1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 414  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708180105  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۳:۲۲
    ۱۳۸۷/۰۸/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

12 فيلمساز اول و دوم امسال پروانه ساخت گرفته‌اند

از 24 پروانه ساخت صادر شده در هفت ماه گذشته 12 پروژه سينمايي از آن کارگردانان باسابقه است و 12 فيلم ديگر را مي‌توان تجربه‌هايي دانست که تصويري روشن از نتيجه فيلم پيش رو قرار نمي‌دهد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سينماي ايران امسال با اتفاقي خاص در صدور پروانه ساخت مواجه شده و بيشتر کارگردانان اول و دوم براي دريافت پروانه توليد درخواست داده‌اند يا آنها که سال‌ها از سينما دور بوده‌اند. اين امر نگراني‌هايي را در مورد اکران 88 به وجود آورده که يکي از تبعات آن خيل فيلم اولي‌هايي است که فيلمنامه‌شان تاييد نمي‌شود و امکان توليد به دست نمي‌آورند.
    برپايه اين خبر، "نويسنده" نادر طريقت، "طول موج" فرامرز شهبازيان، "باغ قرمز" امير سمواتي، "يک بازي ساده" سيدمهدي برقعي، "آل" بهرام بهراميان و "بيرون آوردن مردگان" جواد افشار شش فيلمي هستند که به عنوان اثر اول کارگردان امسال پروانه توليد گرفتند. از ميان اين فيلم‌ها فقط فيلم آخر به مرحله توليد رسيده‌ و پنج فيلم ديگر هر يک به دليلي فعلاً‌ امکان ساخت به دست نياورده‌اند. چهار فيلم را نيز کارگرداناني مي‌سازند که قرار است دومين اثر سينمايي خود را مقابل دوربين ببرند. رضا اعظميان با "فرياد بيصدا"، مصطفي رزاق کريمي با "آرزوهاي بايگاني‌شده"، علي روئين‌تن با "زمهرير" و رضا خطيبي با "حريم" در جمع فيلم دومي‌ها قرار مي‌گيرند که امسال پروانه ساخت دريافت کرده‌اند.
    گفتني است، تعدادي از کارگرداناني که امسال موفق به دريافت پروانه ساخت شده‌اند کساني هستند که مدت‌ها از سينما فاصله گرفته بودند. از اين گروه مي‌توان به مجيد جوانمرد با فيلم سينمايي "يک چکه باران" پس از 12 سال و حسن کاربخش با فيلم سينمايي "چينوت" پس از 11 سال اشاره کرد.
    "طبقه سوم" بيژن ميرباقري، "در جستجوي زيبايي" سيف‌الله داد، "تکخال" ابراهيم وحيدزاده، "بوسه‌هاي مادر" حجت‌الله سيفي، "پاي پياده" فريدون حسن‌پور، "قبل از دعوت" ابراهيم حاتمي‌کيا، "يک حبه قند" رضا ميرکريمي، "طلا و مس" همايون اسعديان، "بيست" عبدالرضا کاهاني، "زادبوم" ابوالحسن داودي، "آلزايمر" احمدرضا معتمدي، "آناهيتا" عزيزالله حميدنژاد و داريوش مهرجويي و مهدي کرمپور امسال پروانه ساخت گرفته‌اند.
    براساس اين گزارش، از اين فيلم‌ها فقط دو اثر وارد مرحله توليد شده‌اند. در حالي که بخش عمده سبد اکران سال‌هاي 88 و 89 را فيلم‌‌هاي اول و دوم پر مي‌کنند، بخش عمده متقاضيان پروانه ساخت نيز فيلم اولي و دومي هستند که از ميان آنها مي‌توان به مهدي نادري، علي بيطرفان، علي عطشاني، مهدي رحماني، پرند زاهدي، حميد سلميمانيان، مسعود اطيابي، افشين صادقي و محمدجواد کاسه‌ساز اشاره کرد. از ميان اين گروه فقط کساني موفق به دريافت پروانه مي‌شوند که سابقه کاري آنان يا طرح مورد نظرشان بتواند اعتماد اعضاي شوراي صدور پروانه ساخت را جلب کند. زيرا به نظر مي‌رسد پس از اين تا پايان سال 87 ديگر اين شورا امکاني براي ريسک در انتخاب آثار نخواهد داشت و نوع گزينش آنان ممکن است اکران سال آينده را با ريسک همراه کند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com