1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 601  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۱/۱۳۸۷  نوع : يادداشت
 کد خبر : 138711140105  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۹:۰۰
    ۱۳۸۷/۱۱/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

اختصاصي سايت سوره از جشنواره فجر:

يك سوال يك پاسخ يك نقد (3)

در نشست مطبوعاتي روز چهارم سه سوال از گروه سازنده زادبوم با کارگرداني ابوالحسن داوودي پرسيدم. زادبوم به تهيه کنندگي حوزه هنري يکي از پرخرج ترين پروژه هاي سينمايي سال اخير است که در سه کشور ايران، امارات و آلمان فيلمبرداري شده است.

اولين سوالم را همانند يک تبريک ارائه کردم و پيشاپيش گرفتن جايزه بهترين فيلم از نگاه ملي را به گروه سازنده و مخصوصا ابوالحسن داوودي تبريک گفتم. او لبخندي زد و ديگر عوامل سازنده هم همينطور، علي معلم هم که مجري نشست بود گفت : ايشاالله!
نقد : فيلم ابوالحسن داوودي درباره وطن است و اين وطن اشاره اي مستقيم به ايران خودمان دارد. پارسال هم حوزه هنري با فيلم فرزند خاک و داشتن دقيقا همين مضمون اما با ساختار و داستان متفاوت جايزه بهترين فيلم از نگاه ملي را گرفت؛ امسال هم اميدواريم زادبوم با همين نگاه جايزه را به ارمغان بياورد.
دومين سوال را درباره اسم زادبوم پرسيدم و اين را مي دانستم که اسم قبلي فيلم لاک پشت ها بود. ابوالحسن داوودي درباره اسم گذاري فيلم گفت : براساس اينکه فيلمهايي با اسم لاک پشت وجود داشت به اسرار تهيه کننده اسم فيلم را تغيير داديم تا بتواند با مفاهيم فيلم سازگار باشد.
نقد : زادبوم در نوع خود اسم جالبي است اما به صورت مستقيم تم فيلم را در اختيار تماشاگر مي گذارد و به همه مي فهماند که قرار است فيلمي راجع به اين مرز و بوم ببينيم.
در زادبوم چندين و چند پلان هوايي وجود داشت که از لحاظ ساختاري متفاوت با ديگر پلان ها بود و به اصطلاح تو چشم مي زد! درباره لزوم فيلمبرداري با هلي کوپتر از عوامل پرسيدم که گفتند: کايت بود نه هلي کوپتر و مسعود رايگان گفت : هرلحظه نگران بودم تا آقاي فرج حيدري (فيلمبردار) سقوط کند! و البته همه عوامل از لزوم اين شيوه فيلمبرداري تفره رفتند.
نقد : پلانهاي هوايي فيلم زادبوم بي هيچ وقفه اي ما را به ياد پلانهاي هوايي فيلم خيلي دور خيلي نزديک مي اندازد اما بايد گفت که در گرفتن اين پلانها لزومي نه به لحاظ زيبايي شناسي يا داستان گويي ديده نشد!
سعيد هاشم زاده ـ سايت سوره سينما
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com