1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 406  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۲/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138802260108  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۷:۵۱
    ۱۳۸۸/۰۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

بيرق طلايي، ققنوس زرين و راه فيروزه جوايز جديد جشنواره فيلم فجر

مدير ششمين چتر سينماي ايران در بازار كن در گفت و گو با كانال فستيوال كن ، از آخرين تغييرات جشنواره بين المللي فيلم فجر و جوايز جديد اين رويداد خبر داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي از جشنواره كن، امير اسفندياري در اين گفت و گو كه در محل چتر سينماي ايران در بازار كن صورت گرفت، تشريح كرد: فراخوان دعوت از فيلمسازان جهان و به ويژه فيلمسازان مسلمان براي حضور در جشنواره فيلم فجر و رقابت براي جوايز جديد اين جشنواره از جمله بيرق طلايي ، ققنوس زرين و راه فيروزه در طول برگزاري بازار فيلم كن ، توسط چتر سينماي ايران عرضه مي‌شود.
    وي با اشاره به اينكه نرم افزار چند رسانه اي و بروشور اين جوايز هم اكنون آماده شده افزود: اهميت اين جوايز در اين تراكت هاي اطلاعاتي توضيح داده شده است و همچنين مذاكرات نمايندگان بنياد سينمايي فارابي در بازار كن، با هنرمندان و فيلمسازان كشورهاي مختلف به ويژه كشورهاي اسلامي در اين بازار در حال انجام است.
    وي در خصوص جايزه بيرق طلايي توضيح داد : اين جايزه‌اي از دو سال قبل در بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر با عنوان مصطفي عقاد تعبيه شد كه در سال جاري اين جايزه بيرق طلايي ناميده مي‌شود. اين جايزه براي تشويق و ترغيب بخشي از سينماي جهان است كه به جهان اسلام نگاهي توام با احترام و معترف به عظمت هاي اسلام دارد. در اين بخش علاوه بر بيرق طلايي ، جايزه نقدي شامل 8 هزار يورو به فيلم برگزيده تعلق مي گيرد و از همه فيلمسازان جهان و فيلمسازان كشورهاي اسلامي براي حضور در جشنواره فيلم فجر و رقابت در اين بخش دعوت به عمل مي آيد.
    وي با اشاره به جايزه ديگر جشنواره فيلم فجر با عنوان ققنوس زرين گفت : جشنواره فيلم فجر در طول سال هاي اخير به سمت توجه به آسيا يعني شرق جغرافيايي و هويتي گام برداشته است و جايزه ققنوس زرين نشانه اي از اين حركت است . ققنوس زرين عنوان جايزه اي است در بخش جلوه گاه شرق و به فيلمي تعلق مي گيرد كه ضمن تاكيد بر تنوع فرهنگي و تمدني كشورهاي آسيايي بر ارتباط ، اتحاد و تعامل اين كشورها تاكيد مي كند. وي تاكيد كرد : در واقع اين جايزه نشانه اي است براي دستيابي به شرق بهشت ، گستره اي وسيع از عرفان، اخلاق و معنويت ناب و سرشار از نمادها و نشانه هاي اسرار آميزو اعجاب انگيز.
    مدير چتر سينماي ايران افزود: اين جايزه پيش از اين جايزه همگرايي در آسيا نام داشت كه به همت معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مجمع مجالس آسيايي طراحي شد. ققنوس زرين در اين بخش به همراه 5 هزار يورو جايزه نقدي به اثر برگزيده اختصاص مي يابد.
    وي همچنين در خصوص جايزه راه فيروزه تصريح كرد : راه فيروزه به صورت نمادين، نمايانگر تلاش هايي است كه در راستاي معرفي و نيل به جنبه هاي مشترك كشورهاي عضو اكو صورت گرفته است، ارزش ها و جوهرهاي مشتركي كه چونان فيروزه ، چشم ها و دل ها را به خود خيره كند.جايزه راه فيروزه به همراه 5 هزار يورو به فيلم برگزيده اين بخش تعلق مي‌گيرد و جشنواره فيلم فجر از همگي فيلمسازاني كه آثاري در ارتباط با اين حوزه ساخته اند براي حضور در اين رويداد دعوت به عمل مي‌آورد.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com