1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 547  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309292010  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۲۳:۲۴
    ۱۳۸۳/۰۹/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم 100 ثانيه اي، اميدها، اهداف و آينده ...

مهندس حسن بنيانيان: واقعيت دنيا اين است كه هنر ابزار است و مي تواند ابزار، مغز خود هنرمند باشد

مراسم اختتاميه دومين جشنواره فيلم 100 عصر پنج شنبه 26 آذرماه با حضور دكتر بنيانيان رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و جمعي از معاونان و مشاوران همچنين مسئولين محلي و هنرمندان 28 استان كشور و علاقمندان هنر سينما در سالن اصلاح بذر كرج برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مهندس حسن بنيانيان در سخناني به اهداف برگزاري اين جشنواره اشاره كرد و گفت: واقعيت دنيا اين است كه هنر ابزار است. مي تواند ابزار، مغز خود هنرمند باشد. هنرمند مي تواند با ابزارش در سه حوزه به استخدام گرفته شود و جامعه به 3 بعد تقسيم مي شود: سياسي، فرهنگي، اقتصادي. وي در تشريح ابعاد جامعه گفت: بعد اقتصادي براي همه ملموس است، توليد، توزيع، مصرف، توليد انبوه با تقاضا ايجاد مي شود. بگذاريم يك شركت از يك هنرمند استفاده كند و مصرف را افزايش دهد، هنرمند فكرش، هنرش و خلاقيتش را در اختيار مدير يك كارخانه قرار مي دهد.
    در بعد سياسي هم مشاركت هنرمندان انواع و اقسام متفاوت دارد و به عنوان مثال درجامعه اي كه حاكميت مي خواهد با رأي و نظر مردم شكل بگيرد نيازمند مشاركت مردم است تا در سرنوشت جامعه در صحنه حضور يابند. در اينجا سياستمدار به ذهنش خطور مي كند كه از هنرمند بخواهد فيلم بسازد. قصه بنويسد، شعر بگويد و ... در واقع در اينجا هنرمند به استخدام سياست درمي آيد از طرف ديگر وقتي سياست ها سركار آمدند بعضي خوب كار كردند بعضي بد، يك هنرمند مي تواند با هنرش نقد بكند، حمله كند، انتقاد كند تا شايد مطلوب جامعه حاصل شود.
    بعد سوم بعد فرهنگ است، بعضي از هنرمندان، هنرشان در حوزه فرهنگ در خدمت باورهاي بنيادي ديگران است، بازيچه است مثل اينكه يكنفر آگاهانه يا ناآگاهانه فيلمي مي سازد كه اين باور را تبليغ مي كند و توسعه مي دهد. خودش نيست كه فكر مي كند، در حوزه فرهنگ كسي مي تواند ابزار بدست باورهاي داخلي يا خارجي باشد يا به اردوگاه باورهاي خداپرستان تعلق دارد يا باورهاي دنيايي و كفر. دسته اول به دليل اينكه از ابزارش به نفع باورهاي بنيادي خودش استفاده مي كند هنرشان ريشه دار است و در طول تاريخ ماندگار.
    مهندس بنيانيان خطاب به جوانان و فيلمسازان گفت: سعي كنيد هنرتان در خدمت مغز خودتان باشد و مغزتان را به يك پايگاه فكري حساب شده عقلاني پيوند دهيد وگرنه سياسيون، اقتصاديون و فرهنگيون از شما استفاده عقلاني خواهند كرد. اگر خدا به شما خلاقيت هنري داده است آن را با يك مطالعه سازمان يافته عميق همراه كنيد سرگرم نشويد به دوربين و فيلم هاي متنوع ديدن و فيلمنامه نوشتن و دلبسته نشويد به جشنواره و كف ها و سوت ها، همه اينها خوبست به شرط آنكه در مسير زندگي راهي براي رسيدن به مطالعات و باورهاي بنيادي و اساسي زندگي پيدا كنيد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com