1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 452  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۱/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138801300100  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۱۳:۴۶
    ۱۳۸۸/۰۱/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

پرونده سينمايي سال 87 با صدور 46 پروانه ساخت بسته شد

در حالي که شوراي صدور پروانه توليد فيلم هنوز در سال 88 تشکيل جلسه نداده، پرونده سال 87 با صدور 46 پروانه ساخت فيلم سينمايي و کليد خوردن اکثر اين آثار بسته شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، با گذشت حدود يک ماه از آغاز سال 88 شوراي صدور پروانه فيلمسازي 35 ميليمتري هنوز تشکيل جلسه نداده و به اين ترتيب خروجي اين شورا که مي‌تواند هوايي تازه به توليدات جديد سينما بدمد همچنان صفر است.
    نگاهي به سال سينمايي 87 و چگونگي آغاز روند صدور پروانه ساخت مي‌تواند دورنمايي از قريب‌الوقوع بودن آغاز به کار اين شورا فراهم کند. علاوه بر آن نگاهي به سرنوشت 46 فيلمي که پارسال از اين شورا مجوز ساخت رسمي گرفتند، بازدهي پروژه‌هاي جديد و البته بازدهي جلسه‌هاي اين شورا را نشان مي‌دهد.
    فعاليت شوراي صدور پروانه فيلمسازي در سال 87 با "يک حبه قند" آغاز شد. پروانه ساخت ششمين فيلم سيدرضا ميرکريمي 18 ارديبهشت صادر شد. هر چند فيلم جديد ميرکريمي با فيلمنامه مشترک شادمهر راستين و خودش هنوز وارد مرحله ساخت نشده، اين فيلمساز اواخر تابستان پارسال اعلام کرد با از دست دادن فصل توليد "يک حبه قند" به سال 88 موکول مي‌شود.
در اين ميان صحبت از پروژه شاهنامه‌اي ميرکريمي نيز مطرح شد که به "ماه در آتش" تغيير نام داده و ميرکريمي براي اين منظور سفري به هند داشت تا مقدمات توليد مشترک آن را فراهم کند.
"آل" دومين پروژه سينمايي سال 87 بود که پروانه ساخت آن 25 ارديبهشت صادر شد. اين فيلم سينماي وحشت نخستين تجربه سينمايي بهرام بهراميان سازنده مجموعه‌هاي "مشق عشق" و ساعت شني" است و علي معلم هم تهيه‌کنندگي آن را بر عهده دارد.
"آل" 14 فروردين 88 با حضور مصطفي زماني، آناهيتا نعمتي و همايون ارشادي در ايروان کليد خورد و 90 درصد آن در ارمنستان فيلمبرداري مي‌شود. قرار است گروه توليد نيمه ارديبهشت براي سکانس‌هاي باقيمانده به تهران بازگردند و تدوين و صداگذاري نيز آغاز شود. خبرها حاکي از آن است که "آل" نيمه دوم سال به اکران عمومي مي‌رسد.
- "بيست" سومين فيلم عبدالرضا کاهاني به تهيه‌کنندگي پوران درخشنده 19 خرداد پروانه ساخت گرفت و وارد مرحله توليد شد. اين فيلم با حضور در بيست و هفتمين جشنواره فجر موفق شد سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مکمل مرد و زن را براي عليرضا خمسه و مهتاب کرامتي و ديپلم افتخار بهترين کارگرداني را براي کاهاني به همراه داشته باشد. "بيست" اکران نوروز 88 در گروه سينما عصر جديد است.
- "يک بازي ساده" به کارگرداني سيدمهدي برقعي و تهيه‌کنندگي منوچهر زبردست نيز همين زمان موفق به دريافت پروانه ساخت شد. اين دومين فيلم برقعي پس از "سفر به شرق" و فيلم‌هاي تلويزيوني "او شبيه گل داودي بود" و "وقتي سفر کرديم" است.
قرار است "يک بازي ساده" که يک کمدي خانوادگي است دهم ارديبهشت کليد بخورد. اين فيلم داستان خانواده‌اي را روايت مي‌کند که در مسير زندگي خود با اتفاق‌هايي تازه مواجه مي‌شوند. فيلمنامه را حميدرضا گرشاسبي بر اساس طرحي از رامبد جوان نوشته و فرهاد توحيدي بازنويسي نهايي را انجام مي‌دهد.
