1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 472  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309042000  ساعت مخابره خبر: ۱۹:۱۲:۰۴
    ۱۳۸۳/۰۹/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

سردار اياذي:

پرورش استعدادها و ترغيب هنرمندان جوان برنامه اصلي ماست

دومين كنفرانس مطبوعاتي و راديو تلويزيوني جشنواره فيلم پليس در محل ستاد فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران (ناجا) رأس ساعت 11 صبح 4/9/83 با پوشش قابل توجه رسانه اي و سخنراني «سردار اياذي» جانشين فرماندهي و بازرسي كل ناجا، «حبيب الله كاسه ساز» دبير نخستين جشنواره فيلم پليس و «سرهنگ منبتي» رئيس مركز فيلمسازي ناجي هنر در «تالار فجر» ستاد فرماندهي ناجا برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «سردار اياذي» با تشريح عملكرد «موسسه ناجي هنر» گفت: هدف مؤسسه ناجي هنر، ارتباط با سازندگان و تهيه كنندگان و تهيه فيلم هاي پليسي است؛ در اين راستا نيروي انتظامي فعاليت وسيعي را آغاز كرده است كه ساخت و تهيه فيلم پليسي از اهداف مهم اين مؤسسه است. بعد از 25 سال گذشت از انقلاب اسلامي و ادغام 13 ساله نيروي انتظامي لازم است كه نخستين جشنواره فيلم هاي پليسي را نيز برگزار كنيم. در اين راستا و بعد از دو سال بررسي درون سازماني و كسب نظرات صاحب نظران و مشورت هاي مختلف كه به خصوص با اهالي سينماي پليسي صورت گرفت، مصمم به برگزاري چنين جشنواره اي شديم. برهمين اساس قريب به يك سال است كه ما برنامه ريزي جشنواره فيلم هاي پليسي را آغاز كرديم كه عمده اهداف جشنواره به دليل گستردگي سطح تعامل پليس و مردم در ابتدا، توسعه فرهنگ آشناسازي مردم با پليس است، سپس شناسايي جايگاه، ضرورت ها و تأثيرگذاري هاي سينما و تلويزيون و امكانات تصوير، در رشد امنيت اجتماعي است.
    مسئله بعدي، جايگاه چگونگي حضور پليس در فيلم هاي سينمايي، تلويزيوني و آزاد و تغيير در افق نگاه، نسبت به جايگاه نيروي انتظامي در اذهان عموم مردم و اصحاب هنر ونخبگان جامعه است كه متأسفانه هنوز به درستي تعريف و تبيين نشده است.
    فيلم هاي گذشته تصوير مثبتي از پليس به دست نمي دهند.
    هدف بعدي ما، ايجاد بستري براي تبادل تجربه و شناخت است كه به شكل متقابل وجود داشته باشد و ما قصد داريم از اين مسئله به درستي بهره برداري و استفاده كنيم.
    وي افزود: پرورش استعدادها و ترغيب هنرمندان جوان را برنامه اصلي خود مي دانيم تا هرچه بيشتر در عرصه سينماي پليس فعاليت كنند و البته ما هم با تشكيل مؤسسه ناجي هنر هر نوع امكاني از هلي كوپتر و اسلحه گرفته تا لباس و ... را در اختيار ايشان قرار خواهيم داد.
    سردار اياذي ادامه داد: هدف بعدي ما، ايجاد تعامل ثمربخش بين هنرمندان و پليس است تا هنرمند به عنوان مثال براي حضور در يك كلانتري و ساخت فيلم دچار كاغذبازي هاي معمول نشود.
    وي گفت: يك فيلم خوب پليسي، اثري است كه واقعيات جامعه را بيان كند، بايد پذيرفت كه پليس هم دچار چالش ها و مشكلاتي دروني است و ما از هنرمندان مي خواهيم كه واقعيات پليس را به تصوير بكشند و هيچ اشكالي ندارد كه ما را به نقد بكشيد اما در پايان نتيجه بايد تصوير منطقي و درست از تلاش پليس براي انجام وظيفه باشد.
