1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 363  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310142005  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۳۷:۲۴
    ۱۳۸۳/۱۰/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

براي نخستين بار در ايران قطع نگاتيو ديجيتالي فيلم هاي سينمايي راه اندازي و انجام شد

براي نخستين بار در ايران از اين پس سيستم قطع نگاتيو فيلم هاي سينمايي به صورت ديجيتالي در استوديو «فيلمساز» انجام مي شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، فيلم «بهار خزر» به كارگرداني علي رفيعي نخستين فيلمي است كه در استوديو فيلمساز به شكل ديجيتالي قطع نگاتيو مي شود.
    قطع نگاتيو، بخش بسيار حساس و مهمي از عمليات توليد يك فيلم سينمايي در لابراتوار است كه اجراي آن مستلزم صرف دقت بسيار بالا و تجربه مي باشد، پس از پايان مرحله نهايي تدوين فيلم، براي تهيه كپي صفر، برابر نخستين تدوين شده كپي كار نگاتيوها بايد قطع شوند.
    بنا بر اين گزارش، چندسالي است كه تدوين فيلم هاي در ايران با استفاده از امكانات پيشرفته، به صورت غيرخطي ديجيتالي انجام مي شود كه به دليل مجهز نبودن لابراتوارها به اين سيستم، ناهماهنگي بين مراكز تدوين و لابراتوارهاي وجود داشت كه براي فيلم ها ايجاد اشكال مي كرد و اكنون با نصب و راه اندازي امكانات قطع نگاتيو ديجيتالي، هماهنگي مناسبي ميان لابراتوارها و مراكز تدوين حاصل خواهد شد.
    گفتني است، فيلم «بهار خزر» از اولين فيلم هايي است كه با بهره گيري از اين امكانات، پس از تله سينما در لابراتوار فيلمساز و تدوين آن به صورت ديجيتالي غيرخطي، در اين لابراتوار قطع نگاتيو مي شود. ضمن اينكه اين روش، قابليت استفاده از اطلاعات حاشيه نگاتيو «اج نامبر»، حاشيه فيلم و كد همزماني ويدئو (تايم كد) را براي قطع نگاتيو دارا است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com