1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 449  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۸/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138308282011  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۴۰:۵۳
    ۱۳۸۳/۰۸/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

در پي تك سانس شدن نمايش لاك‌پشتها

بهمن قبادي: با ادامه اين شرايط، محال است كه ديگر در ايران فيلم بسازم

فيلم «لاك پشتها هم پرواز مي‌كنند» ساخته «بهمن قبادي» كمتر از يك ماه گذشته تقريبا در سه سينما به نمايش در آمده بود. اما هنوز اكرانش به يك ماه نرسيده بود كه از پرده برداشته شده و هم اكنون در تك سانس يك سينما به نمايش خود ادامه مي‌دهد.

    بهمن قبادي در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ اينكه آيا ساخت فيلم جديدي را آغاز خواهد كرد گفت: معلوم نيست، چون توقف نمايش “ لاك پشتها هم پرواز مي‌كنند“ در ايران، انرژي ساخت فيلم بعدي را از من گرفت.
    وي در ادامه گفت: من نمي‌خواستم فيلم را در گروه مخاطب خاص اكران كنم، بلكه مي‌خواستم همانند بسياري از فيلمها در تعداد زيادي از سينماها به نمايش در‌آيد ، اما به اين شرط راضي شدم كه اينگونه به نمايش درآيد، كه در مدت طولاني “سه ماهه“ و در اين تعداد معدود سينما، به نمايش خود ادامه دهد اما حالا كمتر از يك ماه از نمايش آن نگذشته كه آن را برداشته‌اند و بايد مورد ويژه و دليل آن بگويند. سينمادارها از فروش فيلم راضي هستند، بنابراين دليلي براي برداشتن آن وجود ندارد.
    وي ضمن اعلام اين اعتراض خود گفت: چرا فيلمي كه در دو سالن سينما بدون هيچ تبليغ و بيلبوردي به نمايش درآمد و فروش خوبي داشته ، فيلمي كه بصورت دالبي ديجيتال آماده شده اما در بعضي سينماها (صرفا بدليل خراب شدن يك دستگاه زيرنويس) بصورت dvd پخش شد.(اين يك فاجعه بزرگ است) اينگونه از اكران برداشته شد، آنهم در حاليكه تازه زمانيكه تبليغات تلويزيوني آن آغاز شده بود.
    وي در ادامه تصريح كرد: من فيلم را براي مخاطب عام و براي تماشاچي و به احترام سينماي ملي ساختم اما چرا بايد در كشورهاي بيگانه‌اي مثل اسپانيا، ايتاليا نمايش آن با 80 كپي و 80 سينما آنهم دوبله شده انجام شود اما در مملكت خودم با دو كپي و دو سالن سينما ؟ بنابراين چه دليلي وجود دارد دوباره اينجا فيلم بسازم؟ پس به سرزميني مي‌روم و آنجايي فيلم مي‌سازم كه پخش فيلم درست است.
    بهمن قبادي به ايسنا گفت: دو سال براي ساخت فيلم رنج بردم اما حالا فيلم درست ديده نمي‌شود و به نمايش آنهم كمك نمي‌كنند، طوري كه من خودم ، پوستر فيلم را به ديوارها زدم. به هر حال تا اينجا مسئول فيلم بودم و تا اين احظه هم هنوز مسئوليتش را دارم، چون همانند بچه‌ام فيلمهايم را دوست دارم،‌حالا چه كسي به داد بچه‌ام مي‌رسد؟
    اين كارگردان سينماي ايران ضمن اشاره به تك سانس در سينما سپيده اظهار داشت: اين نوع نمايش، توهين به من فيلمساز است، به هر حال اگر تا ظرف چند روز آينده 3 تا 4 سالن سينما به نمايش فيلم اختصاص ندهند،‌محال است كه ديگر در اينجا فيلم بسازم، مي‌روم در سرزميني فيلم مي‌سازم كه براي فيلم هايم احترام قائل هستند.
    وي گفت:در ايران، قبل از پخش، براي فيلم ها احترام قائل هستند،‌ اما در حاليكه همه سينما يعني پخش، چرا كارشناسانه بامقوله پخش برخورد نمي‌كنند.
    قبادي در پاسخ به اينكه آيا اين موضوع را با معاونت سينماي مطرح كرده به ايسنا : اتفاقاً مطمئن هستم، آقاي حيدريان اين اتفاق را اگر بشنوند، ناراحت مي‌شوند، چون معاونت سينمايي كسي بود كه نگراني و دغدغه نمايش اين فيلم را داشت.
    گفتني است «لاك پشتها هم پرواز مي‌كنند» ساخته بهمن قبادي روز جمعه در حاشيه جشنواره فيلم كوتاه، در سينما ايران به نمايش در خواهد آمد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com