1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 501  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۴/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138304302004  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۴۸:۵۳
    ۱۳۸۳/۰۴/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

سازنده جلوه هاي ويژه فيلم ماتريكس2:

سينماي ايران حرف هاي زيادي براي گفتن دارد

سازنده جلوه‌هاي ويژه ماتريكس 2 و يكي از شركاي گروه Das Werk، بزرگ‌ترين شركت خدمات پس‌توليد در جهان، در اولين نشست تخصصي آشنايي با تحولات تكنولوژيك سينماي جهان تصريح كرد: سينماي ايران بر اساس فرهنگي كهن و قديمي ساخته شده و حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد.

به گزارش خبرگزاري فارس، علاءالدين پژهان - كه سابقه تجربه اي 24 ساله در توليد برنامه هاي مختلف را را با استوديوهاي مستقل هاليوود در 30 كشور جهان دارد - همچنين افزود: من كاملاً به آينده اميدوارم و اگر اميدوار نبودم، يكسال در ايران نمي‌ماندم.
وي كه يكي از موسسان استوديوي Cape Town است و اولين جايزه MTV را براي توليد اولين برنامه نماهنگ بدست آورده، ادامه داد: البته من نيامده‌ام كه جلوه‌هاي ويژه ايران را نجات دهم، بلكه آمده‌ام كه بگويم در ده سال اخير، اتفاقات زيادي در جلوه‌هاي ويژه دنيا افتاده است كه اين "حركت سيستمي" بايد برداشته شود و همه بايد با هم كار كنيم و البته يك رقابت سالم را هم فراموش نكنيم.
پژهان كه سابقه 180 ساعت توليد برنامه‌هاي تلويزيوني و مستند را هم تجربه كرده است، در پاسخ به اظهارنظر برخي از حاضران كه معتقد بودند فيلمسازان ايراني از امكانات جديد و تحولات جديد جلوه‌هاي ويژه اطلاع درستي ندارند تصريح كرد: قدم‌ها را بايد آهسته ولي محكم برداشت، اين را هم به شما بگويم كه ما حتي در هاليوود هم با نوع استفاده از جلوه‌هاي ويژه و تعريف آن مشكل داريم.
همچنين در اين نشست فرانك ويگرهاف، يكي از برجسته‌ترين متخصصان جلوه‌هاي ويژه در سطح جهان هم به نمايش قطعاتي از آخرين دستاوردهاي جلوه‌هاي ويژه در سطح جهان پرداخت و توضيحات لازم را در اين زمينه به حاضران داد و به سوال‌هاي آنان پاسخ گفت.
ويگرهاف همچنين مدير جلوه هاي ويژه فيلم هاي برجسته اي مانند Enemy at The Gate و سه تفنگدار بوده است.
گفتني است نرم‌افزارهاي جديد در زمينه جلوه‌هاي ويژه، اين امكان را به فيلمسازان مي‌دهد كه چنانچه بخشي از فيلمبرداري يك اثر با مشكل مواجه شده باشد يا فيلمساز بخواهد بخشي از سكانس‌هاي فيلمبرداري شده را تغيير دهد، اين اقدام قابل اجرا باشد و مثلاً زمين، از برف پوشيده شود يا يك ورزشگاه خالي از جمعيت به ورزشگاهي پر از تماشاگر تبديل شود. در اين زمينه سيستم (CGI (Computer Generated Image اين امكان را فراهم مي‌آورد كه بخشي از فيلم در رايانه شخصي مسئول جلوه‌هاي ويژه يا كارگردان ساخته و سپس به بخش فيلمبرداري شده اضافه شود.
ويگرهاف درباره  كارهاي انجام شده در اين زمينه گفت: زماني كه هنوز اين نرم افزارها بطور كامل به بازار ارائه نشده بود، گاهي براي ساخته شدن يك قسمت 2 ثانيه اي، 6 ماه وقت صرف مي شد تا سكانس كوتاهي حتي بعنوان يك فريم و البته با دقت يك هزارم ميلي متر آماده شود.
گفتني است اين نشست 3 ساعته كه با استقبال خوب علاقه‌مندان سينما مواجه شد، در حالي به دليل كمبود وقت به پايان رسيد كه حاضران مايل بودند اين نشست ادامه پيدا كند و چيزهاي جديدتري را ببينند و بياموزند.
لازم به ذكر است اين برنامه امروز و از ساعت 16 با حضور «آلفرد پيفل»، مدير عامل شركت (P+S Technik)، يكي از موفق‌‌ترين شركت‌ها در زمينه توسعه تجهيزات تخصصي سينما و علاءالدين پژهان در سالن سينماي بنياد آفرينش هاي هنري نياوران ادامه مي‌يابد.
اولين نشست تخصصي آشنايي با تحولات تكنولوژيك سينماي جهان به همت مركز گسترش و آموزش نيروي انساني معاونت امور سينمايي وزارت ارشاد و با همكاري موسسه سينماشهر برپا شده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com