1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 346  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۸/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138308062008  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۳:۳۴
    ۱۳۸۳/۰۸/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

رييس جشنواره بين‌المللي فيلم برلين خواستار حضور آثار ايراني در «برليناله» شد

«ديتركاس ليك» رييس جشنواره بين المللى فيلم برلين موسوم به «برليناله»، خواستار حضور فيلم هاى برتر سينماى ايران در اين رويداد هنرى شد.

    وى در گفت گو با ايرنا در برلين، به رابطه نزديک جشنواره فيلم برلين با برخى فيلمسازان ايرانى اشاره کرد و افزود : متاسفانه همزمانى و تقارن دو جشنواره سينمايى فيلم «برلين» و فيلم «فجر» در ايران مانع حضور قوى سينماگران ايرانى در آلمان مىشود.
    ديتركاس ليک که سردبيرى نشريه سينمايى «کونکرت» و همچنين نايب رييسى آکادمى فيلم اروپا را بر عهده دارد، ادامه داد: از آنجا که فيلم‌هاى ايرانى هميشه جايگاه ممتازى در جشنواره‌هاى بين‌المللى دارند، تلاش داريم که راه حلى براى حضور آثار سينمايى ايران در جشنواره امسال فيلم «برلين» پيدا کنيم.
    رييس جشنواره فيلم برلين همچنين به انتخاب «سميرا مخملباف» کارگردان ايرانى در هيات داورى اين جشنواره اشاره کرد و افزود: سياست ما تقويت حضور سينماگران ايرانى در بخش هاى مختلف جشنواره فيلم برلين است.
    وى كه از سال۱۹۹۲ ميلادى، مدير عامل «بنياد فيلم» ايالت «نوردراين وستفالن» آلمان نيز است، گفت: سينماى ايران تحسين برانگيز است اما ظاهراً برخى از سينماگران ايرانى براى توليد فيلم در ايران هنوز با موانع و مشکلاتى روبه ‌رو هستند.
    اين عضو آکادمى فيلم آلمان و فرانسه همچنين گفت: با ايجاد زمينه آزاد توليد فيلم بر موفقيت صنعت سينماى ايران در مجامع بين المللى افزوده مى شود.
    وي توضيح داد: منظورم شرايط سياسى نيست بلکه به طور کلى موقعيت فيلمساز را بايد همواره راحت‌تر کرد تا او بتواند موقعيت‌هاى بزرگتر سينمايى را خلق کند.
    جشنواره بين المللى فيلم برلين موسوم به «برليناله» که جايزه «خرس طلائى» را به آثار برگزيده سينمايى از سراسر جهان اهدا مىکند، هرساله در ماه فوريه (بهمن ماه) در شهر برلين برگزار مىشود.
    جشنواره بين‌المللى فيلم «برلين» که از سال1950 ميلادى تاکنون برگزار شده است، بعد از جشنواره «کن» در فرانسه بزرگترين جشنواره سينمايى اروپا به حساب مى آيد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com