1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 858  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۴/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138304282001  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۸:۴۶
    ۱۳۸۳/۰۴/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

در آخرين شب هفته فيلم ارامنه و سينماي ايران؛

“رضا كيانيان” به سخنراني پرداخت

همزمان با آخرين برنامه هفته ارامنه و سينماي ايران در موزه سينما، شب بازيگران ارمني،برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنري ايسنا بعد از نمايش بخش‌هايي از فيلم‌هايي كه بازيگران ارمني قبل و بعد از انقلاب بازي كردند، رضا كيانيان به سخنراني پرداخت.
وي در ابتدا گفت: من هيچ علاقه‌اي به تقسيم بندي اقليت و اكثريت ندارم و فكر نمي‌كنم ارامنه جزء هستند بنابراين نمي‌خواهم درباره سينماي ارامنه صحبت كنم از فرصت استفاده مي‌كنم و درد دلهاي بازيگران را مطرح مي‌كنم.
رضا كيانيان به رمان "رودراوي" خسروي اشاره مي‌كند و مي‌گويد: در اين زمان، قسمتي هست كه به قبرستان مطربان اشاره مي‌كند، آنها را هميشه جدا از قبرستان مسلمانان جزء كفار خاك مي‌كردند و تمام كسانيرا كه در آن قبرستان دفن مي‌كردند براي مردم شادي و لذت مي‌آفريدند، اما در زمان مرگ، غريبانه طرد مي‌شدند اما فكر مي‌كنم چون دل مردم را شاد كردند آمرزيده شدند. ما نيز از نسل آنها هستيم و فكر مي‌كنم تمام سينماگران دل مردم را شاد مي‌كنند. بنابراين ما جايي جزء بهشت نداريم كه برويم!.
وي در ادامه افزود: در تاريخ سينما و تئاتر ايران، اولين كساني كه باسواد بودند و تئاتر خوب بازي مي‌كردند، ارامنه هستند به دلايل مختلفي چون مسافرت خارج از كشور زياد مي‌رفتند و يكسري محدوديت‌ها را كمتر داشتند.
بازيگر نقش "حرفه‌اي‌ها" گفت: خيلي از بازيگراني كه امشب فيلم‌هايشان را ديديم، تحصيلكرده بوده و بازيگري را به شكل عملي كار كردند، اما قبل از انقلاب سينمايي كه ما داشتيم بر جنبه‌ي تجاري و در كنارش هنري تكيه داشت البته الان هم تا حدودي به همين صورت است. يك اتفاق در اين ميان مي‌افتد مهم نيست چقدر شما بازيگري را مي‌فهمي، مهم اين بود كه تماشاچي چقدر پول مي‌دهد كه شما را در سينما ببيند.
رضا كيانيان گفت: در تاريخ ستاره‌ها، بعضي ستاره‌ها ماندند و بعضي زود از بين رفتند و ديگر هيچ نقش ديگري نتوانستند بازي كنند. مثلاð مرحوم بيك ايمانوردي را ساموئل خاچيكيان پيدا كرد و او هميشه يك نقش بازي مي‌كرد اگر دوبلور او نبود آن نقش يك چيزي كم داشت اما خيلي بازيگرها ديگر به اين صورت نبودند، مثلاً مرحوم فردين يا ناصر ملك‌مطيعي بازي مي‌كردند و در كنار همه اين بازيگران، بازيگران ديگري بودند كه چون جذابيت ظاهري نداشتند مجبور بودند نقش‌هاي دوم، سوم بازي كنند و اكثر بازيگران مكمل، بازيگران آموزش ديده بودند كه هميشه نمي‌توانستند نقش اول بازي كنند.
به گزارش ايسنا رضا كيانيان خود را به عنوان بازيگر تئاتر قبل از انقلاب و سينما و تئاتر بعد از انقلاب معرفي كرد و گفت: قبل از انقلاب موج نو سينما كه بوجود آمد، كارگردانان قرار شد فيلم‌هايي بسازند تا نقش‌هاي متفاوتي در آنها به نمايش گذاشته شود از جمله آقاي مهرجويي، تقوايي، فرمان‌آرا و كيميايي.
بنابراين آنها به دنبال بازيگراني كه نقش تكراري بخواهند بازي كنند نبودند و به دنبال ستاره‌ها نرفتند بلكه به دنبال بازيگران تئاتر رفتند. بنابراين بازيگران نسل اول تئاتر قرباني شدند چون آن زمان قبل از موج نو سينما به سراغ آنها نرفتند و بازيگراني كه به آن شيوه قبلي كار كرده بودند بعضي‌ها نتوانستند با آن شيوه كنار بيايند.
وي تاكيد كرد بازيگران مثل همه هنرمندان محكوم به بازيگري هستند و گفت: بايد و نبايدها عرصه را براي فعاليت‌ هنرمندان تنگ مي‌كند چون آنها هميشه با كارهاي هنري خودشان يك دنياي ديگري را مي‌آفرينند. مرحوم فردين چون نتوانست بازي كند دق كرد.
وي به بازيگري خود در سينما اشاره كرد و گفت: من سعي مي‌كنم در هر فيلمي بازي نكنم چون تا زمانيكه لذت آن بازي را نبرم، دلم نمي‌خواهد بازي كنم و هيچ وقت فكر نكردم و اعتقاد ندارم براي مردم بازي كنم تا آنها خوششان بيايد. درنتيجه از آن مطربي كه در سالهاي قديم كار مي‌كرد و در قبرستان ديگري دفنش كردند تا هر كسي كه هم اكنون كار هنري مي‌كند، در وهله اول، خودش بايد لذت ببرد قرار نيست فقط براي مردم كار كند.
بر اساس همين گزارش نمايشگاه فصلي ارامنه در سينماي ايران تا آخر تابستان ادامه دارد و سالن نمايش فيلم كه طي يك هفته گذشته در موزه سينما گشايش يافت اواخر مرداد ماه با دريافت مجوزهاي لازم نمايش فيلم‌هاي روز سينماي ايران و كلاسيك دنيا را با زيرنويس انگليسي براي سفرا و علاقمندان به نمايش خواهد گذاشت.
به گزارش ايسنا در شب بازيگران ارمني بخش‌هايي از فيلم‌هاي دختري از شيراز، چهارراه حوادث، طوفان در شهر ما، فرياد نيمه شب با شركت آرمان، بن بست با شركت آبيك يوسفيان،‌ طوفان در شهر و دلهره با شركت واهان آقاماليان، باباكرم با شركت آنوش، خروس با شركت ايرن زازيانس، پرده آخر و ناصرالدين شاه آكتور سينما با شركت ماهيا پطروسيان،معركه با شركت سرتادمانوئل ماروتيان، شهر بزرگ، كليد و مردي در طوفان با شركت گريگوري مارك، بودن يا نبودن با شركت لوريك ميناسيان، كمربند زرين هايك، سوداگران مرگ با شركت ويكتوريا، كلاغ، سرزمين آرزوها با شركت آنيك شفرازيان، آتش و خاكستر، عروس دريا با شركت ويگن.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com