1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 471  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309102002  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۰:۱۱
    ۱۳۸۳/۰۹/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارشي از مراسم افتتاحيه نخستين جشنواره فيلم پليس

زنگ آغاز سينماي پليسي ايران نواخته شد

عصر دوشنبه 9 آذرماه ساعت 19 افتتاحيه نخستين جشنواره فيلم پليس در حضور «سردار قاليباف» فرماندهي نيروي انتظامي و سفير فرانسه ميهمانان خارجي و داخلي با پوشش قابل توجه رسانه هاي خبري و تصويري در محل همايش هاي سازمان صدا و سيما و سخنراني «تيمسار نوريان» معاونت اجتماعي نيروي انتظامي برگزار شد نكته جالب توجه اين مراسم تقدير از «آلن كورنو» فيلمساز شهير فرانسوي در ميان تشويق هاي فراوان حضار در اين افتتاحيه بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره در ابتدا تيمسار نوريان با اشاره به تأسيس مركز فيلمسازي پليس در سال 79 گفت: «اكنون» فرصتي پيش آمد، تا براي توسعه ارتباط پليس با هنرمندان تدارك چنين جشنواره اي را بدهيم. ما تلاش كرده ايم تا از صنعت فيلم و سينما براي پيشبرد امكانات و توانايي هايمان استفاده كنيم و براساس يك استراتژي مشخص با مطالعه تاريخچه گذشته پليس كشور و استفاده از تجربيات گذشته و امروز طرح ها و برنامه هايي فراهم آورده ايم و در اين راستا به توفيقات بزرگي كه در سايه حمايت هاي نظام و مردم بوده دست يافته ايم.
    تيمسار نوريان گفت: سعي ما بيشتر تعامل با نخبگان، هنرمندان و فرزانگان يوده تا در امر پيشگيري اجتماعي، فعاليت هاي پليس را تنظيم كنيم. از اين رو با مراكز علمي و دانشگاهي و هنري، روي جرايم و ناهنجاري ها كار كده و نگاهي كارشناسانه داشته ايم. توجه به علوم ارتباطات در اين امر حياطي است و فيلم، سينما و هنر نقش اساسي را در اين پيشگيري ايفا مي كنند.
    وي در پايان خاطرنشان كرد: «ديد هنرمندان و ذهنيت تاريخي نچندان مطلوب ايشان به پليس اكنون تعديل يافته و اكنون بار انتظامي پليس كاهش يافته و اين ها همه از تعامل هنرمندان، فرزانگان، مردم با پليس و برعكس آن است.
    در ادامه «حبيب الله كاسه ساز» دبير نخستين جشنواره فيلم پليس با ارائه آماري از تعداد و كم و كيف آثار ضمن قدرداني از هنرمندان، مطبوعات، نيروي انساني، داوران و همكاران تلاش هاي چهارماهه برگزاري جشنواره را متذكر شد. سپس «سردار قاليباف» فرماندهي نيروي انتظامي نيز با اشاره به ضرورت تشكيل چنين جشنواره اي گفت: «توسعه فرهنگي و اجتماعي در سايه نظم و امنيت عمومي ممكن مي شود و هدف از اين جشنواره نشان دادن رويكرد فيزيكي پليس در جامعه نيست بلكه راهبردي كردن توسعه فرهنگي و اجتماعي در لواي نظم و امنيت عمومي است.»
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com