1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 467  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309212005  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۲۰:۲۷
    ۱۳۸۳/۰۹/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

در نشست دومين جشنواره سراسري فيلم 100 مطرح شد:

جشنواره فيلم 100 تا پنج سال آينده بين المللي مي شود

جشنواره سراسري فيلم 100 كه امسال دومين دوره آن برپا مي شود تا پنج سال آينده جنبه بين المللي به خود مي گيرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، بهنام بهادری ـ دبير دومين جشنواره سراسری فيلم 100 ـ که شنبه 21 آذرماه جاري در نشست خبری اين جشنواره سخن می گفت، ضمن اعلام اين خبر توضيح داد: امسال در نظر داشتيم پس از بررسی تعداد آثار درخواست کننده برای شرکت در جشنواره اثر و در مجموع 60100 ثانيه به دفتر جشنواره ارسال شد که از اين ميان 68 اثر برای حضور در بخش مسابقه جشنواره پذيرفته شد و تعدادی ديگر از آثار به بخش خارج از مسابقه راه يافتند.
    وی در ادامه خاطر نشان کرد: مهمترين مساله در جشنواره فيلم 100 بحث محتوا و مضمون است و تکنيک در اولويت بعدی قرار دارد. به طور کلی ما به انعکاس شعار جشنواره (کم گوی و گزيده گوی چون در) در فيلم های شرکت کننده در بخش مسابقه تأكيد داريم. بنابراين ما فيلم هايی را پذيرفتيم که فيلم 100 ثانيه ای باشد نه آنکه 100 ثانيه فيلم باشد. به عبارت ديگر، فيلم های 100 ثانيه ای نيز همانند ساير آثار تصويری بايد از شروع، مقدمه، بيان و موخره ( پايان بندی ) برخوردار باشد و از قصه‌ای کامل با توجه به اصول علمی آن بهره ببرد. ما برای انتخاب فيلم های 100 ثانيه‌ای اين جشنواره در مورد توجه به ارزش های انسانی و پاسداشت کرامت انسانی و باورهای والای دينی تاکيد زيادی داشتيم.
    بهادری، به بخش های مختلف جشنواره اشاره کرد و يادآور شد: جشنواره امسال از بخش های رهاورد نخستين جشنواره فيلم 100، مسابقه، خارج از مسابقه، گزيده آثار بين الملل و نشست های تخصصی توليد فيلم های 100 ثانيه ای تشکيل شده است. در بخش مرور آثار بين الملل، فيلم های 100 ثانيه ای، 40 فيلمساز خارجی به نمايش در می آيد که در اين ميان از «اسپايک لی»، «لوييس لومير»، «ويم وندرس» و تنی چند از فيلمسازان مشهور دنيا اثر وجود دارد. در اين بخش يک فيلم نيز از عباس کيارستمی به نمايش در می آيد. برخی از اين فيلم ها با دوربين لوميری فيلمبرداری شده اند که برای نخستين بار از ورود قطار به ايستگاه فيلمبرداری کرده است. ما در نظر داريم سال آينده اين جشنواره را در سطح منطقه ای برگزار کنيم و تا 5 سال آينده به سمت برگزاری جهانی جشنواره پيش برويم.
    دبير دومين جشنواره سراسری فيلم 100 درباره تعداد فيلم های شرکت کننده در هر بخش اظهار داشت: 68 فيلم در بخش مسابقه، 20 فيلم در بخش خارج از مسابقه و 40 فيلم در بخش گزيده آثار بين الملل حضور دارند. آثار شرکت کننده در جشنواره در سه قالب داستانی، انيميشن و مستند - داستانی به جشنواره راه يافته اند که به تفکيک 47 اثر داستانی، 13 فيلم انيميشن و 8 فيلم مستند - داستانی حضور دارند. از نظر موضوعی هم مضامين آثار شرکت کننده در بخش مسابقه 43 فيلم در بخش آزاد، 9 فيلم دفاع مقدس، ارزش های دينی و کرامت انسانی 5 اثر، انسان و تکنولوژی 5 فيلم، اعتياد 3 اثر، فرهنگ بومی 2 فيلم و کودکان و نوجوانان يك فيلم حضور دارد.
    دبير اين جشنواره خبر از برپايی دبيرخانه دايمی اين جشنواره داد.
    گفتني است آثار دومين جشنواره فيلم 100 را «حسن نجفی»، «محمدرضا فرخنده کيش» و «ناصر رفايی» داوری خواهند کرد و اين جشنواره از سه شنبه 24 تا پنجشنبه 26 آذر ماه جاري در حوزه هنری شهرستان کرج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com