1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 460  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۸/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138308062023  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۲:۳۲
    ۱۳۸۳/۰۸/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمد مهدي حيدريان:

سينماي پليسي بايد حمايت شود

ما به خلق پليس هاي مقتدر و با صلابت در سينماي ايران نياز داريم. سينما نبايد مصرف شود بلكه بايد ديده شود تا اثراتش را به همراه بياورد.

    محمد مهدی حيدريان، معاون سينمايی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ديدار با مسئوولان «نخستين جشنواره فيلم پليس» که برای تعامل و همکاری بيشتر و اجرای باشکوه‌تر برنامه هاي جشنواره فيلم پليس صورت گرفت، با بيان اين مطلب افزود: فيلمسازان و سينماگران نبايد برای طرح پليس های بومی و ايرانی«سرکار استوار»های دست و پا بسته را به عنوان پليس های ايرانی مطرح كنند.
    وی ادامه داد: سينماگران و هنرمندان بايد پليسی را طرح كنند که مطلوب جامعه امروز و همرديف وهموزن پليس در جامعه جهانی باشد.
    معاونت سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهميت بهره‌گيری از مدرن‌ترين امکانات و تجهيزات در فيلم های پليسی ياد آورشد: بايد با اين نوع نگاه و با استفاده از تجهيزات جديد و تکنولوژی نوين به تصويرسازی درست و مقتدرانه و تاثيرگذار از پليس بپردازيم که نتيجه آن امنيت و حاکميت قانون درجامعه است.
    وي اضافه کرد: پليس ما بايد احساس امنيت را در جامعه توسعه و افزايش دهد، بنابراين از طريق کارهای فرهنگی و هنری در اين حوزه می توان نسبت به رشد و گسترش امنيت مطمئن شد.
    حيدريان با بيان اينکه سينما قادر است پليس مقتدر و با صلابت را معرفی كند تصريح كرد: رويکرد مقتدرانه و با صلابت به پليس باعث تقويت اين قشر و به تبع آن، گسترش امنيت و آرامش در جامعه می شود.
    وي جشنواره فيلم پليس را حرکتی اثرگذار و ثمر‌بخش خواند و اضافه کرد: برگزاری اين حرکت و اهتمام به موضوع سينما و پليس بدين معناست که بايد از طريق بسترهای سينمايی و قالب فيلم و تصوير بتوانيم به توسعه و ارتقای فرهنگ پليس و فرهنگ سازی در اين عرصه بپردازيم.
    معاون سينمايی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره فيلم پليس باعث می شود اين حرکت تبديل به شناخت کامل تری نسبت به پليس شود و سينما هم يکی از وظايفش آگاهی بخشی، تبليغ، فرهنگ‌سازی و شناخت دهی است.
    وي ادامه داد: اين جشنواره بايد نگاه جديدی در سنيماگران و فيلمسازان ايجاد کند و در صورت ايجاد تفکرات و فضاهای جديد است که می توان گفت جشنواره ثمر‌بخش بوده است .
    به اعتقاد وي ، تقويت سينمای پليسی و حمايت و سرمايه گذاری در اين حوزه با ديدگاههای درست، باعث ارتقا و تقويت جايگاه پليس در جامعه می شود.
حيدريان اظهار داشت: بايد جشنواره دستاوردی برای سينمای ايران داشته باشد.
    وي پيشنهاد کرد: نيروی انتظامی می تواند با جلب مشارکت و همکاری گسترده تر فيلمسازان و هنرمندان و سرمايه گذاری و حمايت در اين حوزه ، دست به توليد آثار شاخص و تاثيرگذار بزند و از اين طريق فضای فرهنگی لازم را برای ارتباط دو سويه پليس و مردم فراهم سازد.
    لازم به ذکر است در اين نشست، «حبيب الله کاسه ساز» دبير جشنواره فيلم پليس، «محمد صنعتی» قائم مقام و «محمد خزاعی» معاونت ارتباطات و تبليغات جشنواره فيلم پليس اهداف، سياست‌ها و برنامه های جشنواره را تشريح کردند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com