1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 378  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310232001  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۰۷:۵۶
    ۱۳۸۳/۱۰/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

مهدي همايونفر:

كشورهاي عربي «هيام» را نپسنديدند

علت عدم استقبال كشورهاي عربي از فيلم «هيام» وجود خميرمايه فرهنگ ايراني در اين فيلم است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مهدي همايونفر تهيه كننده فيلم سينمايي «هيام»، در نشست مطبوعاتي اين فيلم با بيان اين مطلب گفت: در اين فيلم تمام بازيگران را از بازيگران عرب انتخاب كرديم كه زحمت زيادي داشت و حتي فيلمنامه را با فرهنگ عربي بازنويسي كرديم اما فيلم چندان دل چسب از آب در نيامد و كشورهاي عربي هم آن را نپسنديدند، چرا كه علاوه بر وجه سياسي خمير مايه فرهنگي ايراني در اين فيلم وجود داشت.
    وي افزود: فرهنگ ايراني با فرهنگ عربي متفاوت است و طبيعتاً مخاطبان ايران و اعراب نيز كاملاً با هم متفاوت هستند. در حال حاضر با وجود چندين شبكه ماهواره اي عربي كه نيازمند توليدات سينمايي است، بازار بسيار خوبي با قابليت مصرف بالا براي كشور ما وجود دارد، ولي بسياري از مشكلات هنوز در كشور ما حل نشده است. اگر بتوانيم اين مشكلات را حل كنيم، مي توانيم بازار كشورهاي عربي را بدست بياوريم.
    همايونفر با اشاره به مراحل توليد هيام گفت: طرح اوليه از جانب آقاي درمنش به تلويزيون داده شده بود كه پس از گذشت هشت ماه با طرح موافقت شد و نگارش فيلمنامه چهار تا پنج ماه طول كشيد.
    تمام فيلمبرداي در سوريه در شهري نزديك دمشق انجام شد و فيلمبرداري دو ماه و نيم به طول انجاميد.
    وي با اشاره به حمايت هاي دولت سوريه گفت: دولت و حاكميت سوريه همكاري بسيار خوبي با ما داشتند و امكانات نظامي خوبي را در اختيار ما گذاشتند.
    تهيه كننده هيام خاطر نشان كرد: از ابتدا قصد داشتم اين فيلم را در ايام روز قدس و در سينما فلسطين اكران كنيم كه عملا اين اتفاق نيافتاد و در نهايت تلويزيون براي پخش با سازمان سينمايي سوره قرارداد بست.
    همايونفر با اشاره به اين كه اين فيلم براي توزيع در كشورهاي عربي بسيار مناسب است گفت: پس از جنگ عراق بحث روز در كشورهاي عربي مسأله انتفاضه است و آنان موضوع فلسطين را عربي مي دانند در حالي كه تلويزيون عجله اي براي پخش اين فيلم سينمايي نمي كند، در گذشته توليد فيلم توسط سيما فيلم و پخش آن توسط معاونت بين المللي سيما انجام مي گرفت كه با گرفتن اين حق از سيما فيلم و معاونت بين المللي، نظام توليدي عملا تعطيل است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com