1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 385  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711260101  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۴:۴۴
    ۱۳۸۷/۱۱/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم‌هاي ايراني در دهلي نو برگزار شد

جشنواره فيلم ايران با همكاري جشنواره رويش حوزه هنري، شوراي فيلم هند و بنياد فيلم سينه دربار22 بهمن ماه در محل خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در دهلي نو برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين جشنواره همزمان با برگزاري برنامه‌هاي متنوع به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران و حضور جمعي از هنرمندان كشورمان و علاقمندان سينماي ايران برگزار شد.
    برپايه اين خبر، در روز اول برنامة افتتاحيه اين جشنواره، راداكريشنان عضو فدراسيون انجمنهاي فيلم هند در مقدمه‌اي كوتاه فعاليت‌هاي خانه فرهنگ در معرفي فرهنگ سينماي ايران را ستود و از حضور علاقمندان در اين برنامه تشكر كرد.
    در ادامه انور جمال، كارگردان معروف سينماي هند و رئيس شوراي فيلم هند دربارة سينماي ايران و كارگردانان مطرح آن از پس از انقلاب اسلامي توضيحاتي را ارايه داد.
    وي پديده سينماي پس از انقلاب اسلامي را رويدادي شگرف در تاريخ سينماي جهان خواند و گفت: پس از انقلاب بواسطة ورود فرهنگ و جلوگيري از ورود فحشا و خشونت سينماگران ايراني با استفاده از معنويت ديني كه در جامع رايج شده بود راهكار جديدي براي احيا و گسترش صنعت و هنر سينما و توليدات فرهنگي جديد، طراحي كردند.
    انور جمال افزود: در طول سي سال گذشته آثار سينماي ايران در جشنواره‌هاي سراسر جهان جوايز قابل اهميتي را كسب كرده‌اند و بزرگاني همچون بهرام بيضايي، عباس كيارستمي، مجيد مجيدي، داريوش مهرجويي و خانوادة مخملباف در عرصه بين المللي مطرح شدند. سازمانهاي زيادي بصورت دولتي و خصوصي در ايران فعاليت دارند و در كل بازار سينماي ايران چه در داخل و چه در خارج رونق زيادي پيدا كرده است. سپس سيد عبدالحميد ضيايي مسئول خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در در سخنراني خود، ضمن خوشامدگويي و قدرداني از حضور كارگردانان سينماي هند و علاقمندان به سينماي ايران، به وجوه مشترك فرهنگي ايران و هند اشاره كرد و رسانه را ركن چهارم دموكراسي و از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي اطلاع رساني جهاني دانست.
    وي سينما را اثرگذارترين و جذابترين عنصر رسانه‌اي شمرد و افزود: ايران و هند هر دو كشورهاي ديني بوده و دين نقش عمده‌اي در حيات اجتماعي و فرهنگي آنان داشته است. سينماي ديني نيز به عنوان يك ژانر شناخته شده مطرح بوده، اين دو كشور مي‌توانند با تأكيد بر مشتركات ديني، هم در حوزة توليد، هم توزيع و هم نمايش فيلم‌هاي ديني با يكديگر مشاركت و همكاري داشته باشند.
    مسئول خانه فرهنگ كشورمان، سينماي ايران را سينمايي كم بودجه اما پر محتوا و هنري معرفي و مفهوم گرايي، زبان شاعرانه و نقد را از مهمترين ويژگيهاي اين سينما ذكر كرد.
اولين فيلم اين برنامه با عنوان «شيدا» ساخته كمال‌ تبريزي به نمايش گذاشته شد. و در ادامه فيلم‌هاي «خواهران غريب» ساخته كيومرث پور‌احمد «خاكستر سبز»، «رنگ خدا» و «بدوك» به نمايش در آمد. پس از جشنواره در محل نمايش فيلم مركز فوق براي دانشجويان رشته سينما و ارتباطات برنامه پخش فيلم‌هاي كوتاه و پويانمايي با همكاري مركز ارتباطات جمعي دانشگاه جاميه‌اسلاميه برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com