1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 427  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۲/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138802260101  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۱۰:۴۹
    ۱۳۸۸/۰۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

ترديد،بي‌پولي، صداها و فيلم‌هاي كانون در بازار كن

جديدترين فيلم‌هاي كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان به همراه فيلم‌هاي «ترديد»، «بي‌پولي» و «صداها» در چتر سينماي ايران در بازار بين‌المللي جشنواره كن ارايه شده اند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي از جشنواره كن ، فيلم كلانتري غير انتفايي ساخته يدالله صمدي توسط كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان در بازار كن عرضه شده است.
    همچنين انيميشن‌هاي بارون مي ياد جرجر ، مرد جوان و خياط حيله گر ، صندلي ها ، گرگ و ميش و مجموعه قصه هاي يك خطي در چتر سينماي ايران عرضه و در معرض ديد حاضران در بازار فيلم قرار گرفته است و سه فيلم اول اين بخش، علاوه در چتر سينماي ايران، در سينماهاي بازار فيلم كوتاه كن نيز به نمايش در مي آيند.
    بر پايه اين گزارش ، فيلم هايي چون هامون و دريا ساخته ابراهيم فروزش ، سبز كوچك ساخته غلامرضا رمضاني ، به همراه تعدادي از فيلم هاي كارگردان شاخص سينماي ايران عباس كيارستمي، امير نادري و ابراهيم فروزش در بازار فيلم كن ارايه شده اند.
    چتر سينماي ايران با ارايه محصولات مختلف سينماي كشور در مهم ترين مركز بازار كن (ريويرا) فعاليت خود را آغاز كرده است.
موسساتي و نهادهايي چون خانه سينما، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي،كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، موسسه به نگر و بنياد سينمايي فارابي در زير چتر سينماي ايران فعال شده‌اند.

* «ترديد» در كن
فيلم ترديد دومين ساخته بلند سينمايي واروژ كريم مسيحي در بازار بين‌المللي جشنواره فيلم كن به روي پرده مي‌رود.
ترديد چهارمين فيلم سينمايي ايران است كه از طريق چتر سينماي ايران در يكي از سينماهاي اصلي بازار كن براي پخش كنندگان، خريداران فيلم و متخصصان امر بازاريابي فيلم به نمايش در مي‌آيد.
فيلم ترديد كه پيش‌تر در جشنواره فيلم فجر به روي پرده رفته است و سيمرغ بلورين بهترين فيلم بخش سوداي سيمرغ جشنواره را به خود اختصاص داده، از بازيگراني چون بهرام رادان ، ترانه عليدوستي ، مهتاب كرامتي ، حامد كميلي ، انوشيروان ارجمند و عليرضا شجاع نوري بهره مي‌گيرد.
ترديد در بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در يازده رشته نامزد دريافت سيمرغ بلورين بود كه در نهايت سيمرغ هاي بلورين بهترين فيلم ، بهترين فيلمنامه اقتباسي و بهترين كارگردان بخش نگاه نو را به خود اختصاص داد.

* «بي‌پولي» در بازار كن
بي پولي پنجمين فيلم سينمايي ايران است كه از طريق چتر سينماي ايران در يكي از سينماهاي اصلي بازار كن براي پخش كنندگان، خريداران فيلم و متخصصان امر بازاريابي فيلم به نمايش در مي آيد.
نمايش اين فيلم ساعت 17 و سي دقيقه روز شنبه بيست و پنجم ارديبهشت ماه صورت مي‌گيرد.
فيلم بي‌پولي كه پيشتر در جشنواره فيلم فجر به روي پرده رفته است از بازيگراني چون بهرام رادان ، ليلا حاتمي ، حبيب رضايي ، امير جعفري ، سيامك انصاري و بابك حميديان بهره مي‌گيرد.
اين فيلم داستان زن و شوهري را به تصوير مي كشد كه پس از ازدواج با بي پولي درگير مي شوند و تلاش آن ها به شيوه هاي مختلف براي بهبود وضعيت زندگي ادامه دارد.
اين فيلم در بخش سوداي سيمرغ بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر سيمرغ هاي بلورين بهترين فيلم از نگاه تماشاگران و بهترين بازيگر نقش اول زن را به خود اختصاص داد و همچنين ديپلم افتخار بهترين فيلمنامه بخش نگاه نو را نيز دريافت كرد.

* نمايش «صداها» در كن
فيلم صداها به كارگرداني فرزاد موتمن روز شنبه بيست و ششم ارديبهشت ماه در بازار كن به روي پرده مي‌رود.
صداها سومين فيلم سينمايي ايران است كه از طريق چتر سينماي ايران در يكي از سينماهاي اصلي بازار كن براي پخش كنندگان، خريداران فيلم و متخصصان امر بازاريابي فيلم به نمايش در مي‌آيد.
نمايش اين فيلم ساعت 14 روز شنبه بيست و پنجم ارديبهشت ماه صورت مي‌گيرد.
فيلم «صداها» كه پيش‌تر در جشنواره فيلم فجر به روي پرده رفته است از بازيگراني چون آتيلا پسياني ، رويا نونهالي ، ميكائيل شهرستاني ، طناز طباطبايي، پگاه آهنگراني ، نازنين فراهاني و شهين نجف زاده بهره مي‌گيرد.
اين فيلم داستان يك قتل را به تصوير مي كشد كه در يك مجتمع مسكوني رخ داده و هر يك از همسايه ها به نحوي با آن درگير مي شوند.
اين فيلم نامزد دريافت سه سيمرغ بلورين در بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در رشته هاي طراحي صحنه و لباس (آتوسا قلمفرسايي) ، صداي فيلم (پرويز آبنار) و بازيگر نقش مكمل زن(طناز طباطبايي) بود.
ششمين چتر سينماي ايران با ارايه محصولات مختلف سينماي كشور در مهم ترين مركز بازار كن (ريويرا) فعاليت خود را آغاز كرد.
موسساتي و نهادهايي چون خانه سينما، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي،كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، موسسه به نگر و بنياد سينمايي فارابي در زير چتر سينماي ايران فعاليت مي‌كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com