1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 336  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708200107  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۲:۲۴
    ۱۳۸۷/۰۸/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

شمقدري :

مجيدي تحت‌تأثير جريان سياسي تقابل با دولت قرار گرفته است

«جواد شمقدري» از اظهار نظرهاي «مجيد مجيدي»، طي روزهاي اخير، در محافل فرهنگي و دانشجويي انتقاد كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در پنجمين نشست «كانون ياران انقلاب» كه جمعه شب گذشته در محل مسجد حضرت عباس (ع) مشهد، با حضور جمعي از خانواده هاي شهدا، جانبازان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: به تازگي آقاي مجيد مجيدي، پس از نمايش جديدترين فيلم شان- «آواز گنجشك ها»- در محافل فرهنگي- هنري، در خصوص سينما و دولت نهم، سخناني ابراز كرده اند كه نشان از مخالفت و تقابل ايشان با دولت دارد. وي افزود: البته سخنان مجيدي براي ما، به عنوان مسئولان هنري- فرهنگي، تازگي چنداني ندارد، زيرا اين نخستين بار نيست كه وي در اظهارنظرهايش، موضع مخالف دولت گرفته است.
    شمقدري با اشاره به صحبت هاي اخير مجيدي، در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم ديني «رويش» در مشهد، اضافه كرد: البته من در جريان مخالفت اخير دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع) نسبت به سخنان ايشان، واكنش منفي آن ها و حتي برخوردهاي تند برخي دانشجويان، در برخي محافل فرهنگي كه ايشان در آن جا به ايراد سخن پرداخته هستم.
    شمقدري با بيان اين كه مجيدي در جديدترين اظهاراتش، تحت تأثير يك نوع جريان سياسي كه در تقابل با دولت مي باشد قرار گرفته است، گفت: البته ايشان پيش از اين اظهارات تند ديگري هم نسبت به «سينما» و «دولت» داشته اند.
    شمقدري در پاسخ به پرسش يكي از حاضران در جلسه، مبني بر اين كه چرا وي به عنوان مشاور هنري رئيس جمهور، نسبت به اقدام غيرقانوني مسئولان جشنواره «سينما حقيقت»، در پخش آثاري با مضامين ضدانقلاب اسلامي و مغاير با ارزش هاي انقلابي، واكنشي نشان نداده است، اظهار داشت: من چندان در جريان ريز وجزئيات اين جشنواره نبودم. اما خبرهايي به گوشم مي رسيد كه در اين رخداد سينمايي، چند فيلم كه مضامين آنها در مغايرت با نظام و انقلاب اسلامي بود، به نمايش در آمده است.
    وي در پاسخ به اين كه چرا به عنوان مشاور هنري رئيس جمهور در برابر اين مسئله اقدام خاصي انجام نداده است، اضافه كرد: من بر خلاف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صدا و سيما كه تشكيلات عريض و وسيعي دارند، به عنوان يك مشاور، نمي توانم به تنهايي در جريان تمامي اخباري كه در خصوص سينما و هنر رخ مي دهد، قرار گيرم. حتي اگر از جرياني هم آگاه شوم، وظيفه ام حكم مي كند كه قضيه را صرفاً با شخص رئيس جمهور در ميان بگذارم.البته در حد توان تلاش دارم به عنوان يك مسئول پي گير خبرها باشم. اما متأسفانه مشغله كاري اجازه چنداني نمي دهد كه پي گير همه موارد باشم.
    وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا قصد ندارد به اقدام غيرقانوني مسئولان جشنواره «سينما حقيقت» رسيدگي كند، گفت: تنها كاري كه مي توان كرد اين است كه قضيه را با رئيس جمهور در ميان بگذارم و نامه اي در اعتراض به اين اقدام، به جناب «صفار هرندي» بنويسم. در پايان اين نشست به سبب كمبود وقت و پرسش هاي فراوان حاضران، شمقدري از آنان خواست، تا پرسش هايشان را پس از پايان جلسه با وي در ميان بگذارند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com