- "آناهيتا" به تهيه‌کنندگي و کارگرداني عزيزالله حميدنژاد 18 تير پروانه ساخت گرفت. اين ششمين فيلم کارگردان پس از "اشک سرما" است که 13 دي پارسال در يکي از محله‌هاي جنوب شهر تهران کليد خورد و 27 اسفند نيز به پايان رسيد.
ميترا حجار، شهاب حسيني، پوريا پورسرخ، نرگس محمدي و محمدرضا داودنژاد در "آناهيتا" بازي مي‌کنند که به خلق فناوري‌هاي نوين توسط قشر جوان مي‌پردازد. احتمال اکران اين فيلم در تابستان امسال و قبل از جشنواره بيست و هشتم فجر وجود دارد.
- "زم‌هرير" به کارگرداني علي روئين‌تن و تهيه‌کنندگي سيدضيا هاشمي نيز همزمان پروانه ساخت خود را دريافت کرد. اين دومين فيلم روئين‌تن پس از "دلشکسته" است که پارسال به اکران عمومي درآمد و دومين بخش از سه‌گانه وي به شمار مي‌رود. "زم‌هرير" اثري دفاع مقدسي با موضوع عاشقانه است.
کليد خوردن "زم‌هرير" به دليل کسالت کارگردان مدتي به تعويق افتاد و هر بار صحبت از آغاز پيش توليد فيلم شد و حتي حضور بيتا بادران در آن قطعي به نظر مي‌رسيد که البته هنوز محقق نشده است.
- "بيرون آوردن مردگان" به کارگرداني جواد افشار و تهيه‌کنندگي محمود فلاح سي‌ام تير پروانه ساخت گرفت. اين فيلم سينماي وحشت با تغيير نام به "کلبه" با فيلمنامه‌اي از برزو نيک‌نژاد کليد خورد و در بخش فيلم‌هاي اول و دوم بيست و هفتمين جشنواره فجر به نمايش درآمد.
داستان فيلم درباره چهار دانشجو است که براي انجام تحقيق به غسالخانه‌اي در جنگل مي‌روند، اما شب اتفاق‌هايي مي‌افتد که گويي نبايد به آنجا مي‌آمدند. کامبيز ديرباز، احمد مهران‌فر، بهاره افشاري، سحر ريحاني، علي افشار، بابک حميديان، اصغر نقي‌زاده، هادي قميشي و جمشيد هاشم‌پور از بازيگران اين فيلم هستند.
- "طلا و مس" به کارگرداني همايون اسعديان و تهيه‌کنندگي منوچهر محمدي پروانه ساخت خود را 14 مرداد دريافت کرد. اين فيلم آذرماه کليد خورد و 27 بهمن به پايان رسيد. "طلا و مس" تا اواخر ارديبهشت 88 آماده نمايش و براي زمان اکران آن تصميم‌گيري مي‌شود.
- "يک چکه باران" به کارگرداني و تهيه‌کنندگي مجيد جوانمرد نيز همين زمان پروانه ساخت گرفت. جوانمرد با اين فيلم 10 سال پس از "عروسي خون" به سينما باز مي‌گردد. فيلمنامه "يک چکه باران" که قصه‌اي اجتماعي حادثه‌اي دارد و يک درام جاده‌اي است، 9 سال پيش نوشته شده، اما همچنان خبري از کليد خوردن فيلم نيست.
- "چينوت" به تهيه‌کنندگي و کارگرداني حسن کاربخش 19 مرداد پروانه ساخت خود را دريافت کرد. اين فيلم هم اولين پروژه کاربخش 10 سال پس از "ترور" است. قرار بود نام فيلم "چينوت" به "ريسک" تغيير پيدا کند و پس از ماه رمضان پارسال با حضور بازيگران طنز کليد بخورد که هنوز محقق نشده است.
- "قبل از دعوت" به کارگرداني ابراهيم حاتمي‌کيا و تهيه‌کنندگي محمد پيرهادي 22 مرداد پروانه ساخت گرفت. بازنويسي اين فيلمنامه را حاتمي‌کيا انجام داده و هيچ ارتباطي به "دعوت" ندارد. هر چند "قبل از دعوت" به مرحله توليد نرسيد، اما فيلم "دعوت" اين فيلمساز پاييز پارسال در سينماها اکران شد و نسخه خانگي آنهم با سکانس حذف شده در اکران عمومي به بازار آمد.
- "باغ قرمز" به‌ تهيه‌کنندگي و کارگرداني امير سماواتي، "پاي پياده" به تهيه‌کنندگي علي لدني و کارگرداني فريدون حسن‌پور و "آرزوهاي بايگاني‌شده" به تهيه‌کنندگي مرتضي رزاق‌کريمي و کارگرداني مصطفي رزاق‌کريمي نيز پروانه ساخت خود را سوم شهريور دريافت کردند.
"باغ قرمز" نخستين فيلم سماواتي در مقام کارگردان است که در زمينه سينماي کودک فعاليت داشته و قصد داشت پيش‌توليد فيلمش را پس از ماه رمضان آغاز کند که هنوز محقق نشده است. "پاي پياده" اوايل مرداد در ارتفاعات تنکابن کليد خورد و در بيست و هفتمين جشنواره فجر به نمايش درآمد.
"آرزوهاي بايگاني شده" با فيلمنامه‌اي از محمود اربابي در ژانر اجتماعي قرار دارد و به زندگي دختري به نام بهار از سن 12 تا 21 سالگي مي‌پردازد. قرار است اين فيلم بهار امسال کليد بخورد.
- پروانه ساخت "طول موج" به تهيه‌کنندگي غلامرضا آزادي و کارگرداني فرامرز شهبازيان، "دلخون" به تهيه‌کنندگي موسسه سوره و کارگرداني محمدرضا رحماني، "به کبودي ياس" به تهيه‌کنندگي ابراهيم اصغري و کارگرداني جواد اردکاني و "زندگي با چشمان بسته" به تهيه‌کنندگي محمدرضا تختکشيان و کارگرداني رسول صدرعاملي نيز 27 شهريور صادر شد.
"طول موج" به عنوان نخستين فيلم شهيازيان قرار بود اسفند 87 کليد بخورد که داستاني جاسوسي مربوط به اوايل دهه 40 دارد. "دلخون" با حضور الناز شاکردوست، حامد بهداد و پوريا پورسرخ به مرحله ساخت رسيد و در بيست و هفتمين جشنواره فجر به نمايش درآمد و برنده جوايزي هم شد. قرار است اين فيلم تابستان اکران عمومي شود.
"به کبودي ياس" نيز در بيست و هفتمين جشنواره فجر جوايزي دريافت کرد. "زندگي با چشمان بسته" هم 26 اسفند با حضور حامد بهداد، ترانه عليدوستي، پولاد کيميايي، فرهاد آئيش و عزت‌الله انتظامي در تهران کليد خورد و در مرحله فيلمبرداري به سر مي‌برد.
- "فرياد بي‌صدا" به تهيه‌کنندگي و کارگرداني رضا اعظميان، "نويسنده" به تهيه‌کنندگي حبيب اسماعيلي و کارگرداني نادر طريقت، "طبقه سوم" به تهيه‌کنندگي عليرضا قاسم‌خان و کارگرداني بيژن ميرباقري و "تهران در جستجوي زيبايي" به تهيه‌کنندگي محمدعلي حسين‌نژاد و کارگرداني سيف‌الله داد، داريوش مهرجويي و مهدي کرمپور نيز هشتم آبان پروانه ساخت گرفتند.
از توليد "فرياد بي‌صدا" خبري نيست، "نويسنده" در مرحله تدوين به سر مي‌برد و خرداد آماده نمايش مي‌شود، "طبقه سوم" قرار بود زمستان کليد بخورد که به بهار 88 موکول شده است. ساخت اپيزود‌هاي "تهران سيم آخر" و "تهران تهران" به کارگرداني کرم‌پور و مهرجويي نيز به پايان رسيده ولي هنوز خبري از توليد اپيزود داد نيست.
- پروانه ساخت "آلزايمر" به تهيه‌کنندگي سيدمسعود اطيابي و کارگرداني احمدرضا معتمدي و "رخ ديوانه" به تهيه‌کنندگي بيتا منصوري و کارگرداني ابوالحسن داودي نيز 14 آبان صادر شد. قرار است "آلزايمر" و "رخ ديوانه" امسال کليد بخورند که معتمدي احتمالاً ماه‌هاي آغازين سال را براي شروع توليد ترجيح مي‌دهد.
- "کيميا و خاک" به تهيه‌کنندگي و کارگرداني عباس رافعي، "محاکمه در خيابان" مسعود کيميايي، "يک گزارش واقعي" به تهيه‌کنندگي منوچهر شاهسواري و کارگرداني داريوش فرهنگ و انيميشن "تهران 1500" به تهيه‌کنندگي عبدالحسين ابوالحسني و کارگرداني بهرام عظيمي نيز 12 آذرماه پروانه ساخت گرفتند.
ساخت اين چهار فيلم پارسال آغاز شده و توليد سه فيلم به اتمام رسيده است. در اين ميان ساخت انيميشن "تهران 1500" همچنان ادامه دارد.
- پروانه ساخت "ماشاءالله خان در بارگاه هارون الرشيد" به کارگرداني محمدرضا اعلامي و تهيه‌کنندگي مرتضي شايسته و "خوابگرد" به کارگرداني فرود عوض‌پور و تهيه‌کنندگي مهدي صباغزاده سي‌ام آذر صادر شد. فيلم اعلامي بهار 88 کليد مي‌خورد و "خوابگرد" هم در زمستان با مشکل تأمين بودجه مواجه بود.
- "شير و عسل" به تهيه‌کنندگي سيدمحسن وزيري و کارگرداني آرش معيريان، "بيداري" به تهيه‌کنندگي سعيد حاجي‌ميري و کارگرداني فرزاد مؤتمن، "گل بارون" به تهيه‌کنندگي محسن مسافرچي و کارگرداني شاهين باباپور و "چيزهايي هست که نمي‌داني" به تهيه‌کنندگي منيژه حکمت و کارگرداني فردين صاحب‌الزماني يازدهم دي پروانه ساخت خود را دريافت کردند.
"شير و عسل" در مرحله انتخاب بازيگر به سر مي‌برد و "بيداري" نيز با پايان فيلمبرداري در مرحله تدوين است. "گل بارون" و "چيزهايي ..." نيز هنوز به مرحله توليد نرسيده‌اند.
- پروانه ساخت "غريبه‌اي در شهر" به تهيه‌کنندگي داريوش بابائيان و کارگرداني جهانگير جهانگيري، "نيش و زنبور" به تهيه‌کنندگي علي سرتيپي و کارگرداني حميدرضا صلاحمند، "خيابان بيست و چهارم" سعيد اسدي، "پرسه در مه" به تهيه‌کنندگي جواد نوروزبيگي و کارگرداني بهرام توکلي و "سه درجه تب" به تهيه‌کنندگي يوسف صمدزاده و کارگرداني منوچهر هادي 25 دي پارسال صادر شد.
"غريبه‌اي در شهر" اوايل ارديبهشت کليد مي‌خورد، "نيش و زنبور" در مرحله پيش توليد قرار دارد، "خيابان ..." در مرحله تدوين است، "پرسه در مه" در آستانه کليد خوردن است و "سه درجه تب" نيمه ارديبهشت با حضور رضا عطاران کليد مي‌خورد.
- "خانواده دکتر ارنست" به تهيه‌کنندگي محسن طباطبايي‌پور و کارگرداني محسن دامادي، "اينجا تاريک است" به تهيه‌کنندگي روح‌الله برادري و کارگرداني محمدرضا خاکي، "سوده" به تهيه‌کنندگي حجت‌الاسلام محمدعلي زم و کارگرداني احمد مرادپور و "دنياي پراميد" هوشنگ درويش‌پور هشتم بهمن پروانه ساخت خود را دريافت کردند.
از اين ميان "خانواده دکتر ارنست" پارسال به مرحله توليد رسيد. "مرواريد" به تهيه‌کنندگي قاسم قلي‌پور و کارگرداني سيروس حسن‌پور نيز آخرين پروانه ساخت صادر شده در سال 87 است که قرار است امسال کليد بخورد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com