1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 323  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708080105  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۹:۳۷
    ۱۳۸۷/۰۸/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

کافي نبودن شناخت مديران از مقوله فرهنگ مهمترين مشکل اين حوزه است

رئيس حوزه هنري کشور کافي نبودن شناخت مديران اجرايي از مقوله فرهنگ را مهمترين مشکل حوزه فرهنگ دانست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، دکتر حسن بنيانيان در گفتگويي در حاشيه جشنواره فيلم رويش کافي نبودن شناخت مديران اجرايي از مقوله فرهنگ را مهمترين مشکل حوزه فرهنگ دانست.
    رئيس حوزه هنري کشور افزود: مديران اجرايي فرهنگ را در سن نوجواني و جواني در يک سطحي درک کرده اند و وقتي به وزرات و رياست مي رسند همان درک گذشته را دارند بر اين اساس کمک به هيئتها، مساجد و سينماها را کافي مي دانند و وقتي از رفع مظلوميت از فرهنگ صحبت مي شود به اين کمک ها اشاره مي نمايند و بودجه متمرکزي را براي فرهنگ تخصيص نمي دهند.
    بنيانيان ضمن اشاره به بحث مقام معظم رهبري در خصوص داشتن پيوست فرهنگي در برنامه هاي اقتصادي، سياسي، قضايي، انتظامي و...بيان کرد: هر وزيري در هر وزارتخانه به واسطه شيوه مديريت و نوع سياستهاي انتخابي و نحوه ارائه خدمات به مردم تاثيري بر فرهنگ جامعه مي گذاردکه اول بايد اين تاثيرات را شناسايي کند سپس اقدام به کاهش تاثيرات منفي و افزايش تاثيرات مثبت بنمايد.
    وي عنوان کرد: علاوه بر شناخت تاثيرات فرهنگي سازمان هاي اقتصادي يا اجتماعي در فرهنگ جامعه، بايد توجه کرد که در مسير تحقق اهداف هر سازماني مي تواند موانع فرهنگي وجود داشته باشد که بايد همه سازمان ها ضمن شناخت اين موانع، اقدامات لازم براي کاهش آن را از طريق فعاليتهاي فرهنگي به عمل آورند.
    رئيس حوزه هنري تصريح کرد: مجموعه داده و ستاده سازمانهاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي موضوعي است که در قالب پيوست فرهنگي معنا پيدا مي کند و مقام معظم رهبري به لزوم وجود چنين پيوستي تاکيد دارند.
    بنيانيان افزود: در صورتي معضلات فرهنگي به صورت ريشه اي برطرف مي شود که با ساخت آثار هنري در خصوص رفع اين معضلات فرهنگسازي کرد.
    رئيس حوزه هنري کشور ايجاد تخصصهاي فرهنگي بيشتر و ايجاد مراکز پژوهشي را در رفع مظلوميت از فرهنگ موثر دانست و ياد آور شد: مراکز پژوهشي راجع به آموزه هاي ديني کار تحقيقي انجام مي دهند.
    وي افزود: متخصص هاي فرهنگي در زمينه هاي مختلف زندگي نداريم در صورتيکه بايد تخصص ها ريز شود به عنوان مثال بايد هنرمند متخصص آثار هنري براي رفع مشکلات شهرسازي در حوزه فرهنگ داشته باشيم.
    دکتر بنيانيان همچنين وجود شاخصهاي مناسب براي اندازه گيري و نشان دادن تغييرات فرهنگي را از ديگر عوامل موثر در رفع مظلوميت فرهنگ بيان کرد و افزود: همانطور که هر سه ماه يکبار شاخص تورم و اشتغال در کشور اعلام و اين امر موجب جلب توجه به مسائل اقتصادي مي شود.
    وي اظهار داشت: لااقل بايد سالي يک بار با اعلام تغييرات شاخصهاي فرهنگي توجه مديران را به تحولات مثبت و منفي فرهنگ جلب نمود تا جريان تخصيص منابع به اين امر، نوسعه و اثر بخشي لازم را پيدا کند در چنين صورتي انتظار مي رود اهداف فرهنگي سند چشم انداز محقق شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com