1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 507  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309142004  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۵۹:۲۵
    ۱۳۸۳/۰۹/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

واكنش پنجم به جشنواره فيلم داكا نرسيد

دومين جشنواره بين المللي «فيلم داكا» با حضور «خانم خالده ضياء»، نخستين وزير بنگلادش و نمايندگان 30 كشور با شعار «سينما براي مردم» آغاز به كار كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين جشنواره كه با شركت 42 كشور برگزار مي شود، فيلم هايي از: ايران، ايرلند، انگلستان، آلمان، فرانسه، هند، پرتغال، نروژ، افغانستان، روماني، سوئد، مجارستان، صربستان، تركيه، چك، ليتواني، آرژانتين، سنگال، ونزوئلا، آلباني، سريلانكا، مكزيك، لبنان، مراكش و ... نمايش داده مي شود.
    برپايه اين گزارش، خالده ضياء - نخست وزير كشور بنگلادش - در مراسم افتتاحيه اين جشنواره گفت: هرچند سينما سابقه تاريخي چنداني ندارد اما به سرعت جايگاه مناسبي را نزد مردم پيدا كرده است و مردم با ديدن فيلم ها احساس شادماني مي كنند.
    خالده ضياء در ادامه، به ابتذال در سينما پرداخت و افزود: در فيلم نبايد ابتذال وجود داشته باشد بنابراين بايد به محتواي فيلم توجه كرد. ما قصد داريم از دنياي ابتذال برگرديم وبايد در اين خصوص فكر اساسي كرد البته اين كار يكباره و يك شبه امكان پذير نيست. اما مردم دوستدار فيلم هاي سازنده و خوب هستند و اگر ما قادر به ساخت چنين فيلم هايي نباشيم آنها به سمت ابتذال مي روند.
    همچنين كشور ايران هم 14 فيلم به همت حوزه هنري و بنياد سينمايي فارابي در اين جشنواره شركت كرده اند و با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بنگلادش، حوزه هنري و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي بخش ويژه اي با عنوان «نگاهي به آثار فيلمسازان زن ايراني» در اين جشنواره اختصاص يافت كه به بررسي فيلم هاي كارگردانان زن ايراني مي پردازد.
    فيلم هاي: «رابطه، شمعي درباد، عشق بدون مرز و فرصت از دست رفته» از پوران درخشنده، «اوينار، مجال و دل نمك» از انسيه شاه حسيني، «شوكران» به نويسندگي مينو فرشچي و «دوزن و واكنش پنجم» از تهمينه ميلاني در اين بخش مورد نقد و بررسي قرار مي گيرند.
    لازم به ذكر است كه فيلم سينمايي «شمعي در باد» از پوران درخشنده براي شركت در بخش مسابقه بين الملل انتخاب شد اما فيلم سينمايي «واكنش پنجم» ساخته تهمينه ميلاني به دليل دركرد فيلم به جشنواره و ارسال نشدن به موقع آن در جشنواره فيلم داكا به نمايش درنخواهد آمد.
    شايان ذكر است هيأتي متشكل از: «دكتر سيدضياءالدين فيروزآبادي» مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل حوزه هنري، «انسيه شاه حسيني»، «مينو فرشچي» و «پوران درخشنده» به نمايندگي از ايران در اين جشنواره حضور دارند كه مسئولان برگزاري جشنواره در مراسم افتتاحيه در حضور نخست وزير كشور ميزبان و سفراي كشورهاي شركت كننده از حضور هيأت ايراني استقبال كردند و آن را فرصت مناسبي براي شناخت سينماي ايران خواندند.
    مسئولان «دومين جشنواره فيلم داكا» اظهار اميدواري كردند كه رابطه فرهنگي بين دو كشور ايران و بنگلادش به خصوص در عرصه سينما هرچه مستحكم تر ادامه يابد.
اين جشنواره نهم دسامبر (19 آذرماه) در داكا پايتخت بنگلادش به كار خود پايان مي دهد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com