1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 398  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۲/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138802260100  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۰۶:۱۳
    ۱۳۸۸/۰۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

ركورد تاريخي و حركت صعودي «بالا » در كن

نمايش عمومي انيميشن سه بعدي كامپيوتري «بالا» در جشنواره بين‌المللي فيلم كن، توجه همگان را به خود جلب كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاريها، اين اولين بار در تاريخ برگزاري جشنواره كن است كه يك فيلم انيميشن به عنوان برنامه و نمايش افتتاحيه آن انتخاب مي‌شود.
    برپايه اين خبر، رسانه‌هاي گروهي و خبرنگاران به جمعيت زيادي اشاره مي‌كنند كه براي تماشاي اين فيلم آمده بودند. حضور چنين جمعيت زيادي براي فيلمي كه كارتوني است و هيچ ستاره سرشناسي را به عنوان بازيگر اصلي در خود ندارد، باعث تعجب و شگفتي همگان شده است. نمايش فيلم در جشنواره با برنامه جالبي همراه بود .مسئولين كن با توجه به قصه «بالا»، يك بالن بزرگ و پراز بادكنك‌هاي رنگي را همزمان با نمايش آن به آسمان فرستادند. قصه فيلم درباره پيرمردي است كه بالني شبيه يك خانه مي‌سازد و با آن به آسمان پرواز مي‌كند. در آسمان آبي اتفاق‌هاي جالب و با نمكي براي او مي‌افتد.
    براساس اين گزارش، «بالا »در بخش مسابقه كن حضور ندارد و نمي‌تواند اميدي به دريافت نخل طلاي جشنواره داشته باشد. ولي استقبال عمومي از آن خيلي خوب بوده است. منتقدان سينمايي مي‌گويند انتخاب يك فيلم انيميشن براي افتتاحيه جشنواره حكم يك «عزيمت سرنوشت ساز و حياتي» را براي آن دارد. «جان لستر» يكي از موسسين شركت كامپيوتر« پيكسار »كه اين انيميشن را با همكاري كمپاني «والت ديزني» تهيه كرده همراه با« پت داكتر»كارگردان فيلم و «شارل آزناوور» بازيگر و خواننده قديمي فرانسوي در مراسم نمايش فيلم حضور داشتند. حضور آزناوور در كنار سازندگان فيلم، باعث سوالات زيادي شد و خيلي زود مشخص شد كه وي در نسخه فرانسوي «بالا» بجاي كاراكتر اصلي قصه صحبت مي‌كند.
    لستر به خبرنگاران گفت: «ما فيلم‌هاي انيميشن خود را با اين هدف توليد مي‌كنم كه عموم مردم -وبه ويژه بچه‌ها -را سرگرم كند.و چندان به دنبال جايزه نيستم. همين نكته كه فيلم‌براي نمايش افتتاحيه كن انتخاب شد، براي ما كافي است .با اين حال اين مسئله ما و بقيه را اميدوار مي‌كند كه براي سال‌هاي آينده ،انتظار آن را داشته باشيم كه فيلم ها ي انيميشن هم در بخش مسابقه كن به نمايش در آيند.»
    شصت و دومين دوره جشنواره بين‌المللي كن تا 24 ماه مه در شهر فرانسوي كن ادامه دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com