1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 322  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708080102  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۳:۰۱
    ۱۳۸۷/۰۸/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

بازيگري در ايران قواعد خود را از دست داده است

فاطمه معتمدآريا در نشست فيلم «خواب زمستاني» گفت: وقتي تمام قواعد و اصول حرفه‌اي شكسته مي‌شود، طبيعي است كه انتظار داشته باشيم از هر بازيگري چيزي را ببينيم كه نزديك به خصوصيات اوست و بازيگري هم متأسفانه مثل همه چيز قواعد خودش را از دست داده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست رسانه‌اي فيلم «خواب زمستاني» عصر روز گذشته با حضور سيامك شايقي(كارگردان)، فاطمه معتمدآريا،عمار تفتي ، فرشيد منافي(بازيگران) و سعيد شهرام (سازنده موسيقي متن) در باران فيلم برگزار شد.
    بنا بر اين گزارش، در اين نشست بازيگر فيلم «خواب زمستاني» در خصوص نقش خود در اين فيلم گفت: به هر ترتيب اين انتخاب كارگردان بوده است و من در اين كه كارگردان چه بنويسد و چه ننويسد دخيل نبوده‌ام.
    «معتمدآريا» با انتقاد از كساني كه اعتقاد داشته‌اند با توجه به نقش‌هاي اكتيوي كه وي قبلا بازي كرده، ايفاي نقش يك معلول برايش چندا مناسب نبوده، اظهار داشت: به نظر من خيلي ساده‌نگري و ساده‌انگاري است كه برخي فكر كنند براساس خصوصيات يك بازيگر بايد به او نقش بدهند. بازيگر به هر حال بازيگر است و لزوما دليلي ندارد كه نقشي را بازي كند كه به خصوصيات فيزيكي يا شخصيتي‌اش نزديك باشد.
    اين بازيگر تصريح كرد: ما تصور غلطي را از بازيگري داريم و فكر مي‌كنيم كه هر بازيگري بايد بر اساس خصوصيات شخصيتي و فيزيكي خود نقشي را قبول كند و البته در دوره‌اي كه بازيگري و سينما فضاي علمي‌اش را از دست داده، شايد اين موضوع طبيعي باشد!
    معتمدآريا خاطرنشان كرد: در جامعه اي كه فقط ارزش ظاهري همه را به شكل مانكن‌هاي تركيه و مدل‌هاي عربي ميبينيم خيلي مهم است كه زيبايي بصري مردم را به چه شكلي تغيير داده‌ايم به طوري كه آنها ديگر زيبايي دروني را نمي‌بينند و در اين صورت، از نظر مردم ديدن شخصيت‌هايي مثل گيلانه يا خواهر بزرگ‌تر در «خواب زمستاني» جالب نيست.
    وي ادامه داد: نمي‌خواهم ارزش كار هيچ‌كس را تضعيف كنم اما وقتي تمام قواعد و اصول حرفه‌اي شكسته مي‌شود طبيعي است كه انتظار داشته باشيم از هر بازيگري چيزي را ببينيم كه نزديك به خصوصيات اوست و بازيگري هم متأسفانه مثل همه چيز قواعد خودش را از دست داده است.
    برپايه اين خبر، فاطمه معمتدآريا با اشاره به دلايل عدم علاقه‌اش به مصاحبه با مطبوعات و رسانه‌ها گفت: متأسفانه رسانه‌ها هميشه يكسري حرف‌ها را تحريف مي‌كنند و به خصوص وقتي اين مطالب در مجلات چاپ مي‌شود، هميشه شبهه‌برانگيز است و به همين دليل صحبت و مصاحبه كردن با رسانه‌ها برايم خيلي سخت است.
    وي افزود: هيچ مرجعي وجود ندارد كه مثلا وقتي خبري از يك خبرگزاري توسط مطبوعات تحريف مي‌شود به اين موضوع رسيدگي كند و به دليل اين كه چند بار برايم اين اتفاق رخ داده، معتقدم كه آدم حرف نزد، خيلي بهتر است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com