1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 385  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711010100  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۹:۰۱
    ۱۳۸۷/۱۱/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

يازده فيلمبردار با 22 فيلم به جشنواره بيست و هفتم مي‌آيند

يک تدوينگر با پنج فيلم، دو آهنگساز با سه فيلم و يازده فيلمبردار با دو فيلم پرکارترين‌هاي اين سه رشته در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر هستند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سومين بخش از مرور پرکارترين‌هاي جشنواره بيست و هفتم فجر به عوامل فني فيلم‌هاي ايراني اختصاص دارد که احتمالاً در اين رويداد سينمايي حضور دارند.
    برپايه اين خبر، مديران فيلمبرداري، تدوينگران و آهنگسازان سه گروه از متخصصان هنري هستند که اين مطلب به فعاليت‌هاي آنها در جشنواره فجر مي‌پردازد. در اين ميان برخي از حرفه‌اي‌ها نيز هستند که تنها با يک کار شاخص و برجسته حضور خود را تداوم بخشيده و برخي هم يا بر حسب تصادف يا رونق هنرشان حضوري کمّي پربار داشته‌اند.

مديران فيلمبرداري:
در ميان مديران فيلمبرداري حرفه‌اي و جوان که در جشنواره فجر امسال حضور دارند يازده فيلمبردار با دو فيلم به رقابت مي‌پردازند. نکته قابل ذکر اينکه برخي فيلمبرداران برجسته تنها با يک فيلم در جشنواره بيست و هفتم حضور دارند.
حميد خضوعي ابيانه با "ملک سليمان"، اصغر رفيعي‌جم با "وقتي همه خوابيم"، داريوش عياري با "صداها"، بهرام بدخشاني با "ترديد"، محمدرضا سکوت با "پاداش"، تورج منصوري با "اخراجي‌ها 2"، حسين ملکي با "پاتو زمين نذار" و علي لقماني با "عيار 14" به جشنواره مي‌آيند.
عليرضا زرين‌دست فيلمبردار برجسته و پيشکسوت سينماي ايران با "سوپراستار" ميلاني و "بي‌پولي" نعمت‌الله، محمود کلاري فيلمبردار صاحب سبک با "هفت و پنج دقيقه" عسگرپور و "امشب شب مهتابه" کريمي و حسين جعفريان فيلمبردار برجسته سينماي اجتماعي و برگزيده جشنواره پارسال با "حيران"عارف‌پور و "درباره الي" فرهادي از پرکاران جشنواره امسال هستند.
فرج‌الله حيدري با "زادبوم" داودي و "سايه وحشت" اسدي، مرتضي پورصمدي با "دوزخ، برزخ، بهشت" ميرباقري و "شبانه‌روز" بنکدار و عليمحمدي، نادر معصومي با "پاي پياده" حسن‌پور و "کودک و فرشته" نقاش‌زاده و محمد آلادپوش با "يک وجب از آسمان" وزيريان و "پوسته" آل احمد در جشنواره بيست و هفتم حضور دارند.
حسن پويا با "مي‌زاک" ليالستاني و "خروس جنگي" اطيابي و حسن کريمي با "کتاب قانون" ميري و "دلخون" رحماني از فيلمبرداران با سابقه سينما هستند. در اين ميان دو فيلمبردار جوان نيز هر يک با دو فيلم وارد عرصه رقابت پرکاران شده‌اند. مسعود سلامي فيلمبردار جوان "آن جا" با "بيست" کاهاني و "آن سوي رودخانه" احمدي مطلق و هومن بهمنش فيلمبردار خوش‌آتيه "آن سه" با "طاووس‌هاي بي‌پر" مزدآبادي و "صندلي خالي" استرکي به جشنواره امسال مي‌آيند.

تدوينگران:
در فهرست تدوينگران پرکار جشنواره بيست و هفتم فجر يک تدوينگر با چهار فيلم صدرنشين، يک تدوينگر زن با سه فيلم در رده دوم و شش تدوينگر حرفه‌اي و جوان با دو فيلم در رده بعد قرار گرفته‌اند.
يک فيلمي‌ها نيز در انتهاي اين فهرست جاي دارند که از آن جمله مي‌توان به مصطفي خرقه‌پوش با "صداها"، هايده صفي‌ياري با "درباره الي"، نازنين مفخم با "آن سوي رودخانه"، مهدي حسيني‌وند با "بيرون آوردن مردگان"، سهراب ميرسپاسي با "کريستال" و کاوه ايماني با "چشمک" به جشنواره مي‌آيند.
حسن ايوبي با "به کبودي ياس" اردکاني، "امشب شب مهتابه" کريمي، "شکارچي روباه" جوانمرد و "خروس جنگي" اطيابي در صدر فهرست پرکارها قرار دارد. مستانه مهاجر نيز با تدوين سه فيلم "سوپراستار" ميلاني، "حيران" عارف‌پور و "دلخون"‌ جزو پرکاران جشنواره بيست و هفتم هستند.
محمدرضا موئيني با "ملک سليمان" بحراني و "کودک و فرشته"، بهرام دهقاني با "زادبوم" و "يک وجب از آسمان" و حسن حسندوست تدوينگر برگزيده جشنواره پارسال نيز با "بي‌پولي" و "پستچي سه بار در نمي‌زند" فتحي از تدوينگران صاحب‌نام و پرکار امسال هستند.
سپيده عبدالوهاب تدوينگر جوان با "وقتي همه خوابيم" بيضايي و "مي‌زاک"، سعيد شاهسواري با "دوزخ، برزخ، بهشت" و "پاي پياده" و سهراب خسروي با "طاووس‌هاي بي‌پر" و‌ "پوسته" به جشنواره فجر مي‌آيند.

آهنگسازان:
در صدر اين فهرست دو آهنگساز با تجربه با سه فيلم حضور دارند. سه آهنگساز جوان و پيشکسوت نيز با دو فيلم در رده بعدي فهرست پرکاران جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر حضور دارند. ضمن اشاره به اين نکته که حسين عليزاده آهنگساز برگزيده جشنواره بيست و ششم فجر امسال فيلمي ندارد.
در جشنواره بيست و هفتم آهنگسازاني شناخته شده با يک فيلم حضور دارند از جمله کامبيز روشن‌روان با "به کبودي ياس"، فردين خلعتبري با "پستچي سه بار در نمي‌زند"، آريا عظيمي‌نژاد با "آن سوي رودخانه"، پيمان يزدانيان با "پاداش"، کيوان جهانشاهي با "دوزخ، برزخ، بهشت"، سهراب پورناظري با "بي‌پولي"،‌ احسان خواجه‌اميري با "امشب شب مهتابه"، امير توسلي با "اخراجي‌ها 2"، بهنام ابطحي با "بيرون آوردن مردگان".
کارن همايونفر با آهنگسازي "زادبوم"، "کودک و فرشته" و "سايه وحشت" و عليرضا کهن‌ديري با "حيران"، "هفت و پنج دقيقه" و "پوسته" در صدر فهرست آهنگسازان پرکار جشنواره بيست و هفتم جاي دارند. در رده دوم نيز دو فيلمي‌ها قرار دارند.
محمدرضا درويشي با "وقتي همه خوابيم" و "مي‌زاک"، ناصر چشم‌آذر با "سوپراستار" و "شکارچي روباه"، سعيد شهرام با "پاي پياده" و "دلخون" و امير واجدسميعي با "صداها" و "بيست" به فهرست پرکاران موسيقي پايان مي‌دهند.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com