1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 561  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۷/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138307052013  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۸:۳۴
    ۱۳۸۳/۰۷/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

عملكرد مسئولان با سينماي آرماني در تضاد است

كارگردان فيلم سينمايي «دوشيزه» گفت: مسئولان ما از يك طرف دستور مي دهند كه سينماي آرماني ساخته شود ولي از طرف ديگر مي گويند سينماي حمايتي نداريم و سينما بايد پول خودش را درآورد.

    محمد درمنش در نشست مطبوعاتي اين فيلم در خبرگزاري فارس تصريح كرد: حوصله مديران فرهنگي در نقدپذيري كمتر از ساير طبقات است، در حاليكه بسترسازي براي سينماي مطلوب اجتماعي به بسترسازي براي نقد سالم نياز دارد كه باعث مي شود فيلم اجتماعي كاركرد خود را پيدا كند.
    كارگردان فيلم سينمايي «دوشيزه» افزود: البته فراموش نمي كنيم كه خاستگاه سينما از غرب است و بايد گفت كه هنوز سينما در زندگي مردم ما رسميت پيدا نكرده و تئاتر هم از سينما غريب تر است و اين معناي آن است كه مردم ما، سينما را نياز تلقي نمي كنند و در حقيقت مردم ما هنوز با سينما آشتي نكرده اند.
    وي افزود: وقتي ظرفيت نقد در جامعه وجود نداشته باشد، خودسانسوري پيش مي آيد و آنگاه به فيلم هايي برمي خوريم كه برخي از بخش هاي آن باورپذير نيست.
    كارگردان فيلم «هيام» اظهار داشت: در اين شرايط برخي فيلمسازان طوري عمل مي كنند كه بيان يك مشكل در قالب يك فيلم، خود مشكل ديگري مي آفريند و به جاي اينكه فيلم به دنبال درمان درد مورد نظر باشد، خود درد ديگري مي آفريند.
    درمنش فروش فيلم را فروشي واقع بينانه خواند و گفت: به هر حال و با اينكه در اين فيلم سعي كرديم حرفي كه شائبه ايجاد مي كند، گفته نشود و همين مسأله باعث شد جان فيلم در لحظاتي گرفته شود، اما باز هم ديالوگ هايي وجود دارد كه باعث مي شود برخي از مخاطبان به سمت فيلم نيايند.
    وي با انتقاد از سيستم تبليغات موجود در كشور گفت: در شرايطي كه انواع تبليغات باعث اغتشاش ذهن مردم مي شود، سينما نبايد دنبال تبليغات باشد بلكه بايد در كنار كمك به بالابردن دانسته هاي مردم، اين قابليت را داشته باشد كه پركننده خوبي براي اوقات فراغت تلقي شود.
    درمنش در اظهار تأسف از اينكه سلايق مديران سينمايي در تصميمات مؤثر است تصريح كرد: چهارماه است كه فيلمنامه فيلم «مهوش» را به عنوان فيلم سوم خود به شوراي صدور پروانه ساخت ارائه داده ام اما هنوز جوابي به من نداده اند و شايد بتوان گفت آنقدر تغيير مديران و تعدد تصميمات زياد است كه فيلمسازان تكليف خود را نمي دانند.
    وي ادامه داد: قرار بود در زمان آقاي پزشك از «دوشيزه» حمايت شود، اما اين حمايت تا امروز اتفاق نيفتاده و متوجه شدم كه براي فيلم سومم اصلاً نمي توان روي قول افرادي مثل اعضاي فارابي حساب كرد چراكه هيچ دليلي ندارد كه قول امروز آنان، فردا هم ادامه داشته باشد و به همين دليل فيلم «مهوش» را با بخش خصوصي خواهم ساخت.
    درمنش گفت: پيشينه فرهنگي سرزمين ما باعث مي شود سينماي ايران بتواند به عنوان سينماي انديشه در دنيا معرفي شود و البته براي تحقق براي اين مسأله بايد سرمايه گذاري كرد.
    درمنش در پايان گفت: من نقدپذيري را از خودم شروع مي كنم و اميدوارم نظرات منتقدان را درباره «دوشيزه» بدانم و مطمئن هستم كه هرچه نقدها تندتر باشد، من بيشتر خوشحال مي شوم.
    گفتني است در اين نشست، غلامحسين دريانورد، نويسنده فيلمنامه «دوشيزه» و محمدتقي فهيم، نائب رييس انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران هم حضور داشتند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com