1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 314  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309162021  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۵:۵۰
    ۱۳۸۳/۰۹/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمد آفريده، مدير انجمن سينماي جوانان ايران:

حرف ما اين است، سينماي كوتاه يك سينماي كاملاً مستقل است

محمد آفريده مديرعامل انجمن سينماي جوان ايران در گفتگو با ستاد خبري دومين جشنواره سراسري فيلم 100 گفت: سينماي كوتاه سينماي ناب است، در اين نوع سينما است كه خلاقيت يك فيلمساز را عيان مي بينيم چراكه فيلم هاي بلند به واسطه زمان مي توان ضعف ها را پوشاند و اين درحالي است كه در فيلم كوتاه ظرفيت واقعي شخص مشخص مي شود.

    وي درخصوص مشخصه هاي فيلم هاي 100 ثانيه اي گفت: يك فيلم كوتاه 100 ثانيه اي زماني ماندگار مي شود كه با استفاده خوب از قابليت هاي سينما با روحيه و فرهنگ جامعه سازگار باشد. امروز مردم كارهاي هرچه كوتاه تر كه داراي عمق بيشتري باشند را مي پسندند و درواقع به دلشان مي نشيند. گروهي از مردم ترجيح مي دهند يك فيلم كوتاه خوب ببيند تا يك فيلم بلند بي محتوا كه زماني از آن اضافه گويي است.
    آفريده خطاب به فيلمسازان 100 ثانيه اي گفت: به اعتقاد شخص بنده در فرهنگ ما كلمات و قطعات كوتاه، مربوط به آدمها پخته تر است، كه دوراني از زندگي را پشت سر گذاشته اند و حالا كامل و خاص سخن مي گويند. البته با توجه به عصر حاضر كه همه چيز رو به شتاب است زمان فيلم هاي 100 ثانيه اي مورد پسند است زيرا ممكن است يك فيلم 100 ثانيه اي دوساعت حرف مفيد داشته باشد كه قابليت معني و تصوير و ظرف وظروف است نه اينكه كاري پرشتاب با كاتهاي سريع. درحقيقت عنصر زمان نيست كه قابليت فيلم 100 را نشان مي دهد و درواقع در عرصه هنر كميت نيست كه ارزش آن را مشخص مي كند بلكه كيفيت است كه تجلي گر معرفت است. آن هم درحالي كه ما در اين عصر نياز به آرامش روحي داريم كه مي تواند در يك فيلم كوتاه مثل يك نسيم كوتاه بوزد و به ما آرامش بدهد.
    وي ادامه داد: گاهي يك فيلم 100 ثانيه اي آنقدر مي تواند در افكار عمومي ماندگار شود كه يك فيلم بلند سينمايي توان آن را نداشته باشد.
    مديرعامل انجمن سينماي جوان ايران درخصوص استقبال از فيلم هاي كوتاه گفت: خوشبختانه فرهنگ ديدن فيلم هاي كوتاه روبه رشد است و بايد هرچه بيشتر در جامعه جا بيفتد كه آن هم با برگزاري چنين جشنواره هايي مي توان به آن كمك كرد.
    محمد آفريده با تأكيد بر اين نكته كه نبايد به فيلم كوتاه به عنوان يك منزل براي گذر و رسيدن به فيلم بلند نگاه كرد گفت: فيلمسازي موفق است كه به هر فيلم به عنوان آخرين و مهمترين فيلمش نگاه كند، هستند فيلمسازاني كه با وجود ساخت فيلم مهاي بلند با فراهم شدن موقعيت باز هم فيلم كوتاه مي سازند، در واقع حرف ما اين است، سينماي كوتاه يك سينماي كاملاً مستقل است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com