1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 617  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310010004  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۲۵:۵۲
    ۱۳۸۳/۱۰/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

در ميزگرد «مديريت در سينما» با حضور علي معلم و منوچهر محمدي و غلامرضا خاكي مطرح شد:

67 شهر فاقد سالن سينما هستند!

ميز گرد تخصصي «مديريت» دوشنبه 30 آذرماه در حاشيه نخستين جشنواره  «فيلم و كيفيت» با حضور علي معلم، منوچهر محمدي و غلامرضا خاكي در سالن همايش هاي رازي برگزار شد.

به گزارش سايت سينمايي سوره، «علي معلم» به عنوان مدير اين جلسه، با سخناني درباره مسأله صنعت سينما و چگونگي ورود آن در ايران گفت: بعد از اينكه در دنيا، اولين دوربين فيلمبرداري بوجود آمد، چهار سال بعد به ايران وارد شد اما مدتي طول كشيد تا اولين سالن سينما گشايش يافت واين راهي نبود كه يك صنعت بتواند در خودش متكامل شود و طي كند. وي تأكيد كرد: در ابتدا بايد الگوي صنعتي سينما را مشخص كنيم وارتباط صنعت سينما با ساير صنايع تعريف شود. در حاليكه متأسفانه در ايران صنايع ديگر خود را بي‌نياز از صنعت فرهنگي مي دانند. بنابراين ابتدا بايد گره هايي كه وجود دارد را باز كنيم تا به بحث مديريت كيفي برسيم. در ادامه اين جلسه، «منوچهر محمدي» نيز درباره چگونگي ارتباط با مخاطبين و در نظر گرفتن وجه انساني صحبت كرده و گفت: بحث فقط توليد نيست بلكه چگونگي كيفيت توليد مؤثر است. بايد نگاه كلان تري به موضوع سينما داشته باشيم نه اينكه از زاويه ديد يك آدم درگير سينما، به آن نگاه كنيم. سپس جلسه با پرسش و پاسخ پي گرفته شد. «علي معلم» در اين بخش گفت: سينماي ايران در دو، سه حوزه نياز به بازسازي دارد از جمله اينكه جريان سينما بين بخش خصوصي ودولتي مديريت مي شود و به همين دليل رشد همسان در بخش هاي مختلف اتفاق نمي افتد. وي افزود: در برنامه پنج ساله، قرار بوده است به توليد 300 فيلم برسيم در حاليكه مكاني براي عرضه و نمايش فيلم نيست و 67 شهر فاقد سالن هستند!.
در اين جلسه همچنين بحث صنعتي ديدن سينما و وارد كردن آن در حوزه صنايع و فراهم كردن امكان نمايش به عنوان ضرورت انكار ناپذير مطرح شد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com