1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 548  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305052016  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۲:۳۰
    ۱۳۸۳/۰۵/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

در خدمت ارتقاي كيفي سينماي ايران

نشست مطبوعاتي جشنواره فيلم و كيفيت برگزار شد

نشست مطبوعاتي جشنواره فيلم و كيفيت روز يكشنبه در سالن كنفرانس گروه كارشناسان ايران برگزار شد.

اولين جشنواره فيلم و كيفيت قرار است 29 آذر تا اول دي ماه سال جاري در كنار چهارمين كنفرانس بين المللي مديريت كيفيت در مجموعه همايش هاي رازي برگزار شود.
هومن رازدار دبير اجرايي جشنواره در اين نشست مطبوعاتي گفت: «در بهار سال 1382 پس از پيشنهاد مهندس محمدحسن امامي (كارشناس مديريت كيفيت) مبني بر طرح موضوعي تحت عنوان اعمال كيفيت و مديريت كيفيت در هنرهاي بصري و جلسات مشترك پي در پي، تصميم گرفتيم كه با توجه به قوت و قدرت ابررسانه اي سينما، اين موضوع را در سينما پي بگيريم. پس از مطالعات بسيار نهايتاً به اين نتيجه رسيديم كه بهترين شيوه به كارگيري چنين موضوعي مي تواند در حالتي از حضور مجموعه فيلم ها مطرح شود. در ادامه درصدد تدوين روش اجرايي جامعي براي اين طرح (برگزاري جشنواره) برآمديم كه در اسفند سال 82 به اين مهم دست يافتيم و مراحل ارائه طرح به مجموعه مربوطه و تأييد و اعلام موفقيت مركز مطالعات و تحقيقات سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شروع مراحل اجرايي طرح به ترتيب صورت پذيرفت.» رازدار ادامه داد:«موضوع كيفيت را بايد در همه زمينه ها اجرا كنيم و سينما هم يكي از مهم ترين مقوله هايي است كه موضوع كيفيت بايد در آن لحاظ شود. به كارگيري درست كيفيت در ساخت فيلم ها باعث بالا رفتن كيفيت ساختاري فيلم ها خواهد شد. در سينماي ايران امر كيفيت فقط در زمينه موضوعي ديده مي شود ولي فكر مي كنم كه موضوع ساختار فيلم ها ناديده گرفته شده است و اين جشنواره به هر ترتيب اين موضوع را جدي گرفت.» رازدار توضيح بيشتر اين موضوع گفت: «ما هرگز ادعا نمي كنيم ولي برگزاري چنين جشنواره اي باعث ايجاد بحث رقابتي در زمينه كيفيت فيلم ها نخواهد شد. ما نبايد در عرصه سينما و در عرصه هاي ديگر توليدي ـ خدماتي از فقدان كيفيت صدمه ببينيم.» رازدار در پاسخ به سؤالي كه آيا آثار شركت كننده در اين جشنواره سفارشي است، گفت: «سفارشي بودن و ايجاد دغدغه دو مقوله متفاوت است و اين موضوع را بايد به نحو درستي در زهن فيلمسازان توجيه كنيم. اين ايجاد دغدغه قرار است از طريق جشنواره فيلم و كيفيت صورت بگيرد. ما براي آثار شركت كننده در اين جشنواره فقط موضوع را مطرح مي كنيم  و فيلمسازان صد روز فرصت دارند كه براي اين موضوعات يك ساختار مشخص كنند و در طول برگزاري جشنواره، بهترين آثار با كيفيت انتخاب و معرفي خواهند شد.»
سيدعلي چاووشي يكي ديگر از مسؤولان برگزاري اين جشنواره در اين باره گفت: «اولين جشنواره فيلم و كيفيت از چهار كميته فني (سينمايي)، علمي، اطلاع رساني و اجرايي تشكيل شده است. كميته فني شامل كارشناسان و مشاوران مربوط به عرصه فيلم و سينما جهت انجام امور انتخاب و داوري هستند. كميته علمي نيز متشكل از كارشناسان و مشاوران كيفيت و مديريت كيفيت جهت انجام امور انتخاب و داوري در حوزه كارشناسي خود است. كميته اطلاع رساني انجام تمامي امور اطلاع رساني مربوط به جشنواره از ابتدا تا پايان جشنواره به عهده كميته اجرايي است كه اين امور توسط دبيرخانه جشنواره به اجرا درخواهد آمد.»
چاووشي درباره نحوه برگزاري اين جشنواره و جلسات مربوط به آن گفت: «روز 20 مردادماه در خانه هنرمندان يك جلسه توجيهي با حضور فيلمسازان و كارشناسان برگزار خواهد شد. پس از برگزاري همايش توجيهي و تفهيم كامل موضوع از دو ديدگاه سينما و كيفيت به فيلمسازان حدود صد روز فرصت ساخت اثر داده مي شود و پس از اين مدت در پايان آبان ماه آثار ارائه شده در كميته انتخاب جشنواره مورد بررسي و انتخاب قرار خواهد گرفت. با هماهنگي هاي انجام شده قرار است در حوزه معاونت سينمايي وزارت ارشاد اين آثار پروانه نمايش نيز دريافت كنند و در نهايت از 29 آذر تا اول دي ماه سال جاري در جشنواره فيلم و كيفيت به نمايش خواهند آمد و با توجه به اهداف از پيش تعيين شده جشنواره مورد داوري قرار خواهند گرفت.»
انتهای پیام /

 
   
  رويدادهاي مرتبط بااين  خبر  :
  • جشنواره فيلم و كيفيت در تهران برگزار مي شود.
  •  
        خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
      كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
    Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
    توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com