1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 690  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۱/۱۳۸۷  نوع : يادداشت
 کد خبر : 138711170100  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۱۳:۱۱
    ۱۳۸۷/۱۱/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

اختصاصي سايت سوره از جشنواره فجر:

يك سوال يك پاسخ يك نقد (4)

پس از پشت سر گذاشتن روزي که بدون کنفرانس مطبوعاتي گذشت، با ديدن فيلم غافلگير کننده فرزاد مؤتمن به جلسه پرسش و پاسخ اين فيلم رفتيم تا سوالاتمان را از عوامل فيلم بپرسيم.

سوال اول درباره تيتراژ فيلم بود تيتراژي متفاوت که همه را در آغاز فيلم غافلگير کرد. تيتراژي که با صداي يک گوينده نام اسامي گروه خوانده مي شد و واژه فيلم براي صداها به وسيله گوينده به کار رفت. فرزاد مؤتمن در پاسخ به اين سوال گفت : اين اولين باري نيست که از صدا در تيتراژ فيلم استفاده مي شود. اين نوع تيتراژدر فيلمهاي چون شهر برهنه ساخته ژوئل داسن و تحقير اثر ژان لوک گدار استفاده شده بود و در فيلمي چون فارنهايت 451 تروفو که درباره محکوم شدن نوشته است تمام تيتراژ به صورت شفاهي خوانده مي شود.از ابتدا اهميت صداها در تيتراژ فيلم بررسي شده بود و مي دانستيم که ممکن است اين نوع استفاده براي تماشاگر غريب باشد. مؤتمن در آخر تشکر مفصلي کرد!
نقد: بايد گفت تيتراژ فيلم غافلگير کننده و جديد بود اما در اجرا دچار مشکل بود. تيتراژ در پس زمينه به مانند افکت هاي برنامه مديا – پلير بود و اين افکت ها باعث مي شد تا اجراي تيتراژ کميک به نظر برسد و از جديت آن کاسته شود.
دومين سوال درباره بازي رضا کيانيان بود. رضا کيانيان در بازي خود سايه اي از شخصيت خودش را به دوش مي کشد و هرگز از دست اين سايه خلاص نمي شود. در اين فيلم که اينطور بود. رضا کيانيان در پاسخ به حضور شخصيت خودش در نقش هايي که ايفا مي کند گفت : سايه نيست. خودمم و خودم در نقش هايم هستم.همه بازيگرا هستن اين فيلم رو نديده بودم و فقط دربارش شنيده بودم به آقاي مؤتمن هم تبريک مي گم .....
نقد : رضا کيانيان يکي از چند بازيگر ايراني است که هم تئوري بازيگري را به خوبي مي داند و هم بازيگريش شهره خاص و عام است. اما به گفته خود او بازيگري که، نقشي را ايفا مي کند که آن را هميشه در آستين خود داشته، کار بزرگي انجام نمي دهد. بهرحال!
سعيد هاشم زاده ـ سايت سوره سينما
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com