1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 307  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708110103  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۲۴:۵۳
    ۱۳۸۷/۰۸/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

طي مراسمي در سينما فلسطين و با پيام وزير آموزش و پرورش؛

جشنواره سي‌و هشتم فيلم رشد آغاز به كار كرد

با پيام علي رضا علي‌احمدي وزير آموزش و پرورش، سي و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد طي مراسمي در سينما فلسطين تهران آغاز به كار كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سي و هشتمين جشنواره فيلم رشد طي مراسمي در سينما فلسطين تهران آغاز به كار كرد.
    بنا بر اين گزارش، در اين مراسم كه با حضور محي‌الدين بهرام محمديان، رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزش و پرورش، عباس صدري، مرادي روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش آغاز شد، پس از پخش سرود جمهوري اسلامي ايران و پيام وزير آموزش و پرورش قرائت شد.
    برپايه اين خبر، در پيام عليرضا علي‌احمدي آمده است: انسان بر حسب فطرت و طينت خدادادي خويش قرن‌هاست در گستره زندگي خود جستجوگر است و به دنبال كشف حقيقت، زندگي آرام و بي دغدغه خود را با فراز و فرودهاي زيادي همراه نموده تا به نيازها و نداهاي درون خود پاسخ آري گويد. گاهي هم ناگزير، اضافه بر زمان و توان خود اعتبار، آبرو و حتي جان خود را در مسير يافتن و رسيدن به هدف به خطر انداخته است. روزگاري حسرت به پرواز در آمدن همانند پرندگان برايش يك آرزو بود، ارتباط با مردمان سرزمين هاي دوردست هم يك آرزو بود و اينك در پرتو تلاش و تكاپو نه تنها آنچه آرزو يا رؤيا مي نمود به حقيقت و واقعيت رسانده كه راه توسعه و پيشرفت را پرشتاب و با سرعت تمام مي‌پيمايد.
    در اين پيام مي‌خوانيم: جالب اين كه انسان هنوز آرزومند است و اميدوارانه زندگي مي‌كند تا در سايه همين كوشش و تلاش به كمال و نيكبختي حقيقي دست يابد. آغاز دستاوردهاي بزرگ آدمي در فضاي آفرينش‌هاي هنري و ارتباط گيري رسانه‌اي، خود را جلوه نموده و با تبادل دانش، آگاهي و تجربيات به يكديگر، موفقيت ها و پيروزي در عرصه هاي گوناگون علم و دانايي بيشتر شده است. در اين ميان نقش گونه‌هاي مختلف رسانه تصويري به ويژه فيلم ارزنده و انكارناپذير است و فيلم سازان با در آميختن هنر و فناوري اهميت و جايگاه مهمي را براي فيلم و نقش آن در توسعه و پيشرفت جوامع به وجود آورده اند. به گونه اي كه در فرايند تعليم و تربيت دانش آموزان از فيلم به عنوان يك «رسانه آموزشي» نام برده مي شود و تلاش برنامه ريزان درسي همواره اين بوده كه با بهره گيري از تأثير و نقش فيلم در يادگيري فراگيران به كار خود ژرفا و ماندگاري بخشند.
    در ادامه متن پيام علي احمدي آمده است: «جشنواره بين المللي فيلم هاي علمي، آموزشي و تربيتي رشد» به عنوان ديرپاترين رويداد هنري در زمينه توليد و نمايش فيلم در كشورمان شناخته شده و تاكنون وزارت آموزش و پرورش به صورت سالانه آن را هدفمند، عالمانه و با دقت برنامه ريزي و برگزار مي كند. فضاي رسانه اي جهان، نگاه تخصصي به موضوعات مختلف علمي ,و آموزشي، توجه و تأكيد برنامه ريزان درسي به فيلم هاي علمي، علاقه مندي دانش آموزان به بهره گيري از اين رسانه آموزشي و اراده آموزش و پرورش بر تقويت حضور فيلم در كنار ساير رسانه هاي آموزشي، اهميت اين جشنواره را افزون نموده تا آنجا كه با جديت، حضور مؤثر هنرمندان فيلم ساز در يك رقابت خوب و سالم در جشنواره رشد از يك سو و گسيل فيلم هاي علمي و آموزشي به مدارس و كلاس هاي درسي و استفاده معلمان و دانش آموزان از دستاوردهاي اين جشنواره را از سوي ديگر دنبال مي كنيم. علي احمدي؛ وزير آموزش و پرورش در ادامه پيام خود به سي و هشتمين جشنواره فيلم رشد تاكيد كرده است: فرصت را مغتنم دانسته از حضور هنرمندان عزيز داخل و خارج از كشور در آوردگاه فيلم هاي علمي، آموزشي و تربيتي تقدير و تشكر مي نمايم و اميدوارم با همدلي تمامي اصحاب هنر و رسانه، فرهيختگان كشور و صاحب نظران تعليم و تربيت براي كمال بخشي و ارتقاي «جشنواره بين المللي فيلم رشد» در سال هاي آينده گام هاي ارزنده تر و بهتري برداريم.
    براساس اين گزارش، در ادامه، حميدرضا كفاش دبير جشنواره با ارائه آماري از فيلم‌هاي جشنواره سي‌وهشتم فيلم رشد پرداخت و جشنواره امسال را از نظر كمي و كيفي مورد بررسي قرار داد.
در ادامه، مراسم تجليل از مديران پيشين جشنواره رشد برگزار شد و از مرحوم احمد مهرپرور، مهدي كلهر، كمال حاج‌سيدجوادي، محمدعلي رجبي، محسن چيني‌فروشان، محمد سعيدي تهران، سيد احمد حسيني، هاشم فرزانه، بهرام فيض‌آبادي، رحمت‌الله محرابي، احمد جولايي و احمد وحدتي تربتي تجليل شد كه دختر مرحوم مهرپرور جايزه وي را دريافت كرد و مهدي كلهر غايب بود.
در ادامه از مسؤولان اجرايي پيشين و همكاران برتر جشنواره رشد در دوران گذشته، علي بابازاده، زنده‌ياد حسين صولتيان، فريد فرخنده كيش، هوشنگ خواجه محمودي و بهروز صمدي مطلق، احمد طالبي‌نژاد، ميريونس نوروزيان، مهدي غفاري، غلامحسين قربانيان، حسن بهرام زاده، علي رضايي، ايرج محمدي و محمود رضايي‌نژاد قدرداني به عمل آمد.
    برپايه اين خبر، سينما فلسطين، ‌فرهنگسراهاي اشراق و بهمن، كانون‌هاي امام علي (ع) منطقه 15 و منطقه 5 آموزش و پرورش و سالن دانشگاه‌هاي علامه طباطبايي و شهيد رجايي مكان‌هاي نمايش فيلم‌هاي منتخب جشنواره فيلم رشد از 10 تا 17 آبان ماه در تهران هستند.
    جشنواره فيلم رشد با 44 سال سابقه و 37 دوره برگزاري قديمي‌ترين جشنواره فيلم در ايران است كه هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com