1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 532  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۷/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138307052000  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۰۷:۰۶
    ۱۳۸۳/۰۷/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

مهلت ارسال آثار به ششمين جشنواره سينمايي مستند كيش به پايان رسيد

مهلت ارائه نسخه فيلم هاي شركت كننده در ششمين دوره جشنواره بين المللي سينماي مستند كيش به پايان رسيد و دويست و هفتاد فيلم مستند به دبيرخانه جشنواره تحويل داده شد.

    كامران شيردل، پايه گذار و دبير جشنواره بين المللي سينماي مستند كيش ضمن بيان اين مطلب گفت: سطح كيفي و محتوايي آثار ارائه شده بسيار چشمگير و در برخي موارد درخشان است و بي شك اين دوره نيز درخشان ترين دوره جشنواره خواهد بود.
    كميته انتخاب اين جشنواره كه از 15 مردادماه كار بازبيني را آغاز كرده با توجه به تعداد آثار برجسته، در انتخاب 25 اثر برگزيده براي شركت در بخش مسابقه، نياز به بازبيني هاي مجدد و گفت و گوهاي فراواني دارد.
    كامران شيردل، ضمن اشاره به بين المللي شدن اين جشنواره در ادامه تصريح كرد: امسال نيز در ادامه حركتي كه از سال قبل آغاز شده بود و هدف آن برنامه ريزي و معرفي سينماي مستند كشورهاي همسايه، هم فرهنگ و ايجاد نوعي گفتمان به دور از  شعارهاي رايج ميان سينماگران و مستندسازان منطقه است، كشورهاي ازبكستان، تاجيكستان، قرقيزستان، تركمنستان، ارمنستان، آذربايجان و احتمالاً گرجستان و افغانستان در بخش اولين مسابقه بين المللي جشنواره كيش شركت خواهند نمود.
    دبير ششمين جشنواره سينمايي مستند كيش از بخش هاي ويژه اين جشنواره خبر داد و گفت: نمايش آثار و بزرگداشت كارگردان و مستندساز معروف ايتاليايي «ويتوريو دسه تا» برگزار مي شود و تنديس و دلفين زرين اين جشنواره به ايشان تقديم مي شود و در بخش ديگري به نام «كيش در سينماي مستند» آثار برگزيده اي از فيلم هاي مستندي كه درباره جزيره ساخته شده جمع آوري و به نمايش گذاشته مي شود و به بهترين فيلم در اين مجموعه لوح زرين ويژه هيأت داوران تعلق مي گيرد.
    كامران شيردل در پايان خبر از به نمايش درآمدن اثر مستند «هيس!!!» در مراسم افتتاحيه اين جشنواره داد و افزود: با توافقي كه با كارگردان مشهور روسي «ويكتور كوسكاف» بعمل آورده ام اثر مستند و بسيار مشهور وي «هيس !!!» در مراسم افتتاحي به نمايش درخواهد آمد. به گفته وي اين اثر زيبا، يگانه و پرطنز اجتماعي جوايز بزرگي را دريافت نمود و كانديدايث جايزه اسكار بوده است.
    بر اساس همين گزارش جشنواره بين المللي سينماي مستند كيش به همت و با سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش و مؤسسه توسعه سياحتي كيش از 21 تا 25 دي ماه در جزيره كيش برگزار مي شود.

انتهای پیام /

 
   
 اين خبر  با رويدادهاي زير مرتبط مي باشد :
  • فيلم سازان 3 كشور اروپايي در جشنواره مستند كيش شركت مي كنند. (با اولويت 1)
  •  
        خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
      كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
    Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
    توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com