    «حبيب الله كاسه ساز»، دبير نخستين جشنواره پليس با ارئه گزارش و آماري از روند جشنواره گفت: تعداد آثار رسيده به جشنواره : 75 فيلم سينمايي؛ 50 سريال تلويزيوني؛ 245 فيلم كوتاه و نيمه بلند؛ 240 اثر در بخش 110 ثانيه اي؛ 25 اثر ويديويي؛ 45 پوستر؛ 21 عكس و 23 آنونس بودند كه در اين ميان 21 فيلم سينمايي: 16 سريال تلويزيوني، 71 فيلم كوتاه و نيمه بلند؛ 155 فيلم در بخش 110 ثانيه اي و 12 اثر ويديويي به بخش مسابقه راه يافتند.
    «كاسه ساز» با اشاره به ارسال 400 طرح فيلمنامه كوتاه در جشنواره گفت: 155 اثر به جشنواره رسيد كه سينماگراني چون آقايان «رسول ملاقلي پور» و «كمال تبريزي» نيز در اين ميان اعلام آمادگي كرده بودند كه به دليل همزماني با كارهاي ديگرشان از شركت در جشنواره انصراف دادند.
    «كاسه ساز» افزود: تا دو سال آينده، طرح بين المللي شدن جشنواره فيلم پليس عملي خواهد شد و با تحقيق و رايزني هاي گسترده ي ما، معلوم شد كه هيچ جشنواره ديگري با عنوان و موضوع پليس در دنيا ثبت و اجرا شده است. ما اميدواريم كه از تجربه فيلمسازان خارجي نيز در اين جشنواره استفاده كنيم.
    وي گفت: ما در جشنواره بخش چشم انداز سينماي پليسي فرانسه را خواهيم داشت كه با اعلام آمادگي 10 فيلم، پس از بازبيني 7 فيلم به اين بخش راه يافت. در همين راستا از فيلمساز شهير فرانسوي «آلن كارنر» و همسر و تهيه كننده فيلم «پسر عمو» ساخته او دعوت شد كه با حضور وي سه كنفرانس در سينما فلسطين برگزار مي شود كه ميزگردهايي تخصصي درباره فيلم پليس خواهد بود.
    وي افزود: در ايام جشنواره 6 ميزگرد تخصصي داريم كه 3 ميزگرد مربوط به فيلم هاي خارجي و 3 ميزگرد ديگر به بحث درباره آثار سينمايي پليسي كشورمان مي پردازد كه در اين ميزگردها تهيه كنندگان و ديگر عوامل برخي فيلم ها با مردم و اصحاب قلم گفتگو خواهند داشت.
    «كاسه ساز» با اشاره به 7 ميزگرد تخصصي با موضوع پليس در تلويزيون افزود: از روز چهارشنبه اين برنامه ها با موضوع «امنيت، پليس و جامعه» ازشبكه يك پخش خواهند شد.
    وي افزود: در استان ها داوري استاني نيز توسط داوران و مردم استان خواهيم داشت و بين 5 تا 7 فيلم به نمايش و داوري گذاشته مي شود كه در بخش هاي كارگرداني، تهيه كنندگي، فيلمنامه و بازيگر برتر نقش پليس، جوايزي اهدا خواهد شد.
    «سرهنگ منبتي» رئيس مركز فيلمسازي ناجي هنر نيز گفت: در بخش غيررقابتي جشنواره پليس، يازده فيلم كوتاه از كشورهايي چون: انگليس، آلمان، دانمارك، فنلاند و ... شركت دارند.
    سپس وي با اشاره به سالن هاي اكران فيلم هاي جشنواره گفت: سينماهاي ايران و فلسطين هركدام با دو سالن و فرهنگ سراهاي ارسباران، خاوران و بهمن آماده اكران فيلم هاي نخستين جشنواره فيلم پليس هستند.
    در ايام برپايي جشنواره، نشست هاي مربوط به فيلم هاي اكران شده هر شب ساعت 30/20 در محل سالن شماره دو سينما فلسطين برگزار مي شود.
    گفتني است مراسم افتتاحيه جشنواره روز دوشنبه 9 آذرماه شش بعد از ظهر در محل سالن همايش هاي بين المللي سازمان صدا و سيما برگزار مي شود. همچنين مراسم اختتاحيه جشنواره نيز روز جمعه، 13 آذرماه جاري ساعت شش بعدازظهر در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com