايى با معيارهاى روز دنيا، احداث يک پرديس سينمايى و تجهيز آن و مطالعه چهار پرديس سينمايى در استان هاى نمونه کشور به وسيله سازمان مديريت و برنامه ريزى، در لايحه بودجه کل کشور در سال۸۴ پيش بينى و منظور مىشود.
    در اين طرح همچنين، «کمک به اجراى طرح احداث 500 سالن سينما در سراسر کشور، کمک به صندوق حمايت از هنرمندان براى تضمين سرمايه گذارى بخش غير- دولتى، ارايه تهسيلات به طرحهاى اشتغال زا در زمينه ساخت پرديسها، سالن ها و شهرک هاى سينمايى و سامان بخشى زيرساختهاى صنعتى، ساماندهى کيفيت نوسازى و بازسازى تجهيزات سينمايى، صنعت نمايش و فيلم سازى براى سال آينده» پيش بينى شده است.
    مسجدجامعى يادآور شد: براى تأمين و ورود تجهيزات و تأمين مواد خام مورد نياز و حضور تجارى سينماى ايران در ساير کشورها و تأسيس شرکت آسيايى توليد، توزيع و نمايش فيلم هاى سينمايى با همکارى کشورهاى آسيايى، مبلغ چهار ميليون دلار پيش بينى شده است.
    همچنين مقرر شد: 29 ميليارد ريال اعتبار براى طرح هاى عمليات احداث زيرساخت ها و تأسيسات زيربنايى شهرک سينمايى هشتگرد، توسعه فناورى IT، حمايت از ورود و توسعه فناورى CGI و توليد فيلم هاى عظيم و نمونه منطبق بر معيارهاى روز دنيا از محل اعتبار رديف هاى پيش بينى نشده قانون بودجه سال ۸۳ کل کشور و اعتبارات در اختيار رياست جمهورى و اعتبارات طرح تکفا تامين و به وزارت فرهنگ و اراشاد اسلامى اختصاص يابد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com