1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 463  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۸/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138308282012  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۱۲:۱۱
    ۱۳۸۳/۰۸/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

ميزگرد «آسيب شناسي خانه سينما» با حضور منتقدين در خبرگزاري مهر برگزار شد

نشست آسيب شناسي خانه سينما با حضور جمعي از منتقدين سينماي كشورمان صبح امروز در محل خبر گزاري «مهر» برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين نشست که با حضور احمد طالبی نژاد(سردبير نشريه هفت)، محمد تقی فهيم (قائم مقام کانون منتقدان و نويسندگان سينما و دبير گروه فرهنگ و هنر روزنامه کيهان)، سعيد مستغاثی سردبير هفته نامه سينما، شاهين امين (دبير سرويس فرهنگ و هنر روزنامه آفتاب يزد) و علی شيدفر(دبير سرويس فرهنگ و هنر روزنامه همشهری) برگزار شد، دلايل و زمينه های ايجاد موقعيت فعلی خانه سينما بررسی شد.
    در اين نشست احمد طالبی نژاد با اشاره به اينکه بسترهای فرهنگی در بی نتيجه ماندن فعاليت خانه سينما موثر بوده گفت: در نظام های تک صدايی مديريت های فرهنگی می ترسند امور سينما را به سينما گران واگذار کنند.
    وی همچنين تاکيد کرد: اينکه خانه سينما، برخی از وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده بگيرد کاملا غلط است.
    همچنين محمدتقی فهيم گفت: خانه سينما قبل از سال 75 خوب کار کرد ولی بعد جريانات سياسی به آن چنگ زدند و خانه سينما از اهداف صنفی خود فاصله گرفت.
    در اين روند آسيب اصلی از ناحيه جريانات سياسی به اين حرکت صنفی وارد شد.
    سعيد مستغاثی نيز در سخنان خود گفت: من مشکلات ايجاد شده را فراتر از جريانات سياسی می بينم و آن را حاصل روشن نبودن معنی و مفهوم صنف و فعاليتهای صنفی می دانم.
    وی در ادامه يادآور شد: بايدها و نبايد های بوجود آمده از نبود تعريف مشخص، خانه سينما را از ماهيت صنفی خود دور کرد و خانه سينما از تامين حقوق مادی ورفاهی اعضای خود دور شد.
    شاهين امين، ديگر ميهمان نشست نيز با تائيد سخنان مستغاثی گفت: من هم معتقدم ماجرای خانه سينما خيلی سياسی نيست، اما همچنانکه اقتصاد ايران يکی از دولتی ترين اقتصادهای دنياست، اساسا تشکيل شدن خانه سينما زير نظر دولت در ايران اجتناب ناپذيراست و تصور می کنم توقع ما از ابتدای تشکيل خانه سينما، از اين مجمع صنفی زياد بود.
    علی شيدفر نيز با اشاره به اينکه خانه سينما اولين تشکل صنفی عرصه هنری است که پس از انقلاب تشکيل شد، گفت: اين تجربه از ابتدا به درستی پی ريزی نشد. خانه سينما مجموعه ای از اصناف است که از نظر منافع با يکديگر تضاد دارند. ضمن اينکه ما ابتدا بايد تجربه تشکيل صنفهای مستقل را از سر بگذرانيم و بعد به چنين ساختاری برسيم. در واقع مشکل اول در اين روند نداشتن تجربه فعاليتهای صنفی است و مشکل دوم جايگاه نا معلوم سينما در جامعه است. ما هنوز تعريف درستی از خود سينما نداريم و به همين خاطر در فعاليت های صنفی مرتبط با سينما نيز به بن بست می‌رسيم.
    شيدفر افزود: مشکل خانه سينما را بايد در اساسنامه آن جستجو کرد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com