1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 650  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۴/۱۳۸۳  نوع : مصاحبه
 کد خبر : 138304090001  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۷:۵۲
    ۱۳۸۳/۰۴/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

يكي از مؤسسان خانه‌ي سينما:

خانه‌ي ‌سينما نبايد مطيع و نوكر دولت باشد... شوراي سياست گذاري راهم تعطيل كردند!...مجمع عمومي چطور به مصوبه جديد تن داد!؟

به دليل نارضايتي از عملكرد غلط و بسته و انحصارگرايانه‌ي هيات مديره، بطور كلي از خانه‌ي سينما كناره گيري كردم.

عبدالله اسفندياري، يكي از موسسان خانه‌ي سينما،عضو هيات مديره در نخستين دوره، عضو شوراي مركزي انجمن فيلمنامه نويسان و بازرس خانه سينما به مدت دو سال، با بيان اين مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار هنري ايسنا، درباره‌ي عملكرد خانه‌ي سينما و ابوالحسن داوودي رييس هيات مديره در دوره‌ي گذشته، گفت: عملكرد هيات مديره‌ي خانه‌ي سينما در دوره‌اي كه به پايان رسيد نه مثبت بود و نه چشمگير!
وي علت عدم موفقيت خانه‌ي سينما را، عدم استفاده از آدم‌هاي باتجربه در هيات مديره آن خواند و گفت: در بدو تشكيل هيات مديره‌ي گذشته، شورايي وجود داشت بنام شوراي سياست گذاري و مشورت خانه سينما كه تعداد زيادي از آدم‌هاي باسابقه در امر مسائل خانه سينما در آن شركت مي‌كردند كه با مستقر شدن اين هيات مديره، آن شورا هم بلافاصله تعطيل شد!.
اسفندياري با انتقاد از اضافه شدن دو كرسي ثابت از تهيه كنندگان و كارگردانان سينما در هيات مديره خانه سينما اظهار داشت: اگر قرار بود كرسي ثابت براي كسي باشد افراد ديگري هم مثل فيلمنامه نويسان و حتي سينمادارها هستند كه داراي راي اساسي هستند.
وي معتقد است: مشخص كردن كرسي به نام اين دو صنف كم‌كم خانه سينما را به عنوان يكي از اركان اتحاديه تهيه كنندگان و كارگردانان قرار خواهد داد و به نظر من اين جوري بايد فاتحه خانه سينما را خواند و فعاليت‌ها به منافع باندي و گروهي محدود خواهد شد.
وي به ايسنا گفت: اين براي خانه سينما فاجعه است و تعجب مي‌كنم مجمع عمومي چطور چنين چيزي را تصويب كرده است؟!. البته اين عمل انحصارگرايي و محدود كردن همه كارها در حد دو سه نفر،از هيات مديره قبلي پيش بيني مي‌شد.
اسفندياري، مهم‌ترين اقدام هيات مديره‌ي جديد را در اولين قدم اصلاح ساختار خانه سينما دانست و تصريح كرد: بعد از آن هم اقداماتي در تعامل با دولت بايد صورت گيرد و همچنين اين ذهنيت كه خانه سينما مطيع و نوكر دولت است بايد از بين برود. بايد به عنوان يك همكار، همفكر و مشاوره مسئولين دولتي كمك كنند كه وضعيت سينما بهبود پيدا كنند و مسائل اين سينما حل شود.
انتهای پیام /

 
   
 اين مصاحبه  با رويدادهاي زير مرتبط مي باشد :
  • جهانگير الماسي: مدير عامل خانه سينما بايد يك كارشناس در موقعيت رسانه باشد. (با اولويت 1)
  •  
        خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
      كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
    Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
    توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com