1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 413  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۱۰/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138710080106  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۱:۲۹
    ۱۳۸۷/۱۰/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

درك واقعه عاشورا از بازگوكردن تاريخ مهم‌تر است

كارگردان «عصر روز دهم» با اشاره به نگاهش در اين فيلم به واقعه عاشورا، گفت: آثار واقعه عاشورا و امام‌حسين(ع)تا امروز ادامه دارد و بهتر است نقش اين واقعه را امروز بررسي كنيم تا صرفا آثار تاريخي بسازيم و به بازگو كردن تاريخ بپردازيم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «مجتبي راعي» در گفت‌وگويي در پاسخ به سؤالي در مورد «ميزان موفقيت آثار توليدشده در مورد واقعه عاشورا و ائمه اطهار، گفت: ائمه اطهار شخصيت‌هاي بسيار بزرگي هستند كه هيچ‌كس نمي‌تواند بر آنها محاط شود چون براي تعريف يا توصيف كامل و جامع كسي بايد بر او احاطه داشته باشيم و نمي‌توانيم از زاويه كوچك اين مسائل را بررسي كنيم.   واقعه كربلا نيز به علت عظمت آن چنين وضعيتي دارد، به همين خاطر ادعاي ساخت فيلمي كه بازگو كننده كامل جريان زندگي اين بزرگواران يا اين واقعه تاريخي باشد، شايد درست نباشد.
    وي در مورد فيلمنامه «عصر روز دهم» كه داستان آن به واقعه كربلا مرتبط است و وي قصد ساختش را دارد، گفت: واقعه كربلا، واقعه تأثيرگذاري است و ما نيز در «عصر روز دهم» قصد داريم تا حدي بخشي از تأثيرات اين واقعه را نشان دهيم. نكته جالب براي من در داستان اين فيلم واقعه‌اي است كه بين دو ملت ايران و عراق اتفاق افتاد. جنگ هشت ساله‌اي بين دو همسايه رخ داد و طبيعي است كينه تاريخي بين اين دو ملت وجود داشته باشد كه قرن‌ها نيز به طول بينجامد اما وجود ذات مقدس ائمه در كربلا و اين حقيقت كه ما ايراني‌ها مي‌خواهيم به عشق ديدن اين بزرگواران به آنجا برويم، باعث شده تا اين كينه قديمي رنگ ببازد و در آنجا ما را به چشم دشمن نگاه نكنند و حتي اگر گردپاي زائر روي سر آنها بنشيند، اين را ثوابي براي خود حساب مي‌كنند.
    وي تصريح كرد: اين نقش مهم ائمه و مخصوصا امام حسين(ع) است كه هنوز هم در جامعه ما ادامه دارد و به نظرم بهتر است كه اين نقش بزرگ را درك كنيم تا اين كه تنها به بازگوكردن تاريخ بپردازيم.
    راعي در ادامه در مورد درصد موفقيت آثار مذهبي كه در مورد ائمه و وقايع تاريخي ساخته مي‌شود، گفت: اين مطالب به قدري بزرگ و عظيم هستند كه به نظرم ساده‌لوحي است اگر بگوييم در اين آثار حق مطلب را ادا كرده‌ايم يا به صورت كامل به يك مسئله تاريخي پرداخته‌ايم، چون كسي جرأت چنين ادعايي را ندارد. اگر هم كساني مي‌خواهند به اين كار بپردازند بايد اعتقاد قلبي به كار خود داشته باشند و من مطمئنم وقتي كاري با اعتقاد قلبي انجام بگيرد نتيجه‌اش كاري قابل قبول مي‌شود. ما هم ادعايي در «عصر روز دهم» نداريم و تنها خوشحاليم كه داستاني داريم كه بخشي از آن در كربلا مي‌گذرد.
    مجتبي راعي اين روزها مشغول پيش‌توليد پروژه «عصر روز دهم» به تهيه كنندگي منوچهر محمدي است و گروه قرار است تا پايان اين هفته براي آغاز فيلمبرداري راهي عراق شوند.
    مجتبي راعي نويسنده و كارگردان اين فيلم آثاري چون «انسان و اسلحه» ، «تابستان 58»، «غزال»، «جنگچوي پيروز»، «تولد يك پروانه» و «سال سخت در خمين» را در پرونده كاري دارد.
قبل از اين قرار بود رسول ملاقلي‌پور «عصر روز دهم»را بسازد، اما فوت اين كارگردان باعث شد «منوچهر محمدي» كارگرداني اين پروژه را به «مجتبي راعي» بسپارد. اين فيلم كه توسط بنياد سينمايي فارابي به تهيه كنندگي منوچهر محمدي توليد مي شود در تهران، جنوب ايران و در كشور عراق فيلمبرداري خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com