1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 533  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۲/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138712240101  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۰۷:۱۱
    ۱۳۸۷/۱۲/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

گلشيفته فراهاني با «درباره الي» به ايران بازمي‌گردد

گلشيفته فراهاني با اکران نوروزي فيلم سينمايي «درباره الي» راهي ايران مي‌شود تا به فعاليت خود در سينماي ايران ادامه بدهد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، فراهاني در نشست مطبوعاتي «درباره الي» در برلين اعلام کرده بود با پاسپورت ايراني از کشور رفته و با همان پاسپورت قصد دارد به ايران بازگردد. اين سخنان نشان از آن داشت که بازيگر جوان سينما تمايلي به ماندن در خارج و ادامه بازيگري در سينماي اروپا و هاليوود به شرط ترک سينماي ايران ندارد.
رفتن فراهاني از ايران و بازي او در فيلم سينمايي "مجموعه دروغ‌ها" و در نهايت خبرهايي که در حاشيه اين اقدام‌ها منتشر شد، اتفاقي غير منتظره براي دست‌اندرکاران فيلم سينمايي "درباره الي" بود. اين فيلم که در چارچوب کاملاً‌ قانونمند سينماي ايران توليد شده بود، به دليل شرايطي که براي فراهاني به وجود آمد در تعليق قرار گرفت. البته در همان مقطع جناح‌هايي که معمولاً انتقادهايي را متوجه بخش‌هاي مختلف سينما مي‌دانند از جمله هيئت اسلامي هنرمندان يا مشاور رئيس جمهوري در امور هنري موضعگيري چندان منفي در اين مورد نکردند. اينها نويد بخش برخوردي منطقي‌تر با اتفاق رخ داده بود.
    برپايه اين خبر، حضور فيلم در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر و از همه مهمتر نامزدي آن در رشته‌هاي مختلف و در نهايت کسب چند جايزه از جمله دو جايزه مهم بهترين کارگرداني و بهترين فيلم از نگاه مردم، نشان داد موضعگيري‌ها نسبت به چهارمين فيلم اصغر فرهادي رو به تعديل است.
    "درباره الي" با موفقيت در جشنواره فيلم برلين و بردن خرس نقره‌اي بهترين کارگردان، بيشتر از حواشي که در مورد آن مطرح مي‌شد فاصله گرفت. در مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم فجر هم رسول صدرعاملي در بخش بزرگداشت خود يادي از گلشيفته کرد و گفت: همين ديشب صحبت اين بود که با سفر همکارانمان به جشنواره برلين، دختر کوچک سينماي ايران را به وطن بازگردانيم.
پس از اين اظهارات صدرعاملي بود که فراهاني در نشست مطبوعاتي "درباره الي" در برلين اعلام کرد با پاسپورت ايراني از کشور رفته و مي‌خواهد با پاسپورت ايراني به وطنش بازگردد. موضعگيري مثبت جواد شمقدري درباره بازگشت گلشيفته به ايران نشان از برطرف شدن بسياري از اخبار و حواشي به وجود آمده دارد.
    مشاور هنري رئيس جمهوري حدود 20 روز قبل اعلام کرد بازگشت گلشيفته را به ايران بدون مانع مي‌داند. با توجه به حمايت رئيس جمهوري از اکران "درباره الي" در جشنواره و موفقيت‌هاي داخلي و خارجي فيلم و از سوي ديگر نظرهاي مثبت در مورد بازگشت فراهاني، مي‌توان اميدوار بود همزمان با اکران نوروزي "درباره الي" اين بازيگر جوان و مستعد به ايران بازگردد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com