1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 355  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708120100  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۸:۱۴
    ۱۳۸۷/۰۸/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

عالمي:

روش‌هاي جهاني تدريس در كارگاه‌هاي آموزشي رشد ارزيابي مي‌شود

«اكبر عالمي» با اشاره به ضبط و تكثير كارگاه‌هاي آموزشي جشنواره سي و هشتم رشد گفت: ما با برگزاري اين كارگاه‌ها قصد داريم تا معلمان و دانش‌آموزان كشور را با روش هاي تدريس استادان در كشورهاي مختلف جهان آشنا كنيم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستادخبري جشنواره فيلم رشد، اكبر عالمي با بيان اينكه كميته علمي اين جشنواره سه وظيفه عمده به عهده دارد، افزود: نظارت بر چگونگي اجراي آيين نامه هاي مربوط به داوري ،‌هماهنگي مكاتبات با داوران و ميهمانان خارجي و طراحي برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي دانشجويان و دانش آموزان مقطع دانشگاهي و دوره متوسطه از جمله فعاليت‌هايي است كه ما دنبال مي‌كنيم.
    وي برگزاري كارگاه هاي آموزشي براي فيلمسازان جوان را يكي از دستاوردهاي ماندگار جشنواره فيلم رشد دانست و اظهار داشت: در اين كارگاه‌ها، داوران خارجي هر كدام متناسب با تجربه و دانشي كه دارند، موضوعاتي را پيشنهاد و در اين كارگاه‌ها كه در استوديو مركز تكنولوژي آموزشي برگزار مي شود، ارائه مي دهند تا ضمن تشريح تجربيات و آموزه‌هاي خود براي حاضرين، تدريس آنها را ضبط كنيم.
    عالمي خاطرنشان كرد: لوح فشرده اين كارگاه‌ها تكثير و در اختيار مراكز استان‌ها قرار مي‌گيرد.
    وي در ادامه با اشاره به اين كه روش‌هاي انتقال دانش و آموزش در جهان تغيير كرده است، اظهار داشت: ذهن انسان قرن 21 در ميان تصاوير شكل مي‌گيرد و گاهي يك تصوير بيشتر از هزار كلمه سخن مي‌گويد كه به همين دليل ما با برگزاري اين كارگاه ها قصد داريم تا معلمان و دانش‌آموزان كشور را با روش هاي تدريس استادان در كشورهاي مختلف جهان آشنا كنيم.
    دبير كميته علمي سي و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد با تاكيد براين كه استفاده از داوران خارجي براي اداره اين كارگاه‌ها به معناي بي‌احترامي به استادان ايراني نيست، گفت: هدف ما از برگزاري اين كارگاه‌ها مطالعه مقايسه‌اي درباره روش‌هاي تدريس در نقاط مختلف جهان است.
    وي مخاطب‌شناسي را از ديگر مباحث مطرح شده در اين كارگاه‌ها خواند و افزود: شناسايي مخاطبان و چگونگي برقراري ارتباط با آنها در اين كلاس ها تشريح مي‌شود.

ارتقاي كيفيت فيلم هاي دانش آموزي رشد
مدير اجرايي سي وهشتمين دوره جشنواره فيلم رشد با اشاره به اين كه امسال ششمين دوره جشنواره بين المللي دانش آموزان فيلمساز و سومين دوره جشنواره معلمان فيلمساز در كنار جشنواره رشد برگزار مي شود، گفت: در بخش دانش آموزان فيلم ساز 73 فيلم ايراني و 8 فيلم خارجي به دبيرخانه ارسال شده اند.
امير هاشمي از راه يابي 14 فيلم دانش آموزي به مسابقه داستاني، مستند و انيميشن خبرداد و اظهار داشت: همچنين 10 فيلم از بخش معلمان فيلمساز در بخش مسابقه راه يافته است كه 5 فيلم ديگر نيز در بخش جنبي اكران مي‌شود.
وي در خصوص ارزيابي آثار دانش آموزان گفت: فيلم هاي دانش آموزان ابتدا در استانها مورد بررسي كارشناسان هنري و فرهنگي قرار مي‌گيرند و پس از ارزيابي‌هاي نهايي، فيلم هاي منتخب براي شركت در جشنواره به دبيرخانه ارسال شده‌اند.
مدير اجرايي سي وهشتمين دوره جشنواره فيلم رشد به انتخاب فيلم هاي ارسال شده از سراسركشور براي شركت در بخش مسابقه اشاره كرد و افزود: به دليل محدوديت مكاني و زماني كه داريم نمي توانيم تمام آثار دانش آموزان كشور را مورد ارزيابي قرار دهيم و تنها 30 ا,ثر ارسالي توسط هيأت انتخاب، بازبيني و مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.
هاشمي اظهار داشت: درباره معلمان فيلمساز محدوديتي وجود نداريم و هر تعداد فيلمي ارسال شود، مورد ارزيابي كميته انتخاب قرار مي‌گيرد.
وي در پايان اظهار داشت: امسال در كنار برگزاري جشنواره يك برنامه جنبي هم داريم كه شامل برپايي نمايشگاهي در سينما فلسطين در طول برگزاري جشنواره است كه آثار منتخب دوره هاي گذشته در آنجا به نمايش در مي‌آيد.

جلسات نقد و بررسي فيلم‌هاي بلند رشد با حضور دست‌اندركاران فيلمساز
مدير اجرايي سي و هشتمين جشنواره فبلم رشد گفت: داوري متمركز جشنواره از روز شنبه و همزمان با اكران فيلم ها آغاز و تا چهار روز داوري‌ها در بخش‌هاي مختلف دنبال مي‌شود.
سيدامير هاشمي افزود: داوران فيلم‌ها با توجه به نوع فيلم و اهميت آن بين 3 تا 7 نفر متغير هستند كه ارزيابي فيلم‌ها را برعهده دارند.
وي در خصوص جايزه‌هاي نفرات برتر جشنواره فيلم رشد نيز اظهار داشت: تنديس زرين و جايزه نقدي به فيلم‌هاي اول، سيمين زرين و جايزه نقدي به فيلم‌هاي دوم و ديپلم افتخار و جايزه نقدي نيز به سومين فيلم ها در هر بخش تعلق مي گيرد. مدير اجرايي سي و هشتمين جشنواره فبلم رشد، ادامه داد: 5 تنديس زرين و جايزه نقدي نيز به بهترين فيلمنامه، متن فيلم، فيلمبرداري، بازيگري و بهترين فيلم تعلق مي‌گيرد. هاشمي همچنين از نقد و بررسي فيلم‌هاي بلند سينمايي شركت‌كننده در جشنواره خبر داد و گفت: برنامه نقد و بررسي فيلم‌ها از ساعت 8 تا 10 شب با حضور دست‌اندركاران فيلم همچون كارگردان، نويسنده، بازيگران و... در سينما فلسطين برگزار مي شود. وي افزود: جلسه نقد و بررسي فيلم آواز گنجشك‌ها اثر مجيد مجيدي روز سه شنبه، جعبه موسيقي اثرفرزاد موتمن چهارشنبه، فيلم نشاني اثر فريدون حسن‌پور پنج‌شنبه برگزار مي‌شود.